Wat extra gaten geboord:

En ik denk dat ik de oorzaak van de lawaaiige 5e versnelling gevonden heb. Dit is het achterste lager van de hoofdas, dus het lager wat het dichtste bij de 5e versnelling zit:

Yep, that's fucked. Zo te zien was ik er nog wel op tijd bij, de tandwielen zien er prima uit.
Bak verder open getrokken:

Voor de oplettende kijker: in deze foto heeft het lager uti de foto daar weer boven ook een buitenring, die had ik ondertussen uit het achterdeksel gehaald. Helemaal rechtsboven dus.
En dan "rinkelde" de bak ook in alle versnellingen en in de vrij met de koppeling omhoog. Dus eigenlijk altijd als de ingaande as draaide. Ik vermoedde daarom eigenlijk het voorste lager van de ingaande as, maar.....
https://youtube.com/shorts/49dz_V1IRoM?feature=shared
Spoiler" het is dus het middelste lager van de tussenas. De rest lijkt, klinkt en voelt helemaal prima.