Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

vr mei 16, 2008 00:30

Wauw wat een speelgoed! Succes ermee
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

Re: RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

vr mei 16, 2008 11:47

want deze motor wil echt ploffen
Als er een motor ploft is er altijd een oorzaak en bij deze motoren zijn het bijna altijd de drijfstanglagers.
Dus gewoon regelmatig controleren (vooral in het begin), is nog geen half uur werk en een setje drijfstanglagers kost een paar tientjes. Lijkt me dus geen probleem.

Veel plezier ermee.

p.s.
Wij hebben trouwens onze motor ook afgesteld bij Jaap van Speedcentre en we zijn ook dik tevreden.

p.s.2
Wij rijden met oliedruk iets hoger dan standaard, is ons beter bevallen ivm de lagers
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

vr mei 16, 2008 12:16

ERG VET 180 pk in een straat 33!!

deze run is wel met de motorkap open, als je hem dicht doet zitten de kelken bijna tegen de motorkap
hoe ga je dit probleem oplossen?
(weet nog wel dat een duitse sprint 2 luchthappers op zijn motorkap had gemaakt)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

vr mei 16, 2008 12:21

want deze motor wil echt ploffen
Als er een motor ploft is er altijd een oorzaak en bij deze motoren zijn het bijna altijd de drijfstanglagers.
Dus gewoon regelmatig controleren (vooral in het begin), is nog geen half uur werk en een setje drijfstanglagers kost een paar tientjes. Lijkt me dus geen probleem.

Veel plezier ermee.

p.s.
Wij hebben trouwens onze motor ook afgesteld bij Jaap van Speedcentre en we zijn ook dik tevreden.

p.s.2
Wij rijden met oliedruk iets hoger dan standaard, is ons beter bevallen ivm de lagers
Hoe verhoog je die oliedruk dan?
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

Re: RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

vr mei 16, 2008 12:46


Hoe verhoog je die oliedruk dan?
Bij een gewone oliepomp kunnen er vrij gemakkelijk extra ringetjes bijgeplaatst worden. Hoe dikker de ring hoe hoger de druk. Hoe het precies zit weet ik niet (meer) want wij rijden al een aantal jaar met dry sump. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die precies weten hoe dit zit, dus wellicht komt er nog een gedetailleerder antwoord.
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

vr mei 16, 2008 15:23


Hoe verhoog je die oliedruk dan?
Bij een gewone oliepomp kunnen er vrij gemakkelijk extra ringetjes bijgeplaatst worden. Hoe dikker de ring hoe hoger de druk. Hoe het precies zit weet ik niet (meer) want wij rijden al een aantal jaar met dry sump. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die precies weten hoe dit zit, dus wellicht komt er nog een gedetailleerder antwoord.
In de oliepomp van een 33 zit een "klep" onder een veer die open gaat als de druk boven een bepaalde hoeveelheid komt. Als je onder die veer ringen plaatst kost het meer moeite om die klep te openen, oftewel wordt er meer druk opgebouwd voordat die open gaat. Hoeveel je eronder zou moeten plaatsen en wat de druk idealiter zou moeten zijn durf ik niets over te zeggen...

Moeilijk om duidelijk te krijgen wat ik precies bedoel, maar als je een pomp openhaalt zie je maar een stuk of 4 losse delen, waarvan er maar 1 een veer is, dan wijst het zich vanzelf :wink:
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

vr mei 16, 2008 15:32

Wauwwww wat een geluid.
Heb de speakers even voluit gezet 8) 8) 8)
Ik heb tot 4 jaar geleden met een Stef Visser getunde 16v gereden, deze gaf 144 pk met ik dacht 189 mn op de bank bij hurricane en die ging al als de brandweer.
Veel plezier en hoop dat ze lang heel blijft.
Vind het geluid echt wanzinnig 8) 8)
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Gebruikersavatar
Stefan J
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 19:40
Locatie: emmeloord

Re: RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

vr mei 16, 2008 22:49

want deze motor wil echt ploffen, live gezien op SS 2006
Wel erg gezellig
Afbeelding
Afbeelding
dat blauwe blok, wat is daar mee gebeurd?

