Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Progetto Benna Ruggine (GRMBL !!!!)

do mei 22, 2008 19:11

GRMBL! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Het was ook bijna te mooi om waar te zijn.... :needcoffee:

The bad news first?

Vanochtend nadat de rechter remleiding voor, naar mijn maatstaven, wonderwel was gelukt... ging het mis met het loshalen van de leiding op de linker klauw... MUUR maar dan ook MUURVAST! (Kom er maar in Yuri!).

Uiteindelijk schoot uiteraard de sleutel (10 mm dus toch al geen HELE sterke wartel...) over de hoeken en is de boel behoorlijk rond geworden...

Klauw gedemonteerd en nu staat de nippel extra te weken in het Imal...

Afbeelding

Tips? Lasbrander? Denk dat een soldeerbrandertje niet ver komt? Andere methodes?

Wat trouwens opviel was, eenmaal losgehaald van de fusee, dat deze klauw ooit gepassiveerd is geweest... Was nog zichtbaar op het aanligvlak met de fusee... Is aan de buitenkant weinig meer van te merken dus dat is ook al geen goede conserveringsmethode... :roll:

Dan het goede nieuws...

Ze is voor de rest APK klaar!

De benzineslang vervangen was een eitje...

In de auto leek de kwaliteit nog redelijk... onder de auto was het een ander verhaal...

Afbeelding

Nog niet zo heel erg goed te zien (zeker niet met mijn gezichtsvermogen...) maar eenmaal gedemonteerd en een beetje onder spanning gezet zag ie er zo uit: (wazige foto... handig hoor dat autofocus... :roll: )

Afbeelding

Terecht dat ie vervangen moest worden dus!

Nu ziet het er zo uit:
Afbeelding
Netjes de lettertjes boven, in rechte lijn zodat de (her)keurmeester makkelijk kan lezen dat het inderdaad om een verse benzineslang gaat.

Onder de auto ziet het er nu zo uit:
Afbeelding

De remslang achter ging eigenlijk gesmeerd...

Ook ZEER terecht dat die vervangen moest worden... Had hem van te voren niet bekeken maar eenmaal er onder vandaan schrok ik eigenlijk best wel...

Afbeelding

Is meteen dus de laatste keer dat ik slangen etc NIET meteen vervang bij een onbekende auto... Ze kosten je de kop niet en je moet er niet aan denken dat je hier doorheen getrapt zou hebben... :shock:

Het nieuwe slangetje zit er nu zo onder... Best handig zo'n geel streepje... kun je makkelijke controlleren of ie niet gedraaid zit... :D

Afbeelding

Een beetje veel foto's intussen maar heb mezelf voorgenomen om dit nou eens zo uitvoerig mogelijk te documenteren... :wink:

Op naar de weerbarstige nippel! :twisted: :twisted: :twisted:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine (Mijn VRIEND de...)

do mei 22, 2008 19:57

Tsja... hoe noem je zo'n ding?

Een moordenaar?

Afbeelding

Het werkte in ieder geval!

De wartel gaf zich over aan de brute kracht en ging los! :twisted:

Op het onderste stukje van de wartel en in de klauw zelf zat een wit poeder... zie foto.

Afbeelding

Op het aanligvlak zat dit niet, alleen op de het eerste stukje van de wartel...

Ik neem aan dat dit het verwijderen zo moeilijk maakte...

Een soort oxidatie van de passiveringslaag?

Kan in ieder geval morgen rustig het leidinkje gaan buigen en gaan bellen met de APK boer voor een afspraak!

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

RE: Progetto Benna Ruggine (Mijn VRIEND de....)

do mei 22, 2008 21:11

En ik zag gisteren ook nog vers aluminium onder de kap van je very disco Jonh Daily driver.........

Nog even en je kan weer eens kiezen waarmee je op pad gaat............ :)
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Progetto Benna Ruggine (Mijn VRIEND de....)

do mei 22, 2008 21:59

En ik zag gisteren ook nog vers aluminium onder de kap van je very disco Jonh Daily driver.........

