Gisteren dacht ik even de koplampbollen van de 33 te verwisselen voor gele.
Helaas heb je weleens van die dingen die niet aan zoals je wilt.
Ik had al gezien dat 1 van de koplampreflectoren niet goed zat,dus ik dacht even de koplamp eruit te halen.
Helaas brak het laatste tapeindje van de koplamp(waar de moertjes waarmee je em vastzet) af,en bleek de koplampreflector ook te zijn afgebroken van het stelmechaniek.
Daarna de koplamp op de werkbank gemikt,en geiriteerd mn sleutel avondje afgebroken.
Gelukkig diende binnen 10 minuten een verse koplamp zich digitaal aan,dus die ga ik komende zaterdag ophalen,samen met andere uitlaat(de huidige zit met colablikjes en slangenklemmen aan elkaar)
Vanavond heb ik eerst even een setje alfa33club.nl stickers op de driehoeksraampjes geplakt,en toen dacht ik even bougies te wisselen.
Het was goed te merken dat de bougies er al even in zaten,met loshalen van de eerste bougiedop(zonder overdreven geruk of geweld) brak meteen het metalen deel van de kabel af
Kabel gerepareerd,en toen de eerste bougie vervangen.
Toen kwam de leukste bougie van de 33,linker(bestuurderskant) cilinderkop,en dan de bougie aan de kant van de bak.
Eerst een partijtje zitten kloten om mn bougiesleutel op de bougie te krijgen,en toen nog een veel grotere partij lopen kloten om de bougie los te krijgen.
Uiteindelijk het stuurbekrachtegingspotje maar even gedemonteerd,zodat ik het uiteinde van mn ratel ongeveer kon pakken,en toen kon ik met veel geweld de bougie lostrekken.
Ik zal even kijken of ik er morgen een foto van kan maken,maar om het zonder beeld even simpel uit te leggen,ik weet nu waarom de 33 inhield.
Toen de linker kant klaar was even het luchtfilter gedemonteerd,en rechts de bougies vervangen,wat me ook nog een te repareren kabel opleverde.
Voorderest ging dat voorspoedig,maar toen de bougies en kabels weer goed zaten,was ik toe aan een douche,dus het luchtfilter ligt nog naast de 33.
Morgenavond maar even de olie aftappen en een vers filtertje erop schroeven,en van het weekend een K&N filtertje ophalen,en dan dat er ook op zetten.
Dan is de 33 week helemaal blij,want dan heeft ie een grote beurt gehad.