Zaterdagavond heb ik de nieuwe motorsteun erin gezet, een redelijke makkie omdat het die aan de uitlaatkant was. De oude was pas een paar jaar oud, dus alles ging ook nog eens makkelijk los. Volgens mijn specialist was hij tóch kapot, maar ik kan er niks aan zien.... Nu kost het de wereld niet, dus we zien het wel. Komende week moet ik met de Giulia gaan werken, de Abarth is pas einde van de week klaar vanwege 't wachten op wat onderdelen.
Ondertussen heb ik een setje 10548 nokkenassen opgespeurd. Dat wordt een leuke klus voor de komende maanden/weken. Omdat het een iets meer tijdrovende klus is, durf ik nog niet te zeggen waneer ik 't ga doen. Ook omdat mijn vrouw op het punt van bevallen staat. (>37wkn nu)
Samen met de nokkenassen wil ik wellicht kijken voor een setje open filters. Van de ene kant wil ik de originele luchtfilterbuis dwars over de motor behouden, die vind ik gewoon heel mooi. Maar ik zou ook wel wat meer "growl" willen, omdat ik de auto eigenlijk alleen maar gebruik als een 4-deurs sportauto. Ik rijd er 99% van de tijd alleen in en vooral heel erg sportief. Ik wil dan zoals altijd wél kijken voor een historisch verantwoorde aanpassing, dus niet zomaar een setje broodtrommels van K&N. Wellicht eerder een setje gebogen trompetten die ook op de snelle 1600's van de GTA en Ti Super zaten.
En als laatste en op korte(re) termijn wil ik de versnellingsbakolie vervangen. Ik vind 'm wat luidruchtiger en hakeriger geworden het laatste jaar, dus denk dat het tijd is om de olie te vervangen. Nu heb ik gezien dat er 2 mogelijkheden zijn om de bakolie bij te vullen. Via de bijvulplug (duh!) of van bovenaf via het interieur. Bepaalde voors/tegens?
Welk type olie adviseren jullie? Ik lees vooral 75W90 of 80W90.
En als ik via de bovenkant of bijvulplug bijvul, kan ik ergens zien of aflezen hoeveel olie er in zit? (voor als ik alleen iets wil bijvullen)