Heren, heren,
Bedankt voor het medeleven
Gister zijn compressie en lek gemeten. Compressie was ok en lek was ook niet verkeerd voor een motorblok met meer dan 250k achter de rubbers.
Vandaag de kop getrokken. Geen spoor te bekennen van gevolgschade van 't timing probleem.
Bij nadere inspectie van de kop lijkt het erop dat de olie gewoon via de klepgeleiders naar binnen gezogen werd.
Kleppen gedemonteerd en geleiderspeling gecontroleerd. Klepgeleiders zijn gewoon uitgeslagen. (ruim een mm speling) Dit icm. het ontbreken van klepseals did it all...
Bij t bouwen van de kop er ten onrechte van uit gegaan dat t zaakje gewoon in orde was. Dus gewoon niet op de speling tussen klep en geleider gelet.
Morgenochtend maar wat later naar t werk zodat ik eerst de kop ff weg kan brengen naar de revisieboer. Hopen dat ie ff tijd voor me kan maken om nieuwe geleiders te steken....
@Dré, bedankt voor het aanbod. Heb zelf nog een blok staan en AG heeft me er ook nog eentje aangeboden. Heb helaas geen plaats om een motor te wisselen op t moment. Dus of t wordt SS rijden met het huidige torretje of t wordt balen tijdens t SS....
WORDT VERVOLGT.......