Gebruik je de standaard turbo van een 75 TB?
Klein gokje voor het vermogen... 280 PK en rond de 400 Nm
moet goed mogelijk zijn op een originele motor. Hier zijn precies de dingen voor nodig die jij van plan bent( front mount IC, programmeerbaar MM).
Zou alleen ook op zoek gaan naar een setje grotere injectoren. Een modernere turbo zou ook geen kwaad kunnen. Zo zou je met bv. de KKK K04 van een Audi TT Quattro 225 pk een veel sneller opspoelende turbo hebben die ook makkelijk de genoemde 280 pk kan leveren. Moet je natuurlijk wel een nieuw spruitstuk maken. maar daardoor kan je dan weer de turbo verder naar voren plaatsen waardoor je niet je stuurhuis roostert en je meer ruimte hebt voor de downpipe.
Kan zo wel een tijdje blijven lullen
... Di vind ik nou echt interessante onderwerpen.
Goed leesvoer o.a. ;
"Maximum Boost" van Corky Bell
"Forced induction performance tuning" van A. Graham Bell (zit zeker in de familie..)
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.