alleen dat luchtfilter zit erg dicht op dat mooie uitlaatspruitstuk
zou ik toch minimaal een hitteschildje tussen plaatsen, want je motor gaat niet beter lopen van warme inlaatlucht
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002
Zojuist het luchtfiltersysteem weer terug gezet naar de 'originele' filterbehuizing, het leek zowaar dat het motorgeluid 'rustiger' werd. Morgen een vergelijkend 'waren onderzoek' doen.
Laatst gewijzigd door Crips op za aug 16, 2008 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat filter is verre van ideaal. Warme lucht van uitlaat en radiateur. Niet handig. Originele plek is prima. Vervan het filter door een high flow exemplaar in de standaard airbox of plaats een fatsoenlijk inlaatsysteem waarbij het filter ongeveer op de originele plaats blijft. Maximaal 5 a 6 pk erbij is haalbaar met het juiste systeem.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?
Momenteel blijf ik rijden met het origineel filter en aanzuigsysteem, bevalt zeker net zo goed, zo niet beter. Misschien nog eens kijken naar een sport inleg/vervangingsfilter, het geluid van de sportfilter is wel een gemis...
Bij deze krijgt Novitec bij mij officieel het label "tsjoenerrommel". Ik vraag me af hoe'n enorm R&D budget ze er doorgejaagd hebben om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat een open luchtfilter boven het uitlaatspruitstuk een goed plan is..
Wel een sterk staaltje marketing, ze hebben je letterlijk hete lucht verkocht.
Hele nette 147, mooie upgrades gedaan. Dat kon d'r bij mij nog niet vanaf toen ik in Delft zat. Dat luchtfilter zou ik nog wel anders doen, zoals anderen ook al voorstelden. Volgende plannen?