Even weer een update:
Na er een paar weekjes mee gereden te hebben, moest ik leven met:
- stapvoets over dempels, en dan te bedenken dat ik er in mijn eentje inzat...
- luid gerammel bij elke hobbel en kuil in de weg
- zoekerig stuurgedrag, en minder positief in de bochten
- voorover hangen omdat de voorveren te zacht zijn
- tanden op elkaar bij elke grote hobbel op de snelweg (nog niks geraakt, maar ook alleen maar in mijn uppie gereden)
- hoogteverschil links<->rechts
Conclusie: de boel er weer onderuit, dus dat heb ik donderdag gedaan (voorveren) en vrijdag bij Tom de achterveren.
Tevens doordat ik de oude set Boge's gedemonteerd had voor de veren, de Koni's strakker gezet zodat ze op gevoel even strak zijn als de Boge's.
Gelukkig hoefde er niks los afgezien van de zuigerstang, d.m.v. spanbanden kan je de veren wisselen met de veerpoten nog op de auto.
Omdat ik er toch onder lag, met de Owatrol een paar oppervlakteplekjes roest preventief aangepakt op de draagarmen en wielkasten.
Nu heb ik rondom een fris setje originele (Imola) veren, en staat ie weer netjes horizontaal.
De OMP veerpootbrug en de ietsjes straffere Koni's zorgen voor een stabiel weggedrag. Alle bovengenoemde problemen zijn verleden tijd.
Het enige wat ik nu nog zoek zijn nieuwe instelbare achterdempers... Dus wordt vervolgd!
Groeten, Pieter
PS er is wat gebogen rond roodgeverfd staal te koop.