Pagina 1 van 7

beetje project; de giulietta

Geplaatst: zo jun 11, 2006 00:16
door frankalfa
Hoi, zoals wellicht bekend heb ik vorig jaar een 84er giulietta gekocht, 2.0 Lusso. Voornamelijk omdat dit ooit mn eerste auto was en ik daar een hoop nostalgische gevoelens bij heb (financieel niet zo maar da's een ander verhaal.. :? :wink: )

Mgoed het lijdend voorwerp hier is een van origine belgische auto,die door de vorige eigenaar is geimporteerd naar Nl. Hij heeft m na aankoop helemaal laten 'restaureren 'in Turkije en daarna de auto terug naar NL gereden.Toen deze man voor langere tijd in Turkije ging wonen heeft hij de auto uitgevoerd met de bedoeling m ooit naar daar te halen. Feit is dat de juul sinds 97 stil stond in een garagebox hier ergens in de buurt.
Ik heb de auto van m ovegenomen omdat hij niet de indruk had dat de juul ooit nog in het Turkse zou rondrijden..

Sinds afgelopen week is mn hefbrug aangesloten (YESS! \:D/ ) dus moest dit maar eens een projectje worden.
Ik zal jullie hier dus wat vervelen met bla bla en plaatjes.... :wink:

Plannen met t masjien:
-Koetswerk netjes maken, mankeert niet superveel aan, maar heeft wel wat plekjes, de meeste oppervlakkig.
-Techniek weer updaten; blok zat vast toen ik m kocht maar is inmiddels na wat overredingskracht gangbaar en loopt. Koppeling zit vast.
-Omdat ik een serie 2 de mooiste uitvoering vind (nostalgie, uiteraard :wink: ) wil ik de auto zoveel als mogelijk terug ombouwen naar die uitvoering.
Dus met donkere flanken en visgraat interieur (en niet die uriburi bekledingsstof van de plaatselijke markt in Izmir... :wink: )
-Wel een 5 gats onderstel monteren; de geventileerde versie van de transaxle-remmerij doet net wat meer en ik heb direct een auto om mn Ronals aan te hangen..:mrgreen:
-Tandje verlagen.
-Rdw keuren.
(niet specifiek indeze volgorde trouwens...)

Ik ben al een poos op 'onderdelenstrooptocht' en heb enkele weken terug bij Bralfa een aantal delen gescoord; oa het goede interieur (mét 4 kante tellerbak) en bumpers van het oude model.
Omdat de teller die er nu inzit een electronische is en ik een oud type tellerbak erin wil zetten , je snapt het al ;da's dus met mechanische aandrijving... :twisted: >oplossing: een andere versnellingsbak eronder!

Verder heb ik zeker niet de bedoeling om m concoursstaat te maken , maar gewoon netjes en met wat patina van het gebruik (krasje/putje etc)
Nog enkele plaatjes:
Afbeelding
Arriva casa del Franco (oid :? :wink: )

Afbeelding
Op de brug. Note dat de grille al gespoten is en de koplampwisserbrol weer gangbaar/netjes.Ook inmiddels voorzien van witte pinkers en serie 3 bumpertjes verwijderd.

Afbeelding
Aandachtspuntje; reservewiel uitsparing in de kofferbodem is 'wat kaasje'...:shock:

Afbeelding
Ook de wielrand linksachter is heen , gelukkig heb ik een compleet scherm gescoord bij diele. 8)

Dit zijn ook direct de echte pijnpunten qua koets, de rest is hier en daar eens een blaasje maar geen echte gaten.

Zal hier zo af en toe wat tekst neerpoten als er iets te melden valt.
Grtz, fRank

RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: zo jun 11, 2006 00:19
door frankalfa
Oja natuurlijk; afgelopen middag de dion-as en bak verwijderd:

Afbeelding
De transmissiesteun.... :mrgreen:
Grtz, fRank

RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: zo jun 11, 2006 00:33
door giulia-tom
:shock: :shock: HEEL scherm vervangen????

Afbeelding

Gaat het goe daar in Zeeland ? :lol:
Gewoon maken joh! Dat prulstukkie! Ga je toch niet meer werk doen dan nodig is??
(alhoewel je hem wel flink aan het kaalmaken was: spuitwerk heb je nu al te pakken....)

Re: RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: zo jun 11, 2006 00:40
door frankalfa
:shock: :shock: HEEL scherm vervangen????

Afbeelding

Gaat het goe daar in Zeeland ? :lol:
Gewoon maken joh! Dat prulstukkie! Ga je toch niet meer werk doen dan nodig is??
(alhoewel je hem wel flink aan het kaalmaken was: spuitwerk heb je nu al te pakken....)
Ja daar hoort nog een stukje tekst bij; ik wílde ook alleen dat randje vervangen,maar toen ik eenmaal aan t schuren was bleek die hele rand volgesmeerd te zijn met tin...Daar overheen een dikke plamuurlaag (+/- 2a3 mm :shock: )
En doordat de buitenplaat op sommige plekken wat 'transparant' :mrgreen: was, kon je ook in het binnenscherm kijken........die wielrand gaan we ook direct aanpakken anders ben ik over 2 jaar daar weer aan koud...
Maar je hebt gelijk, ik was in principe van plan om alleen dat randje te fiksen... :wink:
Grtz, fRank

RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: zo jun 11, 2006 10:25
door GTV
Goed bezig :thumbs:
Van dat type heb ik er ook 5 gehad.
Erg fijne hokkies :D

RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: zo jun 11, 2006 10:40
door Martin116
Mooi man :D

