Vandaag de GTA eens verwend met wat klein onderhoud. Nieuwe ruitenwissermotor achter en verse luchtfilter + actieve koolfilters van de airco.
Alles ging voorspoedig totdat ik de auto wilde starten na de luchtfilterwissel. Auto sloeg vreemd genoeg niet aan en gaf (nog vreemder) een foutmelding van de tractiecontrole.
Ik snapte er niks van, want had allen de LMM er af gehaald en de relais voor de ventilators even opgeschuurd en schoon gemaakt.
Uiteindelijk via de "chat" op de telefoon door onze eigen Dr Dré geholpen en na meer dan 3 uur (!) kwamen we tot de conclusie dat de ECU geen voeding kreeg.
Vanalles doorgemeten en doorgelust en verder leek alles prima. Alle zekeringen gecontroleerd, maar niks te vinden.
Echt top dat hij zo de tijd en moeite voor me nam om me op afstand te helpen! Ik ben echt ee absolute no-no op electronisch gebied en heb vandaag veel geleerd.
Uiteindelijk toch de ANWB gebeld, die kon hem hopelijk even "simpel" uitlezen, maar dat werkte niet. Ook hij weer alle zekeringen checken en alles doormeten kwamen we tot de zelfde conclusie van de ECU.
Toen bleek er onder het dashbaord nog een 2e zekeringkast boven de andere te zitten, achter een roostertje die ik daardoor gemist had! En daar bleek de boosdoener te zitten!
Vreemd genoeg was het een 7.5A zekering terwijl in het boekje 30A staat voorgeschreven.
Ben dus een halve dag bezig geweest met die onzin, maar mijn achterste ruitenwisser doet het gelukkig weer.
Oude ruitenwissermotor leek overigens nog niet zo oud, maar desondanks toch overleden.