Nieuwe maand, nieuwe updates.
In al die kleine kl*te dingetjes gaat een hoop tijd zitten. Afgebroken boutje hier, missend moertje daar, scheef klemmetje zus, krom dingetje zo. Jullie kennen het wel.
Dus wat is er allemaal gebeurd. De motorruimte ziet er nu toonbaar uit en is klaargemaakt om een kloppend aluminium hart te ontvangen.
Instelbare remdruk verdeler erin aangezien de oude gaar was. 2e hands is altijd maar de vraag wat je krijgt en nieuw echt behoorlijk duur. Verdeler moet nog wel wat degelijker bevestigd worden, maar dat doe ik als alles op zn plek is zodat ik weet hoe.
Op de bobines zitten nieuwe onstekings modules, 1 van de 2 die ik had was gaar, dus gelijk maar allebei vervangen. Bobines zelf volgens weerstandsmeting nog prima.
En enigszins zichtbaar zijn de kabelbomen. Zowel de linker als rechter chassis bomen als de Motronic kabelboom heb ik eigenlijk bijna helemaal opnieuw gemaakt. Door dat brandje waren ze allemaal behoorlijk toegetakeld.
Dat vind ik wel leuk werk. Beetje in de schemas duiken, elk draadje identificeren, nieuwe draden trekken, krimpkousjes, AMP stekkertjes, Bosch connectors erop.
Meest interessante was de serie hoofdrelais.
Al die draden moesten vervangen worden. Nu maar hopen dat alles goed functioneert
Wel wat uit kunnen dunnen door zaken die ik toch niet gebruik weg te halen. Zoals de bedrading voor koplamp sproeiers of de lambda sonde stekkers.
Het dashboard was ook een mooie kabelzooi. Daar zitten ook stekkers en aansluitingen op die ik echt niet snap, maar ach. Het alarm/afstandsbediening heb ik er uit geknipt want een afstandsbediening boeit me niet en al die rommel in de bedrading wil ik niet.
Ook gelijk de radio stekkers fatsoenlijk gemaakt. Er zitten 4 speakers in de auto, maar ze waren op 3 speaker aansluitingen op de stekker aangesloten? Heel vreemd. Netjes gesoldeerd in ieder geval. Een ander pijnpuntje voor mij was dat de radio op een continue 12v was aangesloten. Dus een geschakelde 12v gevonden en die aangesloten
Hoedenplank heb ik ook los gehad om de speakers te bekijken, bleken prima speakers te zijn (prima JVC, niet origineel) maar niet goed aangesloten. Hoedenplank ook zwart gespoten (was blauw geworden) en dat ziet er echt super dik uit.
Dashboard ook weer teruggezet. Uiteraard ook de kachel unit los gehad en schoongemaakt. Kwam een berg bladeren uit zeg
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
En alle kabels gangbaar gemaakt. Helaas mis ik EEN stom clipje voor de kabelbediening. En dan werkt ie niet, want de mantel moet op zn plek blijven door dat clipje. Ik bedoel dus dat metalen clipje wat je hier op de foto ziet over de kabel heen
Verder heb ik de benzinepomp naar links gebracht (voor de V6 tank) en de slangen gelegd.
Zo schiet het langzaamaan toch wel weer op!