Thanks voor de tip Huib. Ik heb ff gechecked vandaag, het gat is 80mm in diameter. Dit betekend dus de versie met een 4" flens (102mm). Dan een losse funnel erbij van 4" met een slang-aansluiting van 2". Dan nog een correcte slang vinden. Ik ben vergeten te checken wat de diameter van de huidige (metalen) leiding is. Weet iemand dit zo uit zijn hoofd? Is standaard Bert tankje.
Het wordt wel een prijzig geintje als ik die prijzen bij Biesheuvel zo zie. Die dop met flens kost EUR85 en dan de funnel nog eens EUR35. Slangetje erbij zit je snel tegen de EUR150. Voor dat geld kan ik het gat ook gewoon dicht laten lassen op een fatsoenlijke wijze. Normaal tankdopje erop en het klepje er weer op. Enig idee waarom deze tankdop erop zit? Zodat ie op slot kan?
Vandaag ook even met de velgen aan het passen en meten geweest. De huidige velgen hebben de volgende maten:
- Binnenrand naar bevestiging: 115mm
- Dikte bevesting: 5mm
- Buitenrand naar bevestiging: 100mm
Volgens mijn berekeningen duidt dit op een ET van 5? Kan iemand dit ff voor me narekenen?
De nieuwe velgen hebben de volgende maten:
- Binnenrand naar bevestiging: 135mm
- Dikte bevesting: 50mm
- Buitenrand naar bevestiging: 20mm
Dit klopt als het goed is met de opgegeven ET32.
Als ik dus naar de ET waarde kijk dan zou dat betekenen dat ik 27mm (of dat wat er het best bij in de buurt komt) spacers erop zou moeten zetten. Maar of dat klopt weet ik niet helemaal, want uiteindelijk is de afstand tussen bevestiging en buitenrand leidend, want de velgen moeten per slot van rekening net zo ver naar buiten staan. Dus moet ik ook nog de kleinere breedte corrigeren. Volgens mijn berekening heb ik dan 35mm spacers nodig.
De wielbouten zijn 32mm lang, dus dat betekend nieuwe wielbouten. Duur geintje? En is het überhaupt verstandig zulke dikke spacers te monteren?
Verder even zitten puzzelen aan een hitteschild voor tussen de luchtinlaat kelken en carbs/blok. Er zit al een luchtinlaat in de grille verwerkt, dus het liefste zou ik van aluminium een paneel willen maken dat ik aan de zijde van het blok met hittewerend materiaal bekleed en die dus tot aan die luchtinlaat blok en inlaatlucht scheidt. Ik heb een adapterplaat tussen carbs en kelken zitten die nog extra bevestigingspunten hebben aan de bovenzijde, dus hierop zou ik de plaat kunnen monteren.
Het idee (tekening is niet op schaal, maten zijn gemeten vandaag) is ongeveer zoals onderstaand. Vraag is uiteraard: gaat dit effect hebben? Ga ik hiermee hitte tegenhouden?