Ik ga dit maar eens even volgen :P

Succes er mee :thumbs:

RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: wo jun 14, 2006 13:24
door frankalfa
Pietsie update; vanochtend de 5-gats dion (75Ts) klaar gemaakt voor montage (later). Ontdekte tot mijn niet geringe verbazing dat de achterstabi van een 75 (TS) 1mm dikker is dan die onder de 2.0 juul vandaan kwam...?21 ipv 20 mm. Is wellicht 'common knowledge 'maar niet voor mij... :?
Anyway die dikkere gaat er dus onder...
Verder is de 'plaatwerk1000poot' :D langs geweest om de te verrichten werkzaamheden te aanschouwen>gaat goed komen begreep ik. 8)
Nog een vraagje voor de onderstelkenners: Ik wil de standaard giulietta voorstabi vervangen voor eentje 'uit stock' ; nl die van een 75 v6. Levert dit wat op of zal ik een 28mm Rs stok monteren? (Note: t moet geen competitie auto worden.. :wink: )
Later meer, grtz, fRank

Re: RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: wo jun 14, 2006 18:38
door Theo Romeo
Nog een vraagje voor de onderstelkenners: Ik wil de standaard giulietta voorstabi vervangen voor eentje 'uit stock' ; nl die van een 75 v6. Levert dit wat op of zal ik een 28mm Rs stok monteren? (Note: t moet geen competitie auto worden.. :wink: )
Later meer, grtz, fRank
Je hebt een onderstelkenner vlak bij de deur..., ik heb op de GTV6 zo'n 75V6 voorstabi en ik denk dat dit op je 4 cilinder Giullietta een goede keuze is. De koets blijft net iets vlakker, met originele stabi hangt 'ie toch snel op één oor.

Re: RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: wo jun 14, 2006 18:55
door frankalfa
Nog een vraagje voor de onderstelkenners: Ik wil de standaard giulietta voorstabi vervangen voor eentje 'uit stock' ; nl die van een 75 v6. Levert dit wat op of zal ik een 28mm Rs stok monteren? (Note: t moet geen competitie auto worden.. :wink: )
Later meer, grtz, fRank
Je hebt een onderstelkenner vlak bij de deur..., ik heb op de GTV6 zo'n 75V6 voorstabi en ik denk dat dit op je 4 cilinder Giullietta een goede keuze is. De koets blijft net iets vlakker, met originele stabi hangt 'ie toch snel op één oor.
Mijn gedacht! :thumbs:
Thanx, grtz, fRank

RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: wo jun 14, 2006 19:19
door ronald
Standaard is 20mm op een Geilejet en een 75 V6 24 toch? Ik heb er ook altijd mee gereden en dat scheelt al behoorlijk, echt een aanrader. Ook heb ik een 27mm gehad maar dat zag er uit als een originele, dus zo'n gebogen stang (zeg maar ongeveer dan een beetje...). Ik heb geen idee waar die origineel onder zat. 8)

RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: wo jun 14, 2006 21:25
door yuri 75 V6
Ik zou het ook eerst met een 24mm stabi proberen, upgraden kan altijd nog, toch? En mijn gevoel zegt me dat je vooral erg veel onderstuur introduceert als je 28mm voor doet, zeker omdat de bandjes ook niet extreem breed zijn.

Re: RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: do jun 15, 2006 13:01
door frankalfa
Ik zou het ook eerst met een 24mm stabi proberen, upgraden kan altijd nog, toch? En mijn gevoel zegt me dat je vooral erg veel onderstuur introduceert als je 28mm voor doet, zeker omdat de bandjes ook niet extreem breed zijn.
Klopt Yuri montage maakt niks definitief he? Der komen trouwens ronals onder met de 205/50 dus ik zal wel iets meer grip hebben dan met deze 96er uniroyalletjes in 185/14... :wink:
Grtz, fRank

Re: RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: do jun 15, 2006 13:21
door Alessandro
Ook heb ik een 27mm gehad maar dat zag er uit als een originele, dus zo'n gebogen stang (zeg maar ongeveer dan een beetje...). Ik heb geen idee waar die origineel onder zat. 8)
Ik kan me herinneren uit oude klaverblaadjes, dat SvL daar jaren terug mee adverteerde. Lijkt me dus niet dat die ooit standaard ergens op heeft gezeten. :roll: Maar van 20 naar 24mm ga je vast al merken. Dikker kan altijd nog, maar of je dat echt wil? :?

Re: RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: do jun 15, 2006 17:10
door frankalfa
Maar van 20 naar 24mm ga je vast al merken. Dikker kan altijd nog, maar of je dat echt wil? :?
Waarom niet Sander? Heb op de 90v6 een 28mm stok met gele koni's en Apexjes achter , rijdt lekker strak voor op straat... Ja het stuitert wat met die 17 inchen maar wie dikke wielen wil rijden moet pijn lijden (oid :wink: )....
Grtz, fRank

RE: beetje project; de giulietta

Geplaatst: ma jul 10, 2006 17:43
door frankalfa
Beetje update; de lasser is zga klaar, meeste plekken zijn behandeld. 5-gats onderstel (en gele koni's ) zitten eronder,net ff verlaagd vóór, maar ontdekt dat 2 tandjes toch echt teveel van t goeie is... :shock: :?
Afbeelding
Voorwielophanging; 8)
Afbeelding
'mockup' met de bumper to be..
Afbeelding
Volgend kunstje wordt de bak van de sloop gtv overbouwen naar de juul ivm de mechanische teller aandrijving.
Grtz, fRank