Signaal komt vanaf de bobine, dus het stuiteren zou van de toerenbegrenzer kunnen komen. Er is dus verschil tussen toerentellers van de vier- en zescilinders, een zescilinder geeft immers meer ontstekingspulsjes per omwenteling dan een viercilinder. Als beide bakken witte tellers hebben en tot 260 km/h gaan, heb je waarschijnlijk te maken met een TS-tellerbak en een V6 exemplaar (dat kan dan een QV of America zijn, is voor de toerenteller ook niet relevant).
Beide bakken hebben idd witte tellers tot 260.
Hoe zit het met de nummertjes achterop de tellerbak, kun je daarmee achterhalen of het een V6 of een TS bak is ?
De tellerbak die ik heb heeft nummer 60.2300.0020B.
Moet wel zeggen naar een aantal weken rijden in de 75 is het echt prettig knorren !! Hij is niet gemaakt om 80 te rijden, hij wil gewoon gereden worden. Het geluid van de v6 icm de
redelijk open uitlaat is elke keer weer genieten als je het gas intrapt. (er zitten ook nog geen speakers in, is totaal niet nodig
)
Ondertussen de uitlaatkleppen nog ietsje bijgesteld. Motorblok heeft geen last meer van vastzitten bij het starten gehad dus dat probleem heeft zichzelf
al opgelost, misschien toch iets van het lange stilstaan.