frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: EVO - Het onderstel is nu aan de beurt

zo feb 05, 2006 00:18

Mooi spul aangeschaft Klaas !!! Je kan zo meteen haaks door de bocht !!! Heb al eens bij iemand ingezeten met dit spul eronder en dat reed goed.
He, ik ook >was op Zolder met een trackday...Na 3/4 uur in de meerijstoel kwam toch stiekum mn lunch terug naar de ingang gekropen... :-#
Maar wel een geweldig onderstel voor zulke dagen!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

zo feb 05, 2006 13:38

Achter is Ron zo'n beetje klaar. De dempers, veren plus verstelling en de wattstangen met het centrale lager zijn gemonteerd.

Helaas nog geen foto's met de wielen. De banden liggen nog elders en het naafgat van de wielen is te klein. Deze kunnen dus pas na een bezoekje aan de draaier worden gemonteerd. Zou toch zonde zijn als we die omstreden Borbet's nou niet gingen monteren, toch?

Afbeelding
Afbeelding
Ziet er goed uit Klaas! Als het er strak onder zit en de vorst / pekel is uit de lucht, ik durf het bijna niet te vragen maar ... Mag jij een stukje sturen in een rode 3.0V6 America uit 1987! :D
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Andretti Molletti

RE: EVO - Het onderstel is nu aan de beurt

zo feb 05, 2006 19:40

Man wat MOOIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!

:shock: :shock: :shock:

Vergeet je niet een paar goede remblokken en staalomvlochten remslangetjes... als toetje 8) 8)

Dan kijken we samen nog eens naar de motor, als ze weer thuis is :wink:

klaas
Advanced Member
Advanced Member

zo feb 05, 2006 20:36

Bedankt voor de complimenten allen,

Dre, Die remslangen liggent in de loods. De remblokken dan meteen vervangen.

Doe ik wel als ie thuis staat.........

groet, Klaas

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 06, 2006 21:51

Hoe ver staat het inmiddels? :)

Bert (klein beetje nieuwschierig :lol: )

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 06, 2006 22:00

=P~ Ben benieuwd hoe het eruit ziet met de velgen (en banden) eropp! 8-[
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 06, 2006 22:27

Mooi spul aangeschaft Klaas !!! Je kan zo meteen haaks door de bocht !!! Heb al eens bij iemand ingezeten met dit spul eronder en dat reed goed.
He, ik ook >was op Zolder met een trackday...Na 3/4 uur in de meerijstoel kwam toch stiekum mn lunch terug naar de ingang gekropen... :-#
Grtz, fRank
Daar was ik ook bij, toch...?
Voor trackdays ideaal maar voor dagelijks bijzonder irritant op den duur, je stuitert je auto uit. Trouwens als je een jaartje of twee met dat spul onder je auto rijdt begint het fraai blinkende spullletje er toch anders uit te zien. Mij RS onderstelletje verhuist op termijn onder een Alfetta GTV racert, komt het beter tot z'n recht mijns inziens.

Veel plezier ermee Klaas!
Theo Romeo
Afbeelding

klaas
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 06, 2006 23:17

Theo, de auto is zeker niet voor dagelijks gebruik, maar om hard de hoek om te gaan waar dat kan en mag. En een nummerbord erop om daarheen te kunnen rijden. De Evo was met de standaard dempers al geen comfortabele auto. Dat gecombineerd met het gebrek aan een stuurbekrachtiging maakt het vast geen auto voor een toer met de vrouw en de honden.

Ik was reeds eerder gewezen op het onderhoud dat dit soort ijzerwerk met zich meebrengt. Ik begrijp dat ik een en ander in het vet/tectyl moet gaan houden om het net zo mooi te houden. Ach ja, ijdelheid der ijdelheden..... Bedankt voor de bevestiging, ik ga d'r zeker voor zorgen. Over 10 jaar staat ie d'r nog net zo bij...
Het doet me erg veel deugd de positive reacties van een ieder te lezen. Ik zie het als bevestiging van mijn idee dat deze auto was gebouwd om door dit soort wijzigingen een ECHT competitieve auto te worden.

groet, klaas

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 06, 2006 23:22

Grtz, fRank
Daar was ik ook bij, toch...?
!
Yep sterker nog; joe was de aanstichter van de retourvlucht van mn uitsmijter..... :wink:
Maar had t niet willen missen!!!! :thumbs:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

klaas
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 06, 2006 23:24

Tsja, hoe ver is ie......... Hij staat nog "omhoog" in Ron's garage en het werk ligt stil voor een paar weken. Ron gaat op vakantie.
Als Ron terug komt worden de volgende klusjes nog uitgevoerd:
- RVS remslangen
- Betere remblokken
- Stofkappen van de remmen
- Grotere remmen ("budget" oplossing RS racing)
- Stuurnaaf van Ron met m'n oude stuur uit de Giulietta van '81
- Fuseekogels (RDW wens)
- Uitdraaien binnenkant wiel om op de naafbus te passen
- Monteren wielen en banden
- Eventueel monteren spacers
Ergens in maart verwacht ik het resultaat. En dan naar duitsland om te testen en te wegen...........

