Wie oh wie is de technoStig?

Viola Holt
17%
11
Alpha Romeo
8%
5
Jeremy Claxon
Geen stemmen
0
Mercedes Benz
2%
1
Andretti Confetti
35%
23
De technoStig bestaat helemaal niet, malloot!
39%
26

Totaal aantal stemmen: 66
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Progetto Grande Dame - Genotteren met verf!

zo jul 20, 2008 23:41

Mwah... de Dame is al op en neer naar Le Mans geweest in Juni... dus ze moet n iet zo zeuren.... :wink:
Dat laatste zit d'r denk ik niet zo lekker... Maar ja wie ben ik, heb vrouwen nooit begrepen... :roll:

Succes in ieder geval ! :wink:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

zo jul 20, 2008 23:48

Mwah... de Dame is al op en neer naar Le Mans geweest in Juni... dus ze moet n iet zo zeuren.... :wink:
Dat laatste zit d'r denk ik niet zo lekker... Maar ja wie ben ik, heb vrouwen nooit begrepen... :roll:

Het blijkt gewoon weer dat gewoon afraggen beter werkt dan vertroetelen... ik begin ze langzaamaan te begrijpen.... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 20, 2008 23:51

Het blijkt gewoon weer dat gewoon afraggen beter werkt dan vertroetelen... ik begin ze langzaamaan te begrijpen.... :wink:
Net nog even nagevraagd... je moet er tegen praten, dát moet je doen!

:wink:
It's not easy, being green (kermit)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Ze bokt en slurpt... water....

ma jul 21, 2008 11:43

Nu heb ik net een ervaring met mijn Engelse-boer-in-net-jasje achter de rug die ook water liet verdwijnen en wat me een relatief fortuin gekost heeft (had "zusje" ervan kunnen laten plaatwerken EN laten spuiten... :cry: ) dus ik hoop dat dit echt een eenvoudige lekke waterslang is en niet iets interns...

Heb na een paar minuten stilstand gisteren nog even aan de verdamper gevoeld maar die was toch goed op temperatuur... en ik kan me nauwelijks voorstellen dat die zou bevriezen als er 1 liter te weinig koelvloeistof in zit... of vergis ik me dan danig? Meestal doet zich dat toch voor bij hetzij ECHT veel te weinig koelvloeistof of als de motor koud is? Bij warme motor toch zelden?

Andere megelijkheden voor dit "gedrag"? Het is niet iets constants dus ik verdenk de 123ignition er niet van... op de 130 km rit had ze in principe nergens last van... ook niet tijdens een tussenstop in mijn oude woonplaats om nog wat oude post op te halen... liep als vanouds... alleen op het einde bij het verlaten van de snelweg begon het dus... en eenmaal op gang ook weer nergens last van (zeg maar boven de 80 km/h...) maar optrekken en accellereren onder de 3000 rpm is doffe ellende...

bralfa
Guru
Guru

ma jul 21, 2008 12:27

Membraan in de verdamper lek?
Shut up and ride!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Progetto Grande Dame - Ze bokt en slurpt... water...

ma jul 21, 2008 12:34

Zou goed kunnen... zit er 12 jaar en zo'n 100.000 km in... is dit er een typisch symptoom van?

Zat al een IMPCO conversie te overwegen maar niemand die me kan vertellen welk type ik dan zou moeten monteren....

bralfa
Guru
Guru

ma jul 21, 2008 12:40

Zou goed kunnen... zit er 12 jaar en zo'n 100.000 km in... is dit er een typisch symptoom van?

Zat al een IMPCO conversie te overwegen maar niemand die me kan vertellen welk type ik dan zou moeten monteren....
Of t typisch is... Geen idee. Bij mijn wijlen gas berlina iig ongeveer zelfde gevolgen van een lek membraan.
Shut up and ride!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 21, 2008 13:14

Of t typisch is... Geen idee. Bij mijn wijlen gas berlina iig ongeveer zelfde gevolgen van een lek membraan.
Moet zeggen dat het wel aannemelijk klinkt....

Andretti Molletti

ma jul 21, 2008 13:55

Bokt i op benzine én op lpg?
Het membraan zit niet tussen het water en het gas, maar tussen het gas en de buitelucht...
Een lek membraan zal dus geen watergebruik opleveren.
Mocht je nou de verdamper willen uitsluiten, dan kun je deze toch een ritje loskoppelen van het koelsysteem??
Als er geen uitwendige lekkage is en het waterverbruik levert een bokkende motor op dan zou je eens de bougies moeten trekken als i bokt... kan zomaar zijn dat de pakking inlaatspruitstuk- cilinderkop lekt....en dus af en toe water de motor inlaat> dat geeft een erg schone bougie!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 21, 2008 14:08

Bokt i op benzine én op lpg?
Het membraan zit niet tussen het water en het gas, maar tussen het gas en de buitelucht...
Een lek membraan zal dus geen watergebruik opleveren.
Mocht je nou de verdamper willen uitsluiten, dan kun je deze toch een ritje loskoppelen van het koelsysteem??
Als er geen uitwendige lekkage is en het waterverbruik levert een bokkende motor op dan zou je eens de bougies moeten trekken als i bokt... kan zomaar zijn dat de pakking inlaatspruitstuk- cilinderkop lekt....en dus af en toe water de motor inlaat> dat geeft een erg schone bougie!
Nope... doet het alleen op lpg... op benzine overschakelen en het probleem is verdwenen...

Ik zie het waterverlies en het bokken eigenlijk als twee aparte problemen eerlijk gezegd...

Ben bokkend op LPG thuis gekomen dus zal zo eens de bougies trachten te lezen... als het kan even foto's schieten...

Heb net nog even onder de auto gekeken maar zie geen lekplekken... ga uit voorzorg toch de kachelslangen vervangen (EN de illustere vaccuumslang... die helemaal uit voorzorg... want die is oud en moet er niet aan denken dat die me een gat in de 4e zuiger bij dit blokje gaat opleveren...).

Die pakking ZOU kunnen maar die is redelijk vers... heb er al een keer een koppaking uit geblazen en toen is die pakking ook meteen vervangen... niet erg veel km's gereden sindsdien... een paar duizend misschien... 5.000 of zo... is wel een heel gedonder geweest want er zat een "vogeltje" in de inlaat die tjilpte en uiteindelijk bleek dat een inlaatspruitstuktapeind te zijn die dolgedraaid was in de kop... dus kon de kop er WEER af om daar een helicoil in te laten zetten... heb dat helicoilen laten doen en meteen de andere tapeinden laten checken maar dat zou nu goed moeten zijn... zegt natuurlijk niks over de huidige staat van de pakking....

Eerst even werken en zal straks trachten foto's van de vonkenstaafjes te posten.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 21, 2008 17:36

Net de plugs getrokken en OEF... schrik toch wel even...

Ten eerste zat er in de eerste cylinder een champion ipv golden lodge zoals in de andere 3 cylinders... op zich geen probleem natuurlijk maar waar DIE nou weer vandaan komt.... :?: :?: :?:

En ten tweede geeft de fameuze cylinder 4 toch wel een HEEL ander beeld dan de andere 3... vind het beeld AKELIG licht en vrees dan ook voor de vacuumslang... vraag me af of die het al niet begeven heeft en dat cylinder 4 dus al te arm liep.... en wat daar de schade van is... heb getracht naar binnen te loeren door het bougiegat maar kan zo snel niks ontdekken... de uitlaatklep staat open en wat daar van te zien is lijkt OK...

Dit torretje loopt iig geen slag meer voodat de vaccumslang vervangen is...

Verder lijken me 1,2 & 3 een redelijk gelijkmatig beeld te geven.... het probleem zit dus echt in 4 (denk ik... maar tsja... weet er eigenlijk bar weinig van...)

Afbeelding

Andretti Molletti

RE: Progetto Grande Dame - Bougies getrokken... OEI!

ma jul 21, 2008 18:38

Yep, 4 is niet goed, oorzaak vacuumslang, dus te arm is heel aannemelijk!! Vervangen dus.
Bougies... op LPG moet je goede bougies hebben: NGK BP7ES oid, evt een R'tje erin (=ontstoring) kosten een paar euro pstk. Exacte type uit de gids bij de odd boer halen.
Geen 6 nemen, die zijn te warm op lpg.

Lus je verdamper even door om te testen, en je kachelslangen... bouw je wel netjes druk op in je koelssysteem als zij warm is?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Progetto Grande Dame - Bougies getrokken... OEI!

ma jul 21, 2008 18:45

Yep, 4 is niet goed, oorzaak vacuumslang, dus te arm is heel aannemelijk!! Vervangen dus.
Bougies... op LPG moet je goede bougies hebben: NGK BP7ES oid, evt een R'tje erin (=ontstoring) kosten een paar euro pstk. Exacte type uit de gids bij de odd boer halen.
Geen 6 nemen, die zijn te warm op lpg.

Lus je verdamper even door om te testen, en je kachelslangen... bouw je wel netjes druk op in je koelssysteem als zij warm is?
Was er al bang voor.... :cry: :cry: :cry: Hoop dat er geen echte schade is....

Zal morgen die bougies scoren....

Het doorlussen moet even wachten tot de nieuwe vacuumslang er is... durf hem echt niet meer te laten lopen nu....

Vind die druk wel meevallen (of eigenlijk tegenvallen dus....). Kon hem gisteren na een paar minuten al gewoon losdraaien... Overloop tankje blijft trouwens perfect op peil ondanks het tekort aan sap in de rest van het systeem... de koelwatertemperatuur bereikt op het metertje (maar geen idee hoe nauwkeurig die is...) eigenlijk nooit de 80 graden... blijft er altijd royaal onder staan....

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Grande Dame - Bougies getrokken... OEI!

ma jul 21, 2008 23:14

Was nog aan het zoeken naar foto's en kwam toevallig deze nog tegen van de Dame... December last year... op transport naar haar huidige verblijfplaats...

Vooral de staat van het achterkantje vormt wel een leuk contrast met hoe het er nu uitziet... 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rjfschmitz
Full Member
Full Member

RE: Progetto Grande Dame - Contrasten....

di jul 22, 2008 10:16

Ah, gelukkig kan ik je hier nog lezen :lol:
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Terug naar “Projecten”