erg leuke prestatie voor een 16v die 181pk =D> :thumbs:
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Roeltje 164

RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

za mei 17, 2008 07:08

Kapot gelopen....

iedereen krijgt de groeten van Cees, hij leest mee en speelt met treinen vertelde die mij.. :wink:

Gebruikersavatar
Stefan J
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 19:40
Locatie: emmeloord

RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

za mei 17, 2008 09:54

ff off-topic... als mensen meer info hebben over dat blauwe blok dan hoor ik dat graag (mag via PB)
Dat blok staat namelijk bij mij in de garage een beetje te staan zeg maar.... :wink:
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6734
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

za mei 17, 2008 09:56

Wil je er vanaf dan? :wink:
Ik ben net de werkbank bij mijn ouders aan het voorbereiden 8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Stefan J
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 19:40
Locatie: emmeloord

RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

za mei 17, 2008 09:59

nee, ik heb dat blok aangeschaft om in de toekomst mijn RED te gaan voorzien van wat meer vermogen :wink:
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4217
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

za mei 17, 2008 20:43

Dikke motor!

Veel plezier met deze wolf in schaapskleren!!

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

za mei 17, 2008 21:14


Hoe verhoog je die oliedruk dan?
Bij een gewone oliepomp kunnen er vrij gemakkelijk extra ringetjes bijgeplaatst worden. Hoe dikker de ring hoe hoger de druk. Hoe het precies zit weet ik niet (meer) want wij rijden al een aantal jaar met dry sump. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die precies weten hoe dit zit, dus wellicht komt er nog een gedetailleerder antwoord.
In de oliepomp van een 33 zit een "klep" onder een veer die open gaat als de druk boven een bepaalde hoeveelheid komt. Als je onder die veer ringen plaatst kost het meer moeite om die klep te openen, oftewel wordt er meer druk opgebouwd voordat die open gaat. Hoeveel je eronder zou moeten plaatsen en wat de druk idealiter zou moeten zijn durf ik niets over te zeggen...

Moeilijk om duidelijk te krijgen wat ik precies bedoel, maar als je een pomp openhaalt zie je maar een stuk of 4 losse delen, waarvan er maar 1 een veer is, dan wijst het zich vanzelf :wink:
maar die veer is toch de overdrukbeveiliging ? m.a.w. zolang de pomp niet meer dan 8 bar druk weet op te bouwen (mocht je willen ;)) heeft de modificatie geen nut toch ??

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: 33 project: 181 pk in plaats van 170! MET FILMPJE

za mei 17, 2008 21:21

Bij een gewone oliepomp kunnen er vrij gemakkelijk extra ringetjes bijgeplaatst worden. Hoe dikker de ring hoe hoger de druk. Hoe het precies zit weet ik niet (meer) want wij rijden al een aantal jaar met dry sump. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die precies weten hoe dit zit, dus wellicht komt er nog een gedetailleerder antwoord.
In de oliepomp van een 33 zit een "klep" onder een veer die open gaat als de druk boven een bepaalde hoeveelheid komt. Als je onder die veer ringen plaatst kost het meer moeite om die klep te openen, oftewel wordt er meer druk opgebouwd voordat die open gaat. Hoeveel je eronder zou moeten plaatsen en wat de druk idealiter zou moeten zijn durf ik niets over te zeggen...

Moeilijk om duidelijk te krijgen wat ik precies bedoel, maar als je een pomp openhaalt zie je maar een stuk of 4 losse delen, waarvan er maar 1 een veer is, dan wijst het zich vanzelf :wink:
maar die veer is toch de overdrukbeveiliging ? m.a.w. zolang de pomp niet meer dan 8 bar druk weet op te bouwen (mocht je willen ;)) heeft de modificatie geen nut toch ??
Precies (daarom heb ik het ook niet gedaan :wink:)

Geen idee op welk punt die overdruk klep opent, 8 bar zou best kunnen. Ik weet wel dat dat de modificatie is die vaak gedaan wordt.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Terug naar “Projecten”