Gebruikersavatar
Janno
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:11
Locatie: Zwolle
Contacteer: Website

Re: RE: Eindelijk.....

zo okt 15, 2006 20:00

Voel ik hier Xenon lampjes opkomen Bert? Speel al heel lang met het idee om ze in mijn Nero te zetten. :twisted:
:whistle:
:jumping:
Ciao, Sergino

www.alfalusso.nl

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

di okt 17, 2006 05:42

Bert ik had dit topic nog niet gezien, maar een erg mooie 75 wees er zuinig op en wanneer krijgen we hem live te zien?
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

di okt 17, 2006 22:44

Thx Jaap, hoop binnenkort :wink:

In ieder geval op Auto moto italia 8)


Ik zat een beetje te zoeken naar een demperloze middenpijp, dus csc, supersprint..maarum, niets voor de 1.8, wel voor de 2.0.. Past ie? Enne, blijft het geluid een beetje binnen de perken :lol: had in de 155 112 dB en een beetje...dat hoeft niet meer :)

Gebruikersavatar
't gouden zeemvel
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do jan 19, 2006 10:22
Locatie: Hulst

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma okt 23, 2006 09:20

Hoi Bert,wat heb jij een geweldige 75 zeg.Wees er lekker zuinig op,echt een top wagen.
Groeten Isman
-------------------------
Alfa romeo 156 2.0 16v Sport
Alfa romeo 155 1.8 8v
Alfa romeo giulia 1300 nuova super
VW polo, das auto!
Gehad,
Alfa romeo 33 1.4 I.E
Alfa romeo 155 1.6 16v

s.c.a.r.b nr 4681

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma okt 23, 2006 12:02

Ik zat een beetje te zoeken naar een demperloze middenpijp, dus csc, supersprint..maarum, niets voor de 1.8, wel voor de 2.0.. Past ie? Enne, blijft het geluid een beetje binnen de perken :lol: had in de 155 112 dB en een beetje...dat hoeft niet meer :)
Midendemper -of iets wat daar voor door zou moeten gaan- is voor alle ie-kat mdellen gelijk, of het nu een 1.6 of een 3.0 is. :wink:
Maar een demperloze middenpijp onder een 4 cyl........ :? ..........schijnt toch nogal wat herrie te maken.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8229
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma okt 23, 2006 14:07

Onder mijn 75IE ook achtereenvolgens de kat - middendemper - einddemper.

Die laatste was afgebroken tijdens de limburgrit.
Toch maakte de uitlaat niet meer lawaai dan normaal.

Mag ik hieruit concluderen dat die middendemper best veel tegenhoudt?
Zou het dan geen optie zijn om de middendemper als einddemper te gebruiken en ipv daar waar de middendemper heeft gezeten een rechte pijp in te lassen :o

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma okt 23, 2006 17:46

Mag ik hieruit concluderen dat die middendemper best veel tegenhoudt?
Zou het dan geen optie zijn om de middendemper als einddemper te gebruiken en ipv daar waar de middendemper heeft gezeten een rechte pijp in te lassen :o


@ao: Ik heb onder zowel de numerata als de ts van mn vriendin geen middendemper. Bij de numerata is t hele stuk na de voorste demper tot de achterbrug vervangen door een stuk bosal pijp. ( was nl zo rot als kaas) Hij heeft echter een niet zo mooie snerp tussen pakweg 2500/4000 rpm.(de eerste nord die klinkt als een boxer...?? :? )
Terwijl de ts waar mn egaa zich in verplaatst een veel beschaafder geluid maakt (beide 75's hebben de originele eindpot er aan)Ok die van haar knettert ook wat maar is zeker niet onaardig qua geluid...
Vreemd toch dat er zoveel verschil in zit...Ik weet uiteraard niet hoeveel dempingsmateriaal er nog in de einddemper van de numerata zit...
Als je het voor elkaar krijgt om de middendemper op de plek van de eindpot te smurfen heb je wel kans op een aardig geluid,maar ik betwijfel of er tussen tank en reservewielkuip plek genoeg is...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8229
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma okt 23, 2006 22:01

Aha, verschil in geluid kan waarschijnlijk ook komen door ander merk demper of ouderdom..

Heb de maten van midden en einddemper opgemeten!
De middendemper is 2 cm langer maar niet hoger en niet breder.

Dus dat zou moeten lukken :wink:

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma okt 23, 2006 22:32

Maar ik heb niet zo'n zin in bak en braadwerk. Het moet er (in mijn ogen) netjes uitzien (ik is miereneu*** :lol: ) Ik vind de CSC mooi ogen, hij mag alleen net ff iets meer doen..

Nog een vraag :)

Mijn verwarming kent 4 standen:

Heet, Loeiheet, Kerncentrale en Zelfontbranding :lol:

Oftewel, kouwe lucht krijg ik niet uit de uitstroomopeningen in het dashboard..snap ik nu niks van het verwarmingssysteem? Ik heb in het boekje gekeken (voor een verwarming :oops: ) en zag daar dat de knop met de blauwe lijn alleen voor buitenlucht of recirculatie was. En de knop met de rode rand voor de warmte. Logisch zou zijn als je de middelste knop een weinig opendraait, er frisse lucht uitkomt, bij mij komt er hete lucht uit.. :roll:

Ik zet hem nu elke keer 5 minuten aan, uit..zodra het frisser word weer aan, na 5 minuten weer uit..enzovoort. :lol:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma okt 23, 2006 22:47

Maar ik heb niet zo'n zin in bak en braadwerk. Het moet er (in mijn ogen) netjes uitzien (ik is miereneu*** :lol: ) Ik vind de CSC mooi ogen, hij mag alleen net ff iets meer doen..

