ik pak nu het signaal 1cm onder de gasklep maar dat moet ongeveer 10 cm onder de gasklep zijn, dat geeft een mooier signaal.Ik neem aan dat je het vacuumsignaal wel na de gasklep pakt? Ik twijfel even omdat je het hebt over lager in de kelken...
of gewoon orgineel gelaten, liep als een zonnetje voordat ik hem demonteerde!!Misschien moet je het motortje eens terugbouwen naar origineel en kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet...
iets doen wat iemand anders al gedaan heeft is niet leuk, de sport is om iets wat loopt als een schijthuis en problemen heeft, af te stellen en de problemen eruit halen.of gewoon orgineel gelaten, liep als een zonnetje voordat ik hem demonteerde!!Misschien moet je het motortje eens terugbouwen naar origineel en kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet...
het is jammer dat er problemen zijn, maar daar leer je heel veel van en dat is ook een beetje de opzet geweest.Dan zul je je wel amuseren... Problemen genoeg immers...
het is inderdaad moeilijk om een fatsoenlijk vacuum signaal te krijgen met hele scherpe nokken met veel overlap.Met throttlebodies, snelle nokkenassen en kleppen van het maatje patrijspoort heb je geen echt bruikbaar vacuumsignaal meer, ongeacht waar je het signaal oppakt. Je kan 4 slangetjes (bij elke cylinder) naar 1 collector laten gaan en in die collector gaan meten. Het probleem is dat als je die collector veel inhoud geeft om "pompen" te vermijden, je signaal te traag wordt. Als je hem klein houdt, is het weer niet stabiel. De doorsnede van de slangetjes en de opening van het gaatje waarmee je druk uit de inlaatkanalen haalt is ook nog van belang. Uiteindelijk blijf je door de snelle nokkenassen nog steeds een beroerd vacuumsignaal houden, dus hoe goed je het ook maakt, het zal zeker onderin de toeren erg lastig worden om je mengsel op te baseren.
Als je deze combinatie wilt blijven gebruiken, kan je beter naar een ECU gaan kijken die op basis van gasklepstand en toerental mengt, met correctie door een wideband lambda voor je emissies. Een MAF, AFM of vacuumsensor werkt gewoon niet lekker met ITBs, zeker niet in combinatie met snelle nokken.
Dan nog, hij heeft op 4 cylinders gelopen, maar nu niet meer? Ik zou in dat geval toch gaan kijken wat er veranderd/stuk is en niet te veel gaan veranderen. Je krijgt alleen maar meer onbekende factoren daardoor.
Zoiets zei ik al op pag 1 of wat verder...Met throttlebodies, snelle nokkenassen en kleppen van het maatje patrijspoort heb je geen echt bruikbaar vacuumsignaal meer, ongeacht waar je het signaal oppakt. Je kan 4 slangetjes (bij elke cylinder) naar 1 collector laten gaan en in die collector gaan meten. Het probleem is dat als je die collector veel inhoud geeft om "pompen" te vermijden, je signaal te traag wordt. Als je hem klein houdt, is het weer niet stabiel. De doorsnede van de slangetjes en de opening van het gaatje waarmee je druk uit de inlaatkanalen haalt is ook nog van belang. Uiteindelijk blijf je door de snelle nokkenassen nog steeds een beroerd vacuumsignaal houden, dus hoe goed je het ook maakt, het zal zeker onderin de toeren erg lastig worden om je mengsel op te baseren.
Als je deze combinatie wilt blijven gebruiken, kan je beter naar een ECU gaan kijken die op basis van gasklepstand en toerental mengt, met correctie door een wideband lambda voor je emissies. Een MAF, AFM of vacuumsensor werkt gewoon niet lekker met ITBs, zeker niet in combinatie met snelle nokken.
Dan nog, hij heeft op 4 cylinders gelopen, maar nu niet meer? Ik zou in dat geval toch gaan kijken wat er veranderd/stuk is en niet te veel gaan veranderen. Je krijgt alleen maar meer onbekende factoren daardoor.
het is dus wel mogelijk, maar stationair is het geen wereldwonder....Zoiets zei ik al op pag 1 of wat verder...Met throttlebodies, snelle nokkenassen en kleppen van het maatje patrijspoort heb je geen echt bruikbaar vacuumsignaal meer, ongeacht waar je het signaal oppakt. Je kan 4 slangetjes (bij elke cylinder) naar 1 collector laten gaan en in die collector gaan meten. Het probleem is dat als je die collector veel inhoud geeft om "pompen" te vermijden, je signaal te traag wordt. Als je hem klein houdt, is het weer niet stabiel. De doorsnede van de slangetjes en de opening van het gaatje waarmee je druk uit de inlaatkanalen haalt is ook nog van belang. Uiteindelijk blijf je door de snelle nokkenassen nog steeds een beroerd vacuumsignaal houden, dus hoe goed je het ook maakt, het zal zeker onderin de toeren erg lastig worden om je mengsel op te baseren.
Als je deze combinatie wilt blijven gebruiken, kan je beter naar een ECU gaan kijken die op basis van gasklepstand en toerental mengt, met correctie door een wideband lambda voor je emissies. Een MAF, AFM of vacuumsensor werkt gewoon niet lekker met ITBs, zeker niet in combinatie met snelle nokken.
Dan nog, hij heeft op 4 cylinders gelopen, maar nu niet meer? Ik zou in dat geval toch gaan kijken wat er veranderd/stuk is en niet te veel gaan veranderen. Je krijgt alleen maar meer onbekende factoren daardoor.
nee, gecheckt.Is je distributie niet "gewoon" verlopen?
Michael (dacht ik) met de 16v 145 rijdt ook niet met MAP maar met wat whizz zegt.het is dus wel mogelijk, maar stationair is het geen wereldwonder....Z...knip...rder...Met throttlebodies, s...knip...rdoor.
hij deed het goed, dus dat moet weer kunnen, alleen nog uitzoeken wat er fout is gegaan.
ja en toch nog maar een keer de koppakking controleren, er moet ergens iets mis zijn, kan niet missen.Michael (dacht ik) met de 16v 145 rijdt ook niet met MAP maar met wat whizz zegt.het is dus wel mogelijk, maar stationair is het geen wereldwonder....Z...knip...rder...
hij deed het goed, dus dat moet weer kunnen, alleen nog uitzoeken wat er fout is gegaan.
Maarrr... je ECU wordt tocht veranderd? Waarom dan niet in 1x goed?
Enfin, eerst proberen vacuumpositie te veranderen kun je natuurlijk altijd doen