Nog even en je kan weer eens kiezen waarmee je op pad gaat............ :)
YOO PARTY!

:-({|= :jumping: :thumbs: :driving: :banana: etc. etc.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine (Mijn VRIEND de....)

do mei 22, 2008 22:09

Kon het intussen niet laten...

Dus klauw gemonteerd...

Leiding gebogen en gemonteerd...

Ontlucht...

Linker kant ook extra aangetrokken en geborgd...

Volgens mij ben ik KLAAR!

Ben eerlijk gezegd nog niet HELEMAAL tevreden... want bij het ontluchten komen er nog steeds miniscule luchtbelletjes mee... en dat is dus OF restlucht... of een miniscuul lek ergens...

Ze blijft nu een nachtje op de bokjes staan (hopen dat de kleine belletjes zich ophopen tot 1 grote en die met ontluchten eruit krijgen...

Sowieso morgen nog even alle leidingen natrekken voor het ontluchten.

EN met de APK boer bellen!

:banana:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 22, 2008 22:20

Trek vooral de wartels van je nieuw gemaakte leiding goed na. :idea: (hier ging ik eens nat zeg maar :oops: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

BMP
Full Member
Full Member

do mei 22, 2008 22:24

Kon het intussen niet laten...

Dus klauw gemonteerd...

Leiding gebogen en gemonteerd...

Ontlucht...

Linker kant ook extra aangetrokken en geborgd...

Volgens mij ben ik KLAAR!

Ben eerlijk gezegd nog niet HELEMAAL tevreden... want bij het ontluchten komen er nog steeds miniscule luchtbelletjes mee... en dat is dus OF restlucht... of een miniscuul lek ergens...

Ze blijft nu een nachtje op de bokjes staan (hopen dat de kleine belletjes zich ophopen tot 1 grote en die met ontluchten eruit krijgen...

EN met de APK boer bellen!

:banana:

Succes voor morgen 8) 8)
De vorige bella's

Alfa33 1.5 milano 1983
Afa33 1.3 s type2 1989
Alfa 155 1.8ts 1993
Alfa 156 1.6ts 1999
2000 Berlina 1971

Heden Alfa 159 1.9 JTS 2006

http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

Andretti Molletti

RE: Progetto Benna Ruggine (Kon het niet laten...)

do mei 22, 2008 22:27

Geloof het of niet maar remvloeistof heeft de eigenschap heel makkelijk belletjes in zich te krijgen.
Een nachtje rust doet wonderen, ook bij de remvloeistof dus!
Ontluchten met de nippel open en druk, dichtdraaien en dan pas je pedaal lossen... of onder constante druk of constant vacuum..
Ontluchten bij de nippel met pompend remmen gaat niet werken voor de laatste liters lucht ;)
succes!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Progetto Benna Ruggine (Kon het niet laten...)

do mei 22, 2008 23:31

Geloof het of niet maar remvloeistof heeft de eigenschap heel makkelijk belletjes in zich te krijgen.
Een nachtje rust doet wonderen, ook bij de remvloeistof dus!
Ontluchten met de nippel open en druk, dichtdraaien en dan pas je pedaal lossen... of onder constante druk of constant vacuum..
Ontluchten bij de nippel met pompend remmen gaat niet werken voor de laatste liters lucht ;)
succes!
Hmz... ging bij het verversen (zie eerste pagina van het topic) prima... daar staat ook het kitje dat ik gebruik... met een one-way valve...

Maar heb nu dus nog wat lucht...

Even kijken of ik iemand kan charteren morgen en dan ouderwets doen... 8)
Trek vooral de wartels van je nieuw gemaakte leiding goed na. :idea: (hier ging ik eens nat zeg maar :oops: )
Yeps, zal ik doen!