Nog een vraag :)

Mijn verwarming kent 4 standen:

Heet, Loeiheet, Kerncentrale en Zelfontbranding :lol:

Oftewel, kouwe lucht krijg ik niet uit de uitstroomopeningen in het dashboard..snap ik nu niks van het verwarmingssysteem? Ik heb in het boekje gekeken (voor een verwarming :oops: ) en zag daar dat de knop met de blauwe lijn alleen voor buitenlucht of recirculatie was. En de knop met de rode rand voor de warmte. Logisch zou zijn als je de middelste knop een weinig opendraait, er frisse lucht uitkomt, bij mij komt er hete lucht uit.. :roll:

Ik zet hem nu elke keer 5 minuten aan, uit..zodra het frisser word weer aan, na 5 minuten weer uit..enzovoort. :lol:
Bert, ik heb een gehoorbeschadiging aan mn linkerooor wat naar alle waarschijnlijkheid is veroorzaakt dor het rijden met t zijraam op een kier...(jaaaaaaaaaaaaaren lang..) De verwarming in de 75 carbs had ongeveer dezelfde standen als die van jou...Ben bang dat de kabelbediening niet goed (of helemaal niet meer) werkt... :cry:
Middelste knop helemaal links om (geen warme lucht als t goed is ) en de rechtse helemaal rechtsom >veel koude lucht...Indien kabeltjes defect; veel kouwe lucht resulteerd in gebraden onderbenen.... :twisted:
Grtz, fRank
Ps kabels vervangen/herstellen is een ktukarwei... :cry:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma okt 23, 2006 22:52

Kijk, positief nieuws :shock: Not.. Hmm, we gaan naar de winter, dus ik wacht nog ff daarmee 8)


De 155 had dit geluid..

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... q=alfa+155

en in de auto..

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... q=alfa+155

Oh ja, geluid zette ik op 3-kwart om een vergelijkbare sound te krijgen, mensen met een flinke speaker op de pc zou ik dit afraden :lol:

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

wo okt 25, 2006 20:35

Ook de audio hoort bij het project he :wink: de doelstelling bij mij is om alle audio onzichtbaar weg te werken(behalve de radio, dat bedient zo moeilijk :lol: ), niks geen gaten in deurpanelen enzo.
Vandaag aan het knoeien geweest..
_knip en plak modus aan_

Vandaag vrij, dus de audio grotendeels in de wagen gezet, en eindelijk die gare Sony eruit. Had er voor nood ff snel een cd-speler ingegooid, niet wetende dat dat ding niet zo goed tegen schokken/stuiteren e.d. kon..gevolg was dat de cd constant oversloeg :roll: . Nu moest ie eruit, nadat ik een tijdje rustig ben gebleven heb ik daana wat meer geweld gebruikt.. :lol: gevolg, een stuk van de radio afgescheurd :evil: ach. lekker boeiend, was toch een oud lijk :lol:

Daarna gekeken hoe zo'n zooi het achter de radio was..beste spaghetti..goede draden bijelkaar gezocht, stroom gezocht e.d. en dat aangesloten. Dat werkte :) Altijd een goed gevoel als je iets zelf doet en het werkt daarna :mrgreen:

Vlak daarna kwam Alex langs, die kon me mooi helpen met de draden voor de versterkers e.d. te trekken. Dus, dorpellijsten verwijderd, kijken waar de draden langs konden. Snel gefixed tot we bij de bank kwamen..euh, en nu?

Nou...

Afbeelding

Juist, de hele zooi losgeschroefd :P

Draden erdoorgehaald..
Afbeelding

Oh ja, ook een nieuwe zekeringhouder gehaald, niet meer zo'n klein dingetje wat in de draad verwerkt zit, maar een volwassen zekeringhouder met dito zekering 8)
Afbeelding

Nu nog ff kijken of ik die vast ga zetten, of hem zo hang dat ie niks raakt :roll:

Verders de draden van de compo aangesloten, zit er alleen nog niet in.. Kon nergens zomaar houvast vinden voor de woofer, en wil ze niet in het ijzeren frame zetten. Het moet natuurlijk wel gelijk goed. Dus ik ga mijn vader ff vriendelijk aankijken offie een mooi frame voor achter het deurpaneel wil maken :lol: Die is timmerman, ik verkoop vloeren. Jullie kunnen al raden wie er de beste frames maakt :mrgreen:
_knip en plak modus uit_

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

wo okt 25, 2006 21:17

Ik zou die zekeringhouder gewoon vastzetten, dat is het werk toch niet?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

do okt 26, 2006 20:43

hier herken ik veel in,bekabeling trekken ed!
kheb er ook een flinke zekering tussengeplaatst van 60 amp!
[img][img]http://i14.tinypic.com/2mgnxhi.jpg[/img]
die wisselaar is er ondertussen wel uit[/img]

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project Alfa 75 1.8 IE

ma nov 06, 2006 21:08

Afbeelding


Fotootje van afgelopen weekend...vers gepoetst, jammer van die bladeren. :roll:

Terug naar “Projecten”