Vandaag toch een spannende dag gehad.
Motor maar eens gestart om te kijken of de olie lekkage kon opsporen. Liep prima, paar minutjes gelopen, zag niks er uit spuiten dus even afgezet en rustig gekeken. Motor weer gestart, ik kijk even ergens anders naar en als ik me omdraai zie ik dat de motor in brand staat
Dus gauw afgezet en brandblusser gepakt, en vervolgens nog een kwartier met de tuinslang erop nablussen en afkoelen.
En het poeder wegspoelen, want uiteraard was het een poederblusser.....
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Maarja als ik moet kiezen tussen poederblussen of de auto en schuur af laten fikken dan weet ik het wel. Poederblussen betekent wel dat je je electronica compleet kunt afschrijven. Maar dat kan ik toch al, want dat vuur heeft de complete kabelboom laten smelten.
Tot nu toe is mijn conclusie dat de combinatie van olie en kortsluiting ofzo brand heeft veroorzaakt. Iets anders kan ik me niet bedenken. Had dus ook best op de snelweg kunnen gebeuren denk ik zo, of voor een stoplicht.
Maargoed. Toch maar weer verder gegaan met demonteren.
Inlaatspruitstuk, riemen, dynamo etc en wat klein spul weg. Dus uitlaat en brandstofleidingen nog en dan is het blok 'vrij'.
En rara wat klopt er niet aan dit plaatje?
De voorste inlaat is helemaal pikzwart. De middelste zijn perfect schoon en de achterste is ook niet super schoon maar nog redelijk.
Ik vraag me af waar dat vandaan komt. Mij lijkt dat als er in de cilinder slechte ontbranding is, dat de inlaat nog voor de klep niet vies wordt.
Maargoed, ik doe eigenlijk niks geks en ik beun zowaar niet, maar toch elke keer als ik aan die wagen zit dan gaat er weer iets kapot
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)