Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: Earl

di mar 10, 2009 13:30

EDIT: De Numerata's die nu onder de "Flamin' hot" 90 zitten zijn ET30....
Dan even kijken of deze wilen met 195/60 ca. 20 mm verder naar buiten staan dan de 185/65 op de 'crack' 90..........
Laatst gewijzigd door Tazio Novante op di mar 10, 2009 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Earl

di mar 10, 2009 13:30

dan kunnen de std velgen van de 90 dus heel goed et 45 hebben
Klopt, hebben ze ook.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Earl

di mar 10, 2009 13:38

Staan visueel idd een STUK verder naar buiten...

De Num's op de flamin' vullen de wielkasten achter bijna tot aan de rand, voor lijken ze zelfs op het randje van het wettelijk toelaatbare te zitten...

De Scheerkoppen op de cracked staan fors naar binnen...

Was me ook al nooit opgevallen....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Earl

di mar 10, 2009 21:41

Het is toch uiteindelijk een combinatie van zinkspray met hamerite geworden voor de triangels.... op aanraden van de lokale verf-uitventer....

Dus poetsen, boenen en doen... eerste laagje zink is nu aan het drogen...

Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Earl

di mar 10, 2009 22:20

Zulke verwennerij voor de draagarmen zie je zelden,ik zeg goed bezig :wink:

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Earl

di mar 10, 2009 22:42

Voor de zekerheid als het straks allemaal van verse lak en bussen voorzien is, even passen op die 90 buiten. Als het past, gewoon laten zitten en met de draagarmpjes die daar vanafkomen hetzelfde doen.......... :lol:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Earl

di mar 10, 2009 23:02

@ Jef
Hij wordt er niet beter van hoor... hooguit wat mooier.... Ben vast aan het oefenen voor die Turbo die er OOIT gaat komen...
Heb helaas te kort met deze gereden om straks echt een vergelijk te kunnen maken als de nieuwe bussen & kogels erin zitten...

@ Den Taas
Heb je niet nog een paar losse liggen? Neem ik die Zaterdag wel mee... :wink:

Zijn er nog tips & truuks aangaande de voortrein om Earl NOG strakker te laten sturen dan de goddelijke transaxle van nature al doet?
We willen NIET verlagen...
De casterstangrubbers gaan vervangen worden door 105-kogels.
Andere stabi heb ik nog niet... (geen idee of dat nodig is...)
Schokdempers: nog niet gekeken wat er nu onder zit.
What's left?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Earl

di mar 10, 2009 23:06

Je kunt wat negatief camber op de voorwielen zetten door ringen tussen chassis en triangelbussen te plaatsen. Wél je sporing daarna weer controleren en bijstellen (beetje toespoor heeft mijn voorkeur), anders slijten je voorbanden snel scheef af (zoals nu bij mijn daily diesel gebeurt, ik vond het dees' winter te koud om de sporing te doen en rijd nu deels op gladialen).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Earl

di mar 10, 2009 23:11

Ah ja! Dat was idd nog iets dat ik vergat!

Enig idee hoeveel er tussen moet en wat voor camber daar dan uit komt rollen?

Wat is het te adviseren gradental om een fatsoenlijk sturende straatauto te krijgen?

Uitlijnen zal sowieso moeten omdat alles uit elkaar is geweest (straks) incl een ander stuurhuis...

Kan elke fatsoenlijke bandenboer met de juiste aparatuur het? Of is het net zo'n specialistisch werkje als bij de 105?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Earl

di mar 10, 2009 23:38

Zijn er nog tips & truuks aangaande de voortrein om Earl NOG strakker te laten sturen dan de goddelijke transaxle van nature al doet?
We willen NIET verlagen...
De casterstangrubbers gaan vervangen worden door 105-kogels.
Andere stabi heb ik nog niet... (geen idee of dat nodig is...)
Schokdempers: nog niet gekeken wat er nu onder zit.
What's left?
Not much I think....

Andere stabi zal wel helpen... nodig dus. Iedere andere schokdemper als de originele zal ook een flinke vooruitgang zijn en de 105 kogels zeker. Laat bij het uitlijnen dan behalve het camber ook gelijk het caster wat sportiever zetten. Voor wat betreft de demper... ik heb er zelf Bilstein gasdruk onder zitten (de zwarte, niet de gele...) en dat bevalt prima! Sportief, maar toch nog genoeg comfort over.


By the way.... voor dat te ver naar binnen staan van de scheerkopwielen heeft tsjop sjop leepu (heb je 'm weer) wel een oplossing... spoorverbreders! In Londen zit een mannetje die ze in alle maten maakt... tot wel 15 cm... WOEHAAA :shock:

... just kiddin' you know
Laatst gewijzigd door Egbertone op wo mar 11, 2009 06:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Earl

di mar 10, 2009 23:54

Hoe KON ik good old Leepu vergeten! :lol: :lol: :lol:

Zie net dat RS de 28 & 30 mm stabi's (met uniball armpjes!) in de aanbieding heeft.... TEMPTING! :twisted:

30 is overdreven? Of?

Shocks ook maar eens voor shoppen dan....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Earl

wo mar 11, 2009 00:10

30 is idd overdreven.28 is meer dan zat op een ts waar je niet iedere keer mee wilt hoeken.Denk zelfs dat je met de originele 24mm van een 75 v6 al een stuk minder overhellen hebt.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Earl

wo mar 11, 2009 10:18

Ik denk dat het inderdaad een 28 mm gaat worden maar dat heeft nog niet echt prioriteit op het moment (eerst kenteken + APK) en is er "later" makkelijk genoeg op te schroeven...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Earl

wo mar 11, 2009 10:33

Hoe KON ik good old Leepu vergeten! :lol: :lol: :lol:

Zie net dat RS de 28 & 30 mm stabi's (met uniball armpjes!) in de aanbieding heeft.... TEMPTING! :twisted:

30 is overdreven? Of?

Shocks ook maar eens voor shoppen dan....
Welke site is dat van RS (of is er geen?).
Valt het monteren van zo'n stabi mee?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Earl

wo mar 11, 2009 10:45

Deze: http://www.alfaromeo-performanceparts.com/shop/

Stabi monteren is volgens mij een eitje... 4 boutjes van de ophanging aan de body los, armpjes van de onderste triangel los (kunnen bij de 105jes wel eens heel erg vast zitten en zal gezien dezelfde constructie bij de transaxles ook daarbij mogelijk zijn). Montage geschied in omgekeerde volgorde....

Het setje is nu in de aanbieding voor 199 Euro:
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =COMREBT23
Laatst gewijzigd door Zaagauto op wo mar 11, 2009 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Projecten”