Even een tussentijdse update.
Ik ben nu even thuis voor het avondeten,straks weer naar Marc toe.
We zijn al lekker opgeschoten vandaag,vanmorgen zijn we begonnen met de koppeling,welke versleten leek.
Nadat we de schakelstang en de aandrijfas verwijderd hadden,hebben we de koppeling open gemaakt en los geschroefd.
Bij het losschroeven gaf de drukgroep een tik,en sprong ie terug in zn orginele stand,blijkbaar iets tussen gezeten.
Ook de koppelingsplaat was nog lang niet versleten.
We besloten om toch de frisse drukgroep en plaat maar te monteren,en ook het nieuwe druklager ging erin.
Helaas brak bij het monteren van de drukgroep een boutje af in het vliegwiel
Gelukkig had marc nog een complete versnellingsbak van een 86er carbs liggen,waar de dus het koppelingshuis met vliegwiel afgehaald hebben,en daar mijn frisse koppeling en drukgroep aan gemonteerd.
Daarna die boel weer teruggeschroefd,en toen was het de bedoeling om de baksteunen weer aan de dwarsbalk te schroeven.
We hebben 30 minuten lopen kloten,tot mn vader binnenkwam.
Hij keek eens,klooide een beetje,en toen zaten de baksteunen weer op hun plek
Daarna hebben we de oude kabelboom gedemonteerd,en de stuurbekrachteging afgesloten.
Gelijk ook nog even een hitteschildje voor de stuurstang gemonteerd en de nieuwe kabelboom gemonteerd.
Vervolgens toch maar de motorruimte schoon gemaakt.
Terwijl ik aan het poetsen was,is Marc bezig geweest met wat dingen overzetten van de 1,8ie motor,en wat dingen die nog niet aan de turbo zaten te monteren.
Nadat dat allemaal gebeurd was,hebben we de motor in de takel gehangen,en in de motorruimte getakeld.
Ze hangt nu in de motorruimte,vanavond gaan we de motorsteunen goed zetten,en de motor vastzetten.
Zo zag het eruit toen ik vertrok: