Als er een motor ploft is er altijd een oorzaak en bij deze motoren zijn het bijna altijd de drijfstanglagers.want deze motor wil echt ploffen
Hoe verhoog je die oliedruk dan?Als er een motor ploft is er altijd een oorzaak en bij deze motoren zijn het bijna altijd de drijfstanglagers.want deze motor wil echt ploffen
Dus gewoon regelmatig controleren (vooral in het begin), is nog geen half uur werk en een setje drijfstanglagers kost een paar tientjes. Lijkt me dus geen probleem.
Veel plezier ermee.
p.s.
Wij hebben trouwens onze motor ook afgesteld bij Jaap van Speedcentre en we zijn ook dik tevreden.
p.s.2
Wij rijden met oliedruk iets hoger dan standaard, is ons beter bevallen ivm de lagers
Bij een gewone oliepomp kunnen er vrij gemakkelijk extra ringetjes bijgeplaatst worden. Hoe dikker de ring hoe hoger de druk. Hoe het precies zit weet ik niet (meer) want wij rijden al een aantal jaar met dry sump. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die precies weten hoe dit zit, dus wellicht komt er nog een gedetailleerder antwoord.
Hoe verhoog je die oliedruk dan?
In de oliepomp van een 33 zit een "klep" onder een veer die open gaat als de druk boven een bepaalde hoeveelheid komt. Als je onder die veer ringen plaatst kost het meer moeite om die klep te openen, oftewel wordt er meer druk opgebouwd voordat die open gaat. Hoeveel je eronder zou moeten plaatsen en wat de druk idealiter zou moeten zijn durf ik niets over te zeggen...Bij een gewone oliepomp kunnen er vrij gemakkelijk extra ringetjes bijgeplaatst worden. Hoe dikker de ring hoe hoger de druk. Hoe het precies zit weet ik niet (meer) want wij rijden al een aantal jaar met dry sump. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die precies weten hoe dit zit, dus wellicht komt er nog een gedetailleerder antwoord.
dat blauwe blok, wat is daar mee gebeurd?Wel erg gezelligwant deze motor wil echt ploffen, live gezien op SS 2006
maar die veer is toch de overdrukbeveiliging ? m.a.w. zolang de pomp niet meer dan 8 bar druk weet op te bouwen (mocht je willenIn de oliepomp van een 33 zit een "klep" onder een veer die open gaat als de druk boven een bepaalde hoeveelheid komt. Als je onder die veer ringen plaatst kost het meer moeite om die klep te openen, oftewel wordt er meer druk opgebouwd voordat die open gaat. Hoeveel je eronder zou moeten plaatsen en wat de druk idealiter zou moeten zijn durf ik niets over te zeggen...Bij een gewone oliepomp kunnen er vrij gemakkelijk extra ringetjes bijgeplaatst worden. Hoe dikker de ring hoe hoger de druk. Hoe het precies zit weet ik niet (meer) want wij rijden al een aantal jaar met dry sump. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die precies weten hoe dit zit, dus wellicht komt er nog een gedetailleerder antwoord.
Moeilijk om duidelijk te krijgen wat ik precies bedoel, maar als je een pomp openhaalt zie je maar een stuk of 4 losse delen, waarvan er maar 1 een veer is, dan wijst het zich vanzelf
Precies (daarom heb ik het ook niet gedaanmaar die veer is toch de overdrukbeveiliging ? m.a.w. zolang de pomp niet meer dan 8 bar druk weet op te bouwen (mocht je willenIn de oliepomp van een 33 zit een "klep" onder een veer die open gaat als de druk boven een bepaalde hoeveelheid komt. Als je onder die veer ringen plaatst kost het meer moeite om die klep te openen, oftewel wordt er meer druk opgebouwd voordat die open gaat. Hoeveel je eronder zou moeten plaatsen en wat de druk idealiter zou moeten zijn durf ik niets over te zeggen...Bij een gewone oliepomp kunnen er vrij gemakkelijk extra ringetjes bijgeplaatst worden. Hoe dikker de ring hoe hoger de druk. Hoe het precies zit weet ik niet (meer) want wij rijden al een aantal jaar met dry sump. Maar er zijn genoeg mensen op dit forum die precies weten hoe dit zit, dus wellicht komt er nog een gedetailleerder antwoord.
Moeilijk om duidelijk te krijgen wat ik precies bedoel, maar als je een pomp openhaalt zie je maar een stuk of 4 losse delen, waarvan er maar 1 een veer is, dan wijst het zich vanzelf) heeft de modificatie geen nut toch ??