goed.... van de bremsen is nog weinig gekomen. de remmen pasten sowieso niet, ik had verkeerd gemeten
maar dat mag de pret niet drukken want ik heb al GM FN54 klauwen liggen.
maar eerst: de APK.
2 wk terug gewogen en verkeerd bevonden. na het vervangen van een remcilinder, opstellen van de remschoen (en schoonmaken uiteraard vanwege veel olie op de voeringen), remleidinge opp. roest verwijderen, nieuwe lambda, kat gemonteerd, riem om de achteras ivm losse slopel veren en het vervangen van een stuurhuisrubber (leuk klusje) maar weer keuren.
en weer afgekeurd door een slinkse keurmeester. de riem om de as was niet afdoende, want als je de auto op een wiel liet steunen kwam de andere veer los. dit is omdat de band in het midden van de as bevestigd was.
lullig, maar hij heeft gelijk.
na wat roppen aan een stuurrubber kwam deze los, dit mocht niet kunnen. 2e opinie van een andere keurmeester wees anders uit. maarja, mogen we wel weer het rubber vast gaan zetten
ook de voorveren vond hij te los (merwede). hier ben ik het totaal niet mee eens want ze konden echt geen kant op.
vocht in achterlicht, reactie stang rubber te slap (achter), kat niet deugdelijk in rubbers (nouja..... laten we zeggen dat hij erg streng is) en de andere achterrem speling op lager en remschoen opstellen.
vanavond heb ik de band om de as verwijderd en een andere oplossing bedacht voor zowel voor als achter.
eigenlijk zo simpel als 't maar kan: een staalkabel om de veer heen
Nu dus nog het stuurrubber deugdelijk monteren, rem opstellen+lager + de rest wat hierboven staat.
om toch van een nood een kleine deugd te maken: omdat dat ene rubber stuk is vervang ik de boel achter maar voor PU (zat al in de PH-stang), en de PU die ik voor de voorkant had liggen moet er ook maar direct in want de auto moet weer uitgelijnd worden.
ik heb de voorpoten nml los gehad en omdat de camber verstelbaar is klopt daar geen flapdrol meer van
nog een klein weekje en ik ben weer het mannetje.
daarna de R5 voor apk
ciao!