Pedaal is volgens mij wel iets harder dan voor de leiding / slang wissel... kan bedrog zijn... of misschien zet die achterste slang nu minder uit...
Succes voor morgen 8) 8)
Dank! :D

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine (Kon het niet laten...)

vr mei 23, 2008 13:08

Ze gaat zo naar de slachtbank... het pedaal was vanochtend behoorlijk hard en een paar maal pompen bracht geen merkbare verbetering daar in dus maar zo gelaten.

De APK boer zit behoorlijk vol dus ze gaat er gewoon heen en als ze een gaatje hebben doen ze het er tussendoor.

Time will tell!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine (Naar de slachtbank!)

vr mei 23, 2008 14:54

Een Petje met karakter!

Jawel!

Hoe dat dan? Wel... Ben net met Benna naar de APK boer gereden, haar daar netjes afgeleverd en ze waren erg druk dus wilde ze niet lastig vallen met de vraag of iemand me even terug kon brengen...

Min of meer spontaan besloten om te gaan lopen / liften... het is tenslotte schitterend weer...

Nauwelijks buiten gekomen realiseerde ik me dat het een dikke 15 (!) KM is... Best een forse wandeling dus... :shock:

Tegelijkertijd vond ik dat het eigenlijk een mooie gelegenheid was om mijn heilig geloof in de goedheid der mensheid op de proef te stellen en er in te geloven dat er vast wel iemand zou zijn die mij een lift zou willen aanbieden...

Nauwelijks 20 seconden later kwam het besef dat ik er op z'n minst gezegd nogal sjofel bij liep... vieze sleutelkleren... en sowieso al niet het type waar je als vader graag je dochter aan toevertrouwt... :lol: :lol:

Maar ach.. het zonnetje scheen... wie doet je wat? "Alles sal reg kom!"

Het was een kleine 100 meter lopen naar de eerste, een beetje, doorgaande weg dus vol goede moed een forse pas er ingezet...

Nauwelijks bij de kruising aangekomen werd ik meteen verrast door een schitterende Alfa 159 die mijn richting op ging... dus hup die duim omhoog, een grijns op het smoeltje en maar hopen....

Helaas... de Alfa rijder stak hautain het reukorgaan in de, ongetwijfeld geairconditioneerde, lucht en reed door... (hij zal wel een dochter van huwbare leeftijd gehad hebben... 8) )

Bummer!

Zo'n 20 meter achter de "echte Alfa" (!) reed wat we hier een "Petje in een golfje" zouden noemen... Alle uiterlijke kenmerken klopten... Vroeg in de 20, veel "tupperware", brede banden, harde muziek en een brulpijp er onder die menig 105 bezitter zou doen knarsentanden van jaloezie...

Echter... het petje stopte dus WEL!

Vroeg vriendelijk, nadat de decibellen verlaagd waren, waar ik heen moest en we hadden dezelfde bestemming!

Hij moest alleen nog even langs een garage om een versnellingsbak op te halen.. of ik dat erg vond... Nope! OK, stap maar in!

Door de auto verspreid ontwaarde ik diverse bekend aandoende auto onderdelen... koppelingsplaten... remklauwen, een los zonnedakje en even later lag er dus een versnellingsbak op de achterbank...

Uiteraard raakten we daardoor automobiel aan de praat en kwam Benna even ter sprake als zijnde een "oude Alfa die ik net voor de APK gebracht had".

Oh... een Giulia of zo?

:shock:

Yeps, een Giulia....

Die heeft mijn vader ook nog... een coupe...

Ah! Een Bertone?

JA! Dat is hem! Een Bertone! Staat al 10 jaar stil... koppeling ligt er uit en hij heeft wat roest... volgens mij wil ie er wel vanaf!

