Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 33 SurfWagon - bremsen

ma okt 11, 2010 23:07

:thumbs: ik ga zoeken naar dat topic :wink:

dat van die riem had ik ook al in gedachte :D

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 11, 2010 23:12

net even gesproken met een ervaringsdeskundige. het moeten toch echt coilovers worden wil ik het goed doen en idd koni geel revalven. genoeg te klussen deze winter :P

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 13, 2010 23:17

Matzwart of een sudschijven hadden ze niet bij de gamma, dan maar dit :D :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ben alleen vergeten het "GM" dicht te plamuren :jumping:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 15, 2010 00:12

oja, voor het onderstel is ook een leuk en ook zeer effectief plan opgezet :D
o.a. moet het hele interieur er weer voor uit :wink:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 04, 2010 23:45

goed.... van de bremsen is nog weinig gekomen. de remmen pasten sowieso niet, ik had verkeerd gemeten :cry: maar dat mag de pret niet drukken want ik heb al GM FN54 klauwen liggen.

maar eerst: de APK.
2 wk terug gewogen en verkeerd bevonden. na het vervangen van een remcilinder, opstellen van de remschoen (en schoonmaken uiteraard vanwege veel olie op de voeringen), remleidinge opp. roest verwijderen, nieuwe lambda, kat gemonteerd, riem om de achteras ivm losse slopel veren en het vervangen van een stuurhuisrubber (leuk klusje) maar weer keuren.

en weer afgekeurd door een slinkse keurmeester. de riem om de as was niet afdoende, want als je de auto op een wiel liet steunen kwam de andere veer los. dit is omdat de band in het midden van de as bevestigd was.
lullig, maar hij heeft gelijk.
na wat roppen aan een stuurrubber kwam deze los, dit mocht niet kunnen. 2e opinie van een andere keurmeester wees anders uit. maarja, mogen we wel weer het rubber vast gaan zetten :?
ook de voorveren vond hij te los (merwede). hier ben ik het totaal niet mee eens want ze konden echt geen kant op.
vocht in achterlicht, reactie stang rubber te slap (achter), kat niet deugdelijk in rubbers (nouja..... laten we zeggen dat hij erg streng is) en de andere achterrem speling op lager en remschoen opstellen.

vanavond heb ik de band om de as verwijderd en een andere oplossing bedacht voor zowel voor als achter.
eigenlijk zo simpel als 't maar kan: een staalkabel om de veer heen :idea:

Nu dus nog het stuurrubber deugdelijk monteren, rem opstellen+lager + de rest wat hierboven staat.

om toch van een nood een kleine deugd te maken: omdat dat ene rubber stuk is vervang ik de boel achter maar voor PU (zat al in de PH-stang), en de PU die ik voor de voorkant had liggen moet er ook maar direct in want de auto moet weer uitgelijnd worden.
ik heb de voorpoten nml los gehad en omdat de camber verstelbaar is klopt daar geen flapdrol meer van :)

nog een klein weekje en ik ben weer het mannetje.

daarna de R5 voor apk :cry:

ciao!

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

vr nov 05, 2010 02:43

Het zijn af en toe net F16´s he? (3 uur onderhoud voor 1 uur gebruik)
Nog een ideetje waar ik zelf nog over aan het brainstormen ben...om zo´n Golf II Achsschenkel op een 33 as te vogelen hoef je geen ingenieur mij McLaren of zo te zijn lijkt me.
Afbeelding
Een ijzer van pakweg 12 mm dik op je as schroeven, en daar gaten in boren en van schroefdraad voorzien voor de Golf fusee, ook nog iets maken voor de reactiearmen.
Fusee kost 19 euro, setje Golf schijven vanaf 20, setje wiellagers een tientje, klauwen 60 euro p.st. nieuw, anders elk dorp heeft wel een VW freak die alles heeft liggen.
Zelf ga ik denk ik een simpele as maken voor de Sud met deze fusees die breder is en voor coil-over schokdempers, maar daarover later meer in mijn eigen topic.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 33 SurfWagon

do nov 11, 2010 23:50

knabbel vondt een fijn plekje op het blok onder het inlaatspruitsuk:
Afbeelding

en de oplossing voor der hinteraxle
Afbeelding
Afbeelding

voor net zoiets gedaan en de schotel aan de bovenkant vastgelast zodat deze niet meer kan roteren.

