3x raden hoe het aanzwengelen ging....
Het lijkt zo onderhand iedere keer het zelfde te zijn, ieder jaar opnieuw. Zodra de vochtigheid stijgt of temperatuur daalt, wilt hij niet meer starten.
Brandstofpomp zoemt, maar ik heb geen vonk. Afgelopen jaren vanwege dit probleem werkelijk vanalles vervangen.
Ontsteking, bobine, BDP-sensoren (meerdere keren). Maar iedere jaar weigert hij een keer om het daarna plots weer te doen en vervolgens de rest van het jaar ook probleemloos te functioneren.
Wat wel heel typisch is, is dat starten het hele jaar door altijd pas bij de 2e keer sleutel omdraaien wilde aanslaan. Echt áltijd.
Dus maar weer eens de boel nalopen. Ik denk toch aan iets van een massaprobleem ofzo, of wellicht toch de LHM/LMM? Of een relais? Die 3 stuks in de hoek bij de passagier is vanalles aan gerommeld in het verleden, te zien aan de bekabeling. Doen die nog iets? De hele bekabeling is eigenlijk een rommeltje, het zit vol met aftermarket schoentjes, isolatietape, extra zekeringen etc
En ieder jaar als dit weer gebeurt ga ik weer twijfelen over een carb-conversie, waarna hij vervolgens toch weer wilt starten. En.ben na 3 maanden sleutelen aan het onderstel eigenlijk ook wel beetje klaar nu, ik wil gewoon rijden!