![Thumbs up! :thumbs:](./images/smilies/smile_thumbs.gif)
Die mooie strakke spiegelende lakken op de showcars zijn ook gepolijst
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hoeveel lagen heb je erop gezet?
En elec./pneumatisch gepolijst of met de hand?
Zonder verder off topic te gaan, ik wou alleen maar zeggen dat het best mogelijk is een acceptabel resultaat te krijgen voor weinig geld. Ik heb vroeger ook wel eens wat gespoten met verfspuit of spuitbus en het resultaat was altijd een drama, totdat ik over deze methode las op internet. (zoektermen "wet sand" "paint car yourself"). Ik zet er zeker meer dan 5 lagen op maar terwijl je normaal de lak zoveel wilt laten vloeien om glans te krijgen maar geen druipers, spuit je nu dunnere lagen om ten alle tijde druipers (zakkers) te vermijden, je krijgt dan sinasappeleffect maar dat schuur je er dus later uit. 2K lak is een vereiste want uit een spuitbus wordt niet hard genoeg en niet door en door hard. Bij het spuiten van de Sud kwam de lak na de 1e laag al vol kleine muggen te zitten, menige vloek ontsnapte mij maar elke volgende laag heb ik er gewoon overheen gezet over muggen en al en er kwamen steeds nieuwe bij. Na het schuren zie je dat als je met de neus bovenop de lak staat als witte puntjes. Ik ben niet zo'n pietje precies maar iemand die meer tijd en moeite besteed kan een perfect resultaat halen. Een beetje krachtige electrische polijstmachine heb je echt nodig van het type grote haakse slijper, niet die 15 euro excenter dingetjes.Mooi resultaat idd, verbluffend zelfs als je bedenkt dat dit buiten is gedaan.
Die mooie strakke spiegelende lakken op de showcars zijn ook gepolijst![]()
Hoeveel lagen heb je erop gezet?
En elec./pneumatisch gepolijst of met de hand?
2K=2 Komponenten, lak en verharder dus niet drogend aan de lucht. Alhoewel, ik kan mij vergissen maar dat is wat ik bedoelde met 2K.Volgens mij die spuitbusjes die je op kleur laat mengen is ook 2K lak..
Maar dat terzijde
Ja, 2K is 2 komponenten.. maar op die spuitbusjes die ik gebruik staat echt letterlijk 2K op...2K=2 Komponenten, lak en verharder dus niet drogend aan de lucht. Alhoewel, ik kan mij vergissen maar dat is wat ik bedoelde met 2K.Volgens mij die spuitbusjes die je op kleur laat mengen is ook 2K lak..
Maar dat terzijde
Ik weet het verder niet maar als ik 2K lak aanmaak met verharder en wat verdunner kun je die een uur ofzo gebruiken en een restje in een afgesloten glazen pot is na een dag hard geworden.Ja, 2K is 2 komponenten.. maar op die spuitbusjes die ik gebruik staat echt letterlijk 2K op...
waarom denk je dat je moet schudden?Ja, 2K is 2 komponenten.. maar op die spuitbusjes die ik gebruik staat echt letterlijk 2K op...2K=2 Komponenten, lak en verharder dus niet drogend aan de lucht. Alhoewel, ik kan mij vergissen maar dat is wat ik bedoelde met 2K.Volgens mij die spuitbusjes die je op kleur laat mengen is ook 2K lak..
Maar dat terzijde