achter in de langsarmen PU gedrukt van superpro. voordeel van dit spul (via es-international) is dat het uit 1 stuk bestaat ipv 2 zoals powerflex.

nadeel van de huidige situatie is, is dat ik voor ook maar snel de boel in de PU moet gaan zetten want voor is hij te week vergeleken met achter.
door de koni's, opel veren, verst. ph en PU's is het wel een heel andere auto geworden. hij is heel harmonieus. schitterend hoe hij precies luistert naar wat je wil.
momenteel heb ik ook nog niet de need for koni geel moet ik zeggen. de rode konis achter benen de slopel veren uitstekend bij en de 16v S voorpoten doen hun werk ook prima icm de merwede/intrax veren.

oja! achter zitten nu ipv de 1cm spacers 1.6cm spacers (moest vanwege naafhoogte). staat dikkkkkkkk! (en loopt niet aan)
ik merk ook dat de rainsports echt uitstekend grip bieden bij vies weer. aanrader dus :wink:

er stond trouwens een 147 1.6 bij henk met FN54 klauwen aan de voorkant! en wij hier moeilijk doen met calibra shit terwijl het gewoon op alfa geleverd wordt :P
bij themotorsportcompany gaan ze bijpassende slangen maken en dan nog even ferodo's bestellen.
wordt denk ik volgend jaar want met PU+Lambda+ander grut is dit wel weer een kostbaar apk'tje geworden. en de R5 heeft ook trammalanti voor de apk.
ik hoef me nog niet te vervelen dus :idea:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 33 SurfWagon - bremsen

do nov 11, 2010 23:53

om toch van een nood een kleine deugd te maken: omdat dat ene rubber stuk is vervang ik de boel achter maar voor PU (zat al in de PH-stang), en de PU die ik voor de voorkant had liggen moet er ook maar direct in want de auto moet weer uitgelijnd worden.
ik heb de voorpoten nml los gehad en omdat de camber verstelbaar is klopt daar geen flapdrol meer van :)
klopt dus niet helemaal meer. camber gewoon weer op +-1.5-2 grd gezet en l+r gelijk. klopt wel behoorlijk zo. uitlijnen en PU komt tegelijk met andere dempers. en daar ben ik nog niet over uit dus. als ik wat anders kies moet het ingaand echt stugger zijn dan koniflappiewappiegeel.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 12, 2010 08:16

Oh is knabbel naar de surfwagon verhuisd, ik vroeg me al af waar hij heen zou gaan nadat ik hem uit mijn 155 had verbannen.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 16, 2010 18:55

als ik trouwens 1 ding wel geleerd heb van de 33 is het oefenen in geduld en omgaan met tegenslagen.
hij is nog steeds niet gekeurd. mensen te druk en weet ik veel wat. gezeur.
morgen is de belofte, en ik ben skeptisch of hij wel goedgekeurd wordt.

de verzekering is ondertussen van de R5 af dus dat wordt morgen vroeg uit de veren om de trein te halen :cry:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 16, 2010 19:34

mag ook niet meezitten hè! :(

Gelukkig had ik met de bmw (na grof onderhoud hoor, ook) meer geluk....

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 16, 2010 20:09

ik weet ook wel keur adressen waar ik meer geluk heb :oops:
ze zijn wel erg naar de regel waar hij nu gekeurd wordt en logica of coulance kent men niet. ook niet voor een bijna 18jr oud vehikel.
en dan nog te bedenken dat ze in nederland soepel zijn qua wetgeving :shock:

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 17, 2010 23:55

gekeurd :banana:

maar natuurlijk niet voordat er een aantal mieren waren afgen*)&^@

volgende week gaat de R naar de sloop en die week (of erop) kijken naar de 155 van djurdjan 8)

Tomolino
Full Member
Full Member

do nov 18, 2010 09:02

Gefeliciteerd Hans. ;)

Waar ergens in Zwolle kan ik binnenkort misschien een 155 spotten? :lol:
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice