Alleen jammer dat ie echt niet recht over een drempel kan....
Ik heb met mijn oude (zeer lage) Alfetta QO Twinspark ooit boven op een vluchtheuvel gestaan....bijna elke bocht naar huis was het altijd gas erop in de bocht en tegensturen maar...en ja dat gaat dan elke dag een stukkie lomper...en toen was ik hem op een avond dus echt kwijt en eindigde bovenop de vlucht heuvel.
Nog een leuke anedote....auto stond op Ronals, met zeer lage breden zomerbanden...het was de avond dat heel nederland lam lag door hevige sneeuwval en mensen de nacht in hun auto moesten doorbrengen ergens rond 2005. Moest vanuit Brussel terug naar huis zien te komen...stond ergens voor Breda stil...file...rechterbaan stond stil, linkerbaan reed helemaal niemand vanwege een dik pak sneeuw. Vanuit mijn ooghoek zie ik een grote Italiaanse vrachtwagen combi op de linkerbaan aankomen...dikke spray met sneeuw opwerpend. Met kunst en vliegwerk kreeg ik de Alfetta van zijn plaats en haakte aan achter de vrachtwagen door enigszins in zijn spoor te blijven en vooral het gas erop te blijven houden....tot aan afslag Houten kon ik zo blijven hangen, een lange file inhalend. Eenmaal op de rondweg van Houten aangekomen, kwam ik er achter dat die nochal 'verkant' lag....ik kon geen vaart maken zonder dat de kont de weg afgleed en ik had 2 weghelften nodig, full lock, om vooruit te komen...en telkens als er een tegenligger aankwam was het gas los om de kont van de Alfetta van de andere weghelft weer in het gareel te krijgen. Het was een fantastische beleving. Een superlage dikke Alfetta QO, in de sneeuw in het donker....iedereen die er 1 gehad heeft herinnert zich het supergave interieur...groene lampjes en een grote console die van voor naar achter over het dak liep...het was echt alsof je in een spaceship onderweg was.
Wat een gave autos....sweet memories.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)