do aug 27, 2015 22:48
Inmiddels ook titel dezes topics aangepast. Ik heb een doel: niemand hoeft bang te zijn dat hij een project niet aan kan. Als ik het kan , hetgeen uiteraard nog moet blijken, kan iedereen het.
De meest simpele dingen zal ik beschrijven. Wellicht heeft iemand anders er wat aan in de toekomst. Er is al heel veel terug te vinden op dit mooie platform, maar voor iemand zonder enige voorkennis ontstaan er toch af en toe simpele vragen. Voor de experts alhier hele simpele vragen, maar domme vragen zijn er niet. Zo liep ik laatst tegen de vraag op wat nu cilinder 1 is, zoals aangeduid in het werkplaatshandboek van de 116 serie. Tel je vanaf schutbord of vanaf radiator? Het staat nergens...
Het laatste subsubsubonderdeel van dit project was het losmaken van de remmen. De zuigers gingen nietvanzelf meer terug. Ik heb de remblokken eruit gehaald dmv het verwijderen van de pinnetjes met een dikke spijker en vervolgens het veertje te verwijderen dat er boven op zit. Vervolgens een blok weer teruggeplaatst en een grote bandenlichter tussen de zuiger van de andere zijde en de remschijf. Rem ingetrapt totdat bandenlichter klem zat envervolgens de zuiger handmatig teruggedrukt. Dit een aantal keer herhaald aan beide kanten ( wel telkens aan een kant remblok erin anders floept je zuiger eruit) en de boel was weer gangbaar. Nu nog de andere drie remklauwen. Hierna staat remolie verversen met een eezibleed op het programma...
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.