huh? nee joh, dan heb je eerst de hele linker bank en dan de rechter... correct me if i'm wrong.Bij de 1.7 (AR33401) in mijn auto is het 1-3-2-4.
hoe is het met de dikke 145?
huh? nee joh, dan heb je eerst de hele linker bank en dan de rechter... correct me if i'm wrong.Bij de 1.7 (AR33401) in mijn auto is het 1-3-2-4.
Dat zeg ik toch al de hele tijd, als je achter het stuur zit gaat eerst rechtsvoor, dan rechtsachter, dan links voor dan links achter. Dus als je de rechterbank bekijkt is het plof plof niets niets plof plof niets niets, als de motor 6000 rpm draait, dus 100 toeren per seconde, dus 200 ontstekingen per seconde, dus als rechtsvoor ploft, ploft 5 duizendste seconde later rechtsachter dan 15 duizendste seconde NIETS dan weer rechtsvoor, rechtsachter etc. Als je zij uitlaten zou maken gescheiden voor de linker en rechter cilinders hoor je aan een kant een geluid als een Harley Vtwin ongeveer.huh? nee joh, dan heb je eerst de hele linker bank en dan de rechter... correct me if i'm wrong.
Wel goed tellen he! Als je de auto aankijkt en dus tegen de distributiezijde aankijkt heb je linksvoor cilinder 1, linksachter cilinder 2, rechtsvoor cilinder 3 en rechtsachter cilinder 4.huh? nee joh, dan heb je eerst de hele linker bank en dan de rechter... correct me if i'm wrong.Bij de 1.7 (AR33401) in mijn auto is het 1-3-2-4.
Schiet me nog te binnen dat deze Maleisische tjoenert voor omgerekend €120,- (!!!) een RVS spruitstuk schijnt te leveren voor de 145 1.7 16v. Zie ook deze PDF. Zowel verchroomd als RVS trouwens. Nou staan een aantal landen in die regio niet direct bekend om hun goede afwerking, maar goed, voor 120 Eurie misschien best eens het proberen waard.Dit is ook een mooie, zij het prijzig, en vooralsnog alleen voor 16V.
http://www.petrolheadparts.co.uk/car%20stuff.html
Oh wacht, die krukas heeft geen gedeelde tappen. Je hebt gelijk.dit is niet zo,ontsteking is 2 keer links dan 2 keer rechts, rechtsvoor, 180 later rechts achter, dan links achter dan links voor dus per bank 180 graden uitelkaarDe banken hebben per cylinder 360 krukasgraden verschil.
Wel, group-buy, iedereen de hand opsteken die meedoet laten we een container komen! Ik hou wel van een gokje en heb vaker rechtstreeks in die landen wat besteld, maar dit lijkt me toch een iets te grote gok. Hebben ze die gemaakt op basis van een foto ofzo, en dyno tested jaja. Voor 120 euro zou ik het wel gokken en eventueel iets vermaken om het passend te krijgen maar verzendkosten, invoerrechten en risico is allemaal hoog lijkt me.Mocht je er eentje willen bestellen dan doe ik met je mee.
Ik heb er eens een mailtje aan gewaagd maar zie dat die alweer retour komt... Dat geeft alvast vertrouwen...Voor 120 euro zou ik het wel gokken en eventueel iets vermaken om het passend te krijgen maar verzendkosten, invoerrechten en risico is allemaal hoog lijkt me.
Oh wacht, die krukas heeft geen gedeelde tappen. Je hebt gelijk.
spruitstuk brengt vooral veel meer koppel bij lage en midden toeren, zo veel dat je bij de 16V die duw bij 3500tpm niet meer hebtIk had vorig jaar zo´n CSC spruitstuk gekocht maar dat heeft Jorik Cooperioni toen van me overgenomen en daar was ik toen eigenlijk wel blij mee want was achteraf toch veel geld, 350 euro. Hopelijk meld Jorik zich hier om zijn bevindingen met de CSC te delen.