Nadat een tijd terug 1 van mn casterstangen uit elkaar getrild was,was daarvan het schroefdraad een beetje vernaggeld.
Toen met veel geweld de boel weer in elkaar gedraaid,ik had tenslotten geen snijmoer voor linkste draad,laat staan voor zon maat.
Dus,uiteindelijk maar eens in stilte opzoek gegaan naar een setje nieuwe stangen,en toen bood er iemand stangen aan,met kogels.
Dus,meteen maar aangeschaft,met de gedachte,als die binnen zijn,ff blaassie zwart er overheen en monteren die handel.
Dat viel helaas tegen,1 van de kogels was nog niet ingekort,en de bordmoeren op de casterstangen zelf zaen ook muurvast.
Ik heb de kogels en stangen toen maar in mn auto gemikt,en vorige week vrijdagmiddag op mn werk in de bankschroef de boel weer lekker gangbaar gemaakt,en meteen dik in de kopervet gezet.
Ook meteen de te lange kogel ingekort,en ook het schroefdraad van de kogels lekker dik in de kopervet gesmeerd.
Vanmiddag even een knikkerbussie matzwart gehaald,en de boel even netjes gespoten.
De aluminium spacertjes voor de kogels ook maar zwart geblazen,geen zin in eventueel gezeur bij een steekproef,zit al genoeg opvallend spul onder mn 75
Was een klusje waar ik niet helemaal op gerekend had,maar het is er allemaal wel lekker van opgeknapt.
Nu alleen binnenkort nog even monteren.
Tijdens het plaatsen van mn 5 gaats achteras kwam ik erachter dat mn achterremblokken ook redelijk richting hun eindje gaan,dus vanmiddag daar alvast maar even een setje vervangers voor gekocht.
Uiteraard meteen DS2500,omdat dat toch wel goed bevalt
Nu alleen mn zwager(155 die nog opgehaald en APK klaar gemaakt moet worden),Jurian(ook altijd wel klusjes aan zn 155) en Martijn(met zn klus-maar-raak 75,en de spider van zn lieve schatje) maar eens lief aankijken,of ik misschien ook nog eens aan mn eigen auto sleutelen mag
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)