

Ik zal komende week eens kijken of de hendels aan de stuurkolom aangesloten zijn of niet.
De rotor moet inderdaad naar cilinder 1 wijzen, dit betekent naar de bijrijderskant van de auto, haaks op de rijrichting. Tellen doe je altijd vanaf de distributie, dus rechtsvoor is inderdaad cilinder 1. Dan linksvoor, rechtsachter en linksachter. Alleen sommige franse merken zijn eigenwijs en tellen vanaf het vliegwiel maar alfa's zijn gelukkig niet frans dus daar heb je geen last van.Binnenkort ga ik daar dus verder in duiken, maar als iemand mij alvast kan uitleggen hoe ik precies de bougiekabels aansluit (en de rotor moet in BDP toch naar cylinder 1 wijzen? Welke cylinder is dit, rechtsvoor?) en welke leiding de benzinetoevoerleiding en welke de retourleiding is, dan ben ik een stap verder.
Dank je wel Huib. de volgorde 1-3-2-4 had ik teruggevonden, maar als de rotor naar rechts wijst, moet dan cylinder 1 op het eerstvolgende punt op de verdeelkap komen waar de rotor langs draait? Ik ben sowiezo in de war geweest met 'naar cylinder 1 wijzen', ik dacht dat de rotor schuin naar rechtsvoren moest wijzen en ben toen gaan twijfelen.De rotor moet inderdaad naar cilinder 1 wijzen, dit betekent naar de bijrijderskant van de auto, haaks op de rijrichting. Tellen doe je altijd vanaf de distributie, dus rechtsvoor is inderdaad cilinder 1. Dan linksvoor, rechtsachter en linksachter. Alleen sommige franse merken zijn eigenwijs en tellen vanaf het vliegwiel maar alfa's zijn gelukkig niet frans dus daar heb je geen last van.
Voor het opzoeken van bdp moet je wel de nokkenassen op op de merktekens zetten. Als je alleen op het vliegwiel of de krukaspoelie kijkt kan de rotor ook naar de ander kant wijzen omdat de verdeler met halve krukassnelheid draait.
De kleuren van de brandstofleidingen weet ik zo niet uit m'n hoofd maar dit is toch eenvoudig na te gaan door even onder de auto te duiken en te zien welke bij de pomp vandaan komt?