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 07, 2006 10:51

En dan naar duitsland om te testen en te wegen...........
Je had nog een bijrijder nodig toch? :mrgreen: :biggrin: :mrgreen:

Beezztie
Full Member
Full Member

do feb 09, 2006 22:16

En dan naar duitsland om te testen en te wegen...........
Je had nog een bijrijder nodig toch? :mrgreen: :biggrin: :mrgreen:
één maar?? :D
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

klaas
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 12, 2006 09:39

Een en ander is reeds beschreven in het onderdeel 'onderstel en wegligging'. Toch ter documentering, lering ende vermaeck hier nog wat details..........

De Borbets bleken vanaf de eerste dag een verkeerde keus, ik wilde echter niet aan de OZ Superturismo's welke Ron voorstelde, en het ook prima doen op de andere Evo die Ron 'verbouwd' heeft. Dus, als eerste het centergat uitgedraais zodat de wielen over de naven heenpasten. De banden lieten lang op zich wachten en dus Ron paste pas j.l donderdag voor 't eerst de wielen over de 16" schijven en klauwen heen. Wat dus aanliep; de binnendiamter is te klein. Vijlen aan de klauwen kon geen soelaas brengen dus besloten we de oude remmen terug te plaatsen als tijdelijke oplossing. Ik had onlangs een setje revisieklauwen gekocht en dat kwam goed uit zodat we de 16" situatie van de auto af in tact konden laten (incl verstelplaten) en dus tzt weer eenvoudig terug kunnen plaatsen. Ron had ondertussen gemerkt dat de nieuwe wielmoeren niet allemaal even lekker opdraaiden dus hebben we na controle van de draad deze met olie en kracht gangbaar gemaakt. Daarna de remmen ontlucht.

Na montage van de wielen (derde poging daartoe) bleek het hart te dichtbij de remklauwen te staan waardoor de voorwielen nog steeds niet pasten. :cry: ](*,)

Alle aanwezige spacers bleken te dik om nog wielmoeren te kunnen monteren. De platen waarin Ron de wielbouten monteert achter de 16' remmen brachten uitkomst. 2 per kant op de naaf geschoven en de wielen erop. Genoeg 'vlees' om de moeren vast te kunnen draaien en testrijden...

:-k Esthetisch moment tijdens het sleutelen: die negatieve wielvlucht van de voorwielen staat erg gaaf. De achterwielkasten zien er nog steeds iel uit #-o

De vele verkeersdrempels rondom Ron's werkplaats lieten hun littekens na op de uitlaat. Ik wist voldoende om naar huis te durven rijden. De remmen nog erg diep en hard maar ' te doen'. Ondertussen de V6, waar ik mee gekomen was, bij Ron geparkeerd zodat de voorkant daarvan welke sinds ik de auto heb, zo'n 2,5 centimeter scheef staat rechtgezet kan worden. Alle originele spullen verder ingeladen en naar Poeldijk. Hoe het rijden me verging staat in de eerder genoemde 'thread'. Wat zijn mu de eerstvolgende activiteiten rond de Evo? 16" wielen zoeken die:

8" breed zijn
De grote remmen toelaten
De wielkasten vullen' ook achter, dus 2 verschillende ET's

Ik ben 2 'oude merken' aan het onderzoeken en de eerste resultaten zijn hoopvol. Nog 2 kinderbijslag termijnen..................

Dan terug naar Ron voor de grote remmen, uitwegen en gaan op de Ring!

toch nog maar, misschien ten overvloede, een fotootje voor:
Afbeelding
En na:
Afbeelding

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 16, 2006 15:28

33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

klaas
Advanced Member
Advanced Member

za mar 18, 2006 18:24

Zzou kunen.............. Schmidt Revolution is een van de twee merken waar ik mee bezig ben een aantrekkelijk aanbod te laten maken. De andere is Gotti.

Helaas, de adverteerder van deze wielen heeft wel gereageerd maar nog geen fotoos kunnen tonen! Afwachten dus.

groet, Klaas

Terug naar “Projecten”