Pagina 1 van 1
75 'pimpen' toch maar NOT
Geplaatst: ma jul 17, 2006 18:05
door veur t.s.
Hoi ik had een tijdje geleden gezoct naar een zender spoilerkit voor de alfa 75 deze lijkt dus onvindbaar dus laat ik mijn alfa 75 1.6ie maar gewoon helemaal standaard van buiten mischien alleen een deel van de bumber in de kleur maar daar laat ik het dan verder bij. echter onderhuids wordt de auto wel geheel 'gepimped' doormiddel van alfa 75 2.0t.s. techniek motor en onderstel (ook de stuurbekrachteing) een spaghetti spruitstuk samen met een sportmidden en einddemper echter zonder KAT.
De alfa 75 is eigenlijk al mooi van zichzelf.
RE: 75 'pimpen' toch maar NOT
Geplaatst: ma jul 17, 2006 18:55
door ronald
Ik denk dat je een hoop mensen hier op dit forum nu blij maakt...

RE: 75 'pimpen' toch maar NOT
Geplaatst: ma jul 17, 2006 19:27
door KAS
Is het niet goedkoper meteen een hele Twin Spark te kopen? Meestal is het dan voordeliger dan alle onderdelen apart aan te schaffen. Gebruik je die 1600 voor reserve onderdelen.
RE: 75 'pimpen' toch maar NOT
Geplaatst: ma jul 17, 2006 19:31
door DJ
Goed besluit wat mij betreft. En die stuurbekrachtiging zou ik er lekker af laten. Bekrachtigd stuurhuis vullen met vet en openingen afdoppen. Scheelt weer kilo's. Vergeet de squadra chip niet en de 105 serie castorkogels of anders polyurethaan bussen op de castorstangen. Evt ook de wattstangen en evenaar nieuwe bussen erin. Daar heb je veel meer dan aan aan zender tupperware.
Succes met de opbouw. O ja voor het geval je het niet wist, 1600 V-bakken zijn redelijk gewild bij de 75 racers onder ons. Dus niet op de hoop gooien! Je word er geen miljonair van maar denk dat je hem vlotjes kwijt bent als je hem te koop aan bied.
Gr,
DJ
RE: 75 'pimpen' toch maar NOT
Geplaatst: ma jul 17, 2006 19:35
door DJ
Mbt tot Kas z'n opmerking. De hardste carroserie gebruiken, of in geval van 75 is het correcter om te zeggen de minst rotte

Dat zal waarschijnlijk de 1600 zijn. Alle ombouwen is veel werk maar dat kan laswerk ook zijn. Bovendien heb je met ombouwen alles los. Kan je de boel gelijk in orde maken. Let ook op de beruchte kabelboomverbindinge van oa brandstofpomp achter dashbordkast (enorm ergonische plaatsing..... NOT)
Werk ze,
DJ
RE: 75 'pimpen' toch maar NOT
Geplaatst: ma jul 17, 2006 20:45
door veur t.s.
Een twinspark had ik dus al gekocht (om te slopen hij was erg rot maar de motor liep goed) de 1.6ie heeft een hele goede body, er is wel wat te doen maar dat is te overzien. hij had ook pas 110duizend gelopen vorig jaar. De stuurbekrachtiging zet ik wel over omdat ik dat gewend ban van mijn 145 en die 75 van mij stuurt echt beroerd zwaar (ik ben mischien niet zo sterk maar toch) chiptuning is iets wat ik ga doen wanneer hij "klaar" is in elk geval zul je aan de buitenkant niet zo snel zien dat je met een t.s. te maken hebt. de versnellingsbak die ben ik al kwijt en ja die is inderdaad errug gewild, maar aangezien ik toch straks meer lange afstanden ga rijden is een t.s. bak wat prettiger.
RE: 75 'pimpen' toch maar NOT
Geplaatst: ma jul 31, 2006 22:08
door pieter van baalen
als je de motor en zo over gaat zetten kan je indderdaad beter het goede plaat werk in die TS lassen scheeld je heel veel werk
