Dus.. en toen startte hij niet. Binnenverlichting 3 dagen laten branden. Geen lader, geen reserve accu..
Eerst nog geprobeerd aan te duwen maar dat lukte niet (deed vast wat verkeerd...?).
Nu woon ik in een zeg maar multi-culti buurt, om precies te zijn de meeste nationaliteiten zijn hier samen op de bijlmer na.
Zo zijn er een stel vrijgezelle Antillianen met Indiase roots. Zij luiden elke vrijdag het weekend in vanuit een garagebox onder de flat (waar ik jaloers op ben, luigi verdient ook zo'n box).
Zo ook die dag. Zij waren het schouwspel aan het waarnemen en besloten wild gebarend dat zij hulp konden bieden. De Pool en Arubaan hadden genoeg geduwd en taaiden af.
Onze Indiase vrienden die eigenlijk van de antillen komen hadden wel startkabels. Mooi! Dus Luigi aan de polo geknupt en hoppa!
Niets dus, een slag rond en verder niets. De oudere meneer beweerde dat mijn startmotor kaduuk was. Van hem heb ik me niet teveel aangetrokken, want deze rastechneut had namelijk startkabels liggen die aan de knijpers zo goed als door waren
Werkt niet echt dus. Geen gereedschap in de buurt om dit even snel te fiksen, en ook geen zin om verder de gastvrijheid van deze lieden uit te buiten. Dus dan maar de ANWB bellen. Die liet op zich wachten dus maar babbelen met de nieuwe vrienden. Die af en toe "negers" met elkaar praatten, dus oergezellig! Een andere antiliaan die zich bij de groep voegde was nog even geïnteresseerd in Luigi. Altijd leuk. Nu hadden mijn nieuwe vrienden een verjaardag in de flat, en zij taaiden alledrie af. Dus alleen weer in de kou op de gele bus wachten.
De redder in nood kwam uiteindelijk na iets meer dan een uur aan. "Ah! Een 33 of niet?" Kap open, "Kijk, een boxermotor met dubbele carburateurs, zo maken ze ze niet meer!" gevolgd door "Dat waren nog eens tijden!"
Knijpertjes op de pooltjes en vropvrop hij liep weer. Maar niet zonder de opmerking van de vriend in geel: "klinkt in ieder geval lekker!".
Leuk om eens mee te maken dat een autotechnicus ook enthausiast over een alfa (33) kan doen. Eerdere ontmoeting met de ANWB was minder prettig (met de 155), die beste man zat ons geliefde merk aan een stuk af te zeiken.. Een garage's waar ik kom zien Luigi ook liever gaan dan komen. Zal wel iets te maken hebben met het oosten hier. Er rijden hier geen tot nauwelijks liefhebbers alfa's rond.