Pagina 1 van 5

Restauratie Evoluzione

Geplaatst: di dec 28, 2004 20:35
door Timmerklits
Zoals sommigen al weten ben ik bezig aan de restauratie van mijn 75 evo.

Hij staat er nog steeds zeer kaal bij, (kaler kan niet :) ).
Volgende stap is, zandstralen van de onderkant en motorcompartiment en rotte plekken natuurlijk. Daarna zo vlug mogelijk een laagje zinkspray erover vermits deze goed dekt moet dat vlot gaan.

Eens da gebeurd is kunnen we beginnen met de gaten dicht te lassen en te bewerken.
En als de ophanging terug in een kleurtje staat kan deze er weer onder zodat em op zen vier wielen kan staan. Zaten we daar al maar hehe.
Vervolgens schuren, spuiten en terug heropbouwen. :!:

Niet te vergeten de motor, heb een aardig kerstcadootje gekregen.
Namelijk, volledige set met pakkingen (joints) voor de ganse motor, met ook zuigerveren en dergelijke natuurlijk.
Dat drukt de kosten toch alweer :).

Maar dit zal even moeten wachten tot na de exames.

mvg Nick

Geplaatst: di dec 28, 2004 20:46
door reijnaje
Heb je er ook foto's van? Altijd leuk om het wat te verlevendigen...

Geplaatst: di dec 28, 2004 20:56
door psillen
Interessant, een 75 Evo.

Veel suc6 met de klus.

Misschien moet je de zinkprimer nog eens heroverwegen? Je hoort er nogal eens
wisselende berichten over. Kritisch qua hechting e.d.
Ik denk dat epoxyprimer veel beter is. Heb er zelf zeer goede ervaringen mee en
de meeste restauratiebedrijven werken hier ook mee.

Geplaatst: di dec 28, 2004 21:26
door Peter
Mooi project!
Inderdaad graag foto's als je ze hebt. :)

Weet trouwens iemand de nieuwprijs van een 75 Evo?

Geplaatst: di dec 28, 2004 22:08
door Timmerklits
Foto's heb ik helaas nog niet getrokken in deze toestand, wanneer ik ze heb zal ik ze hier plaatsen.

Wat betreft die zinkspray, dit is enkel en alleen maar om ervoor te zorgen dat hij niet dadelijk terug roest na het zandstralen, en vermits hij heel goed dekt leek mij dat een goed idee, (er komen nog genoeg ander lagen op hoor, als je mij kent weet ge genoeg hehe, altijd teveel :)).

Maar dat zijn zorgen voor later, ge hoeft gene bang, tzal met liefde behandeld worden :wink:

Ciao

Geplaatst: di dec 28, 2004 22:15
door KAS
Zinkspray kan i.d.d tot problemen leiden bij het spuiten. Ik heb er zelf ervaring mee helaas. Het gaat werken onder de lak.
Ik zou ook Epoxyprimer adviseren.

Geplaatst: di dec 28, 2004 22:43
door Timmerklits
Even ter verduidelijking,
ik zandstraal enkel onderkant en motorcompartiment, niet de carroserie delen, dus de delen welke gespoten moeten worden. Die zien ook nog goe uit dus, moeten enkel geschuurd worden.

Ik ga deze zink niet als grondlaag gebruiken voor de verf, dit gaat zeker niet zo geweldig.

De onderkant daar komt nog rutex enzo op, anti steenslag of hoe heet het juist :).

Nick :)

Geplaatst: di dec 28, 2004 23:37
door GTV Boy
Ik ben zelf bezig met de resturatie van mijn GTV.

Voor de onderkant gebruik ik RX10 van caprotech. Echt super spul.Blijft elastisch, overspuitbaar en in alle kleuren ( tegen geringe meerprijs ) verkrijgbaar.
Ook hecht het goed op alle ondergronden . Ook hebben ze een hele lijn in antiroestmiddelen. Ik heb al veel geprobeerd m,aar hier stap ik nooit meer van af( P.S. heb geen aandelen caprotech )

www.caprotech.nl

Geplaatst: di dec 28, 2004 23:51
door Ram6
YEAH! Héél erg gaaf project!! :D :D
Zie je niet dagelijks!! :wink:

Succes met de restauratie en houd ons op de hoogte!

Grt, Ram6

Geplaatst: wo dec 29, 2004 00:00
door Janno
Echt een heel gaaf project idd.
Als je de EVO eenmaal af hebt, heb je echt iets aparts!
Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's. Ga je hem trouwens ook weer in de orginele kleur enzo maken? Met de rode velgen etc.
Veel suc6 iig.

Geplaatst: wo dec 29, 2004 19:27
door Timmerklits
Mijn bedoeling is dat ik alles heb zoals in originele staat.
Anders is hij niet evenveel waard he, allé in mijn ogen toch.

Maar ik ga wel, de velgen veranderen door ander met ander ET en groter, mss ook spoorverbreders indien nodig. Dit is wel voor als ik nog eens geld vindt hehe.
Ik wil ook ipv oranje reflectoren rode reflectorenvanachter want da lijkt zo oud vind ik.

Maar dit zijn de enige dingen die ik ga veranderen, voor de rest blijft alles origineel.
Het eerste jaar wss ook nog.

En dan nog de motor ja, daar komt ook nog wel een blow-off valve op, + ook 4 ander injecteurs van een 2.0 turbo lancia, dit omdat ik simpelweg de ander niet meer heb, die staan nu op onze 75 3.1 v6. Is een verschil in van 50 gram/min ofzoiets.

mvg NIck

Geplaatst: wo dec 29, 2004 22:56
door AlfettaOwner
Ik ben zelf bezig met de resturatie van mijn GTV.

Voor de onderkant gebruik ik RX10 van caprotech. Echt super spul.Blijft elastisch, overspuitbaar en in alle kleuren ( tegen geringe meerprijs ) verkrijgbaar.
Ook hecht het goed op alle ondergronden . Ook hebben ze een hele lijn in antiroestmiddelen. Ik heb al veel geprobeerd m,aar hier stap ik nooit meer van af( P.S. heb geen aandelen caprotech )

www.caprotech.nl
Hey GTV-boy,

In Elsloo krioelde het 15 jaar gelden van de Alfaboys.
Ben jij daar ook ene van of ben je van de jongere generatie??
Diverse hadden een GTV of 75 en sprintjes

Geplaatst: wo dec 29, 2004 23:26
door MackAlfa
Super project! gaan we in mei nog niet aanschouwen zeker? Weet je waar kan ik mijn spatbordranden het beste mee kan laten behandelen? roest blijft daar een schrikbeeld.

Geplaatst: wo dec 29, 2004 23:40
door GTV
heee sandro,je vergeet de sudtjes en alfetta's :D .mazzels roy.(waar is die tijd gebleven, zucht.....) :cry:

Geplaatst: wo dec 29, 2004 23:54
door AlfettaOwner
heee sandro,je vergeet de sudtjes en alfetta's :D .mazzels roy.(waar is die tijd gebleven, zucht.....) :cry:
Hey Kerel,

Long time no seen....

Hoe is ie, druk bezig met sleutelen he.
We zouden nog afspreken in de kerstvakantie :blue_shocked:

Sudjes en Alfetta's idd, smacht jij daar ook weer naar.
Dat was mooi he.
D8t dat alleen ik die kuren had.....zucht...... :oops: