De Freker

Project 75....Hellup

za okt 28, 2006 01:46

Dag Alfisti....ben ik weer eens...Tijdje stil geweest, want ook zo met de Alfa...

Er moet een hoop gebeuren en nou hoopte ik dat jullie mij wellicht tips kunnen geven....:

Wat moet er gebeuren:

Project Alfa 75 TS circuit

kosten opmerking
rubbers vervangen door of poly of beter
bertone kogels vóór ipv triangelrubbers Eventueel
tussenas balanceren en hardyschijven
remschijven voor met blokken en vloeistof bestel ik zelf
achter blokken? bestel ik zelf

Ok, nou mijn alfa is al ZAC klaar GEWEEST, maar is nu dus een beetje gaar....Ik wil hem graag weer prettig rijklaar krijgen, vandaar dit topic....

En jullie begrijpen vast...zoveel geld is er niet....dus Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren wie mij hiermee tegen een scherpe vergoeding uit de brand kan en wil helpen....?

Ik kan en wil zelf ook meehelpen....

Wie biedt/heeft tips?

Hartelijk Dank alvast!!

Freek
:D

Andretti Molletti

RE: Project 75....Hellup

za okt 28, 2006 13:40

Niet dat ik zin heb, maar je lokatie is wel handig te vermelden ;)

De Freker

za okt 28, 2006 14:54

:wink:

WOON in Haarlem (=omgeving amsterdam/Zandvoort.... :wink: )

Het mag dus ook gewoon een goed adres zijn welke dit voor z'n 'brood' doet (ipv liefdadigheid :lol: ), alleen die icm met mijn assistentie en gezien het totale pakket een goede prijs kan bieden....

Dank,

Freek

_Pieter_
Guru
Guru

do nov 02, 2006 11:28

Niet dat ik in de buurt woon, maar deze zaken kan je toch zelf, afgezien van het balanceren van de cardanas?
Gewoon de auto binnen zetten en er de tijd voor nemen, en het klus voor klus aanpakken. Dat is het goedkoopst, je leert er ook nog iets van en het is leuk. Doe ik nu ook.

Het lijken me redelijk standaard garagewerkzaamheden, dus als je geen tijd hebt, kan je er ook geld tegenaan gooien en dan is het in 2 dagen door een beetje goede garage gepiept.

Tis het 1 of het ander in de racerij (en waar niet!)

Als ik zo vrij mag zijn, en niet om je aan te vallen, maar: Als je van plan bent om te gaan racen, maar voor het wisselen van de remmerij en wat andere kleine dingetjes is geen budget, zou ik me nog eens goed achter de oren krabben.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

vr nov 03, 2006 14:46

Richard Ipey van Alfa Nord rekent normale prijzen vind ik én levert goed werk af! Heb daar voor geperforeerde remschijven, gevlochten stalen remleidingen en raceblokken laten monteren en achter nieuwe schijven (standaard) icm nieuwe blokken (ferodo meen ik). Scheelt écht een hele slok, remt vele malen beter dan standaard. En als je dat op de openbare weg al goed merkt dan op het circuit toch zeker! (en bezuinigen op remmen en je auto dan te pletter rijden kost veel meer denk ik..)
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Raimon
Guru
Guru

vr nov 03, 2006 15:55

@Beeztie: mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat je daar voor kwijt was? (desnoods via pb)
156 SW 1.9 JTD

Beezztie
Full Member
Full Member

Re: RE: Project 75....Hellup

vr nov 03, 2006 18:58

@Beeztie: mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat je daar voor kwijt was? (desnoods via pb)
Zie PB

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

De Freker

zo nov 05, 2006 15:16

heren bdankt voor jullie meedenken!

@ Beeztie, mag ik ook een pb met dat kostenplaatje?

@ _Pieter_, ik begrijp wat je zegt, maar 1: Ik heb geen ruimte en geen tijd om er een lang project van te maken...en 2, ik hoef er niet meteen mee te racen, anders had ik het iets anders aangepakt. Wil op korte termijn kunnen 'vrij rijden'....

Ik zoek dus goeie, concrete adressen/tips eventueel met praktijk voorbeelden waar ik (enigszins in mijn regio) mijn auto heen kan brengen.

Dank!

Groet,

Freek

Beezztie
Full Member
Full Member

zo nov 05, 2006 18:51

heren bdankt voor jullie meedenken!

@ Beeztie, mag ik ook een pb met dat kostenplaatje?

@ _Pieter_, ik begrijp wat je zegt, maar 1: Ik heb geen ruimte en geen tijd om er een lang project van te maken...en 2, ik hoef er niet meteen mee te racen, anders had ik het iets anders aangepakt. Wil op korte termijn kunnen 'vrij rijden'....

Ik zoek dus goeie, concrete adressen/tips eventueel met praktijk voorbeelden waar ik (enigszins in mijn regio) mijn auto heen kan brengen.

Dank!

Groet,

Freek
Zie PB Freek

SCARB nr. 4755

De Freker

zo nov 19, 2006 22:40

Beste mensen,

Graag wil ik jullie advies,

De Alfa heeft inmiddels zo'n 4 maanden stil gestaan, ik heb hem wel regelmatig zonder draaiende motor 'verreden' (ivm vastzitten remmen en de bandenbelasting, etc.)....Ik heb ook verschilende draaiende delen ingespoten met smeermiddel....

Graag wil ik weten wat jullie adviseren, waar ik op moet letten als ik hem nu weer wil starten (en mee ga rijden).....maar vooral qua motor, kan iik nog iets doen om eventuele risisco's op schade te beperken?

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Freek

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 24, 2006 20:33

Ik ken iemand die de bougiekabels loshaalt om het dan een tijdje door te starten zodat ie zijn eerste olie al heeft rondgepompt.
Als je hem dan echt start heeft ie al wat smering. Dit had je ook tijdens het stilstaan kunnen doen elke maand.
Of het echt nut heeft weet ik niet.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 24, 2006 21:26

Ik ken iemand die de bougiekabels loshaalt om het dan een tijdje door te starten zodat ie zijn eerste olie al heeft rondgepompt.
Als je hem dan echt start heeft ie al wat smering. Dit had je ook tijdens het stilstaan kunnen doen elke maand.
Of het echt nut heeft weet ik niet.
Dat is natuurlijk een goede voorzorgsmaatregel, die zeker geen kwaad kan.

De eerlijk gebiedt mij te zeggen, dat ik zelfs dat niet deed na 8 maanden stilstand (i.v.m. ziekte) van de Alfetta. :oops:

Niet al te moeilijk over doen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

De Freker

za nov 25, 2006 20:59

Bedankt heren!

Inmiddels heb ik hem al gestart, het duurde even, eerst een beetje 'zingen', maar toen kwamen langzaam de plofgjes en toen.....deed ie het!!

Meteen een flink stuk gereden....en het was heerlijk!! Wow, kippenvel....Hij lag zo mooi....'t geluid....

Op de mankementjes na natuurlijk....vanaf morgen gaan we er mee aan de slag!!

Groet,

Freek
:twisted:

Terug naar “Projecten”