8) 8) 8) 8)

Heb intussen uiteraard het nummer van Pa en die gaan we binnenkort eens opbellen... :P

Het petje, hij heet trouwens Guido en is van Italiaanse afkomst, blijkt een piepklein bedrijfje te runnen waar ie vooral aan "Tupperware tuning" doet en lachgassetjes inbouwt... en dit alles op zo'n 2 km afstand van mij! Een leuke verrassing want hij doet ook plaatwerk, heeft de apparatuur om RVS te lassen, heeft een aantal hefbruggen en is, zoals U uit het bovenstaande kunt lezen, een aangename persoonlijkheid!

Al met al was ik eigenlijk net zo snel terug als wanneer een monteur van de APK boer me had gebracht...

Kortom, mijn heilig geloof in de goedheid der mensheid is vandaag weer eens bevestigd en, helaas, ook mijn mening over huidige "Echte Alfa Rijders"...

Ik ga toch voor de Petjes... hoe anderen daar ook over mogen denken!

Alles sal reg kom... en dat deed het ook!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine (Een petje met karakter!)

vr mei 23, 2008 19:51

Ook al hebben de Petjes niet altijd smaak qua auto's, het zijn meestal wel echte liefhebbers.

Ons Nederland is dus nog niet helemaal verloederd als een met olievegen besmeurd persoon nog een lift kan krijgen... :lol: Had Guido geen leuke jonge zus met automobielen in het bloed? :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 23, 2008 19:51

Ik kan me enkel bij Kristal (SPIDER 1750 VELOCE) aansluiten: geweldige verslaggeving!!!!! :lol: :thumbs:
En zo zie je maar, dat je nooit op uiterlijk moet beoordelen. :wink:

Maar de hamvraag (het is inmiddels al lang 17:00 u gepasseerd) is: heeft ze nu apk? :-s
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Progetto Benna Ruggine (Een petje met karakter!)

za mei 24, 2008 00:11

Ook al hebben de Petjes niet altijd smaak qua auto's, het zijn meestal wel echte liefhebbers.

Ons Nederland is dus nog niet helemaal verloederd als een met olievegen besmeurd persoon nog een lift kan krijgen... :lol: Had Guido geen leuke jonge zus met automobielen in het bloed? :wink:
Ach smaak... daar kun je heel goed over twisten... :twisted: :twisted:

En yeps, blijkbaar is ons kikkerlandje inderdaad minder verloederd dan ik dacht... Als zelfs IK nog een lift kan krijgen... KAN het niet heel erg gesteld zijn... :lol:

Uh... Guido is begin twintig... "jonge zus"? Uh... ik heb geen zin om alles te moeten uitleggen aan zo'n "meisje"... Doe mij maar een "VROUW"... :twisted: :twisted:

Maar... ik wil hem best wel even vragen hoor... nog specifieke leeftijdscriteria in gedachten? :wink:
Ik kan me enkel bij Kristal (SPIDER 1750 VELOCE) aansluiten: geweldige verslaggeving!!!!! :lol: :thumbs:
En zo zie je maar, dat je nooit op uiterlijk moet beoordelen. :wink:

Maar de hamvraag (het is inmiddels al lang 17:00 u gepasseerd) is: heeft ze nu apk? :-s
Dank, dank, zoals al eerder gezegd... ik bazel maar wat voor me uit hoor...

En op uiterlijk beoordelen? Mwah is bij mij misschien niet eens zo'n slecht idee... :lol: :lol:

Ze heeft nog geen APK omdat ze nog niet gekeurd is... moet het even zonder haar stellen... ze zitten dusdanig vol dat de eerste vaste afspraak pas voor Maandag 2 juni gemaakt kan worden... maar voor zo'n leuk oud ding (voor mij dus! :lol: :lol: ) wilde de vrouw van Garagist wel flexibel zijn... "zet maar neer, als we dan een gaatje hebben, doen we het er tussendoor".

Blijft dus even afwachten wanneer het precies wordt... ergens in de loop van komende week denk ik.

Ich bin gespannt!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 24, 2008 00:14

18+ is altijd goed... :oops: :wink: ben zelf ook pas 28.

Succes met de APK!
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Projecten”