Ik heb altijd 2.4 bar voor en achter. In het verleden met mijn 1e Sud had ik ook Opel veren en KYB Mercedes W123 dempers, ook keihard en ik was aan het experimenteren met bandenspanningen en dacht, laat ik nu eens een zeer lage spanning kiezen en kijken wat dan gebeurd, dus 1.6 achter (wat dus eigenlijk de fabrieksopgave is) en op een slechte weg begon ie ongecontroleerd te springen, steeds erger dus ik moest flink afremmen. Hetzelfde effect dat je wel eens ziet als je achter zo´n boeren mest wagen rijd, een echte geen BMW, met ballonbanden en geen vering, die wompen ook zo op en neer op de banden.
Maar met een verhoogde spanning rijdt het prima, pas alleen op voor uitbreken achter bij gas loslaten, als je op de limiet rijdt. Rustig opbouwen en opnieuw de auto en zijn grenzen leren kennen, de grens ligt verder weg maar bij overschrijden is de reactie minder gemoedelijk.
ik heb altijd 2.5 bar erin zitten, dus dat is wel goed.
het overstuur bij gas los zal nu nog erger zijn door de dikke 22mm stabi voor.
ik heb bij de vorige 33 de grens overschreden en toen belande ik in de sloot....
ook bij gas los ging daar de achterkant er vandoor.
dus eerst de auto maar even leren kennen, dan een keertje oefenen met opvangen en spelen.
slipcursus volgen word geen slecht idee denk ik
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....
mijn auto's:
Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore
Gehad:
Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)