Pagina 1 van 12

GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: zo dec 10, 2006 17:12
door Stefan
In Mei 2006 heb ik via Graffiaturo ( nog bedankt hiervoor Arjan ) een originele Nederlandse GTV-6 gevonden.
De motor was vervangen door een 3.0 V6 uit een 75 en de rest van de aandrijving is nog origineel
Deze was al grotendeels gedemonteerd en er was al wat laswerk aan de reservewielbak verricht.
De rest van de auto is op een paar kleine dingen na ( kriksteun linksvoor en rechtbinnenscherm aan de achterkant ) in behoorlijk goede staat.
Ze stond toen ik haar kocht al zo'n 5 a 6 jaar binnen en was netjes bijgehouden.
Voor zover we konden nagaan was ze helemaal compleet en was er zelfs een dubbel interieur ( het originele en een leren ) bij.
Het leren interieur heb ik natuurlijk bewaard en het originele is uiteindelijk naar Emilio gegaan.
Na het ophalen heeft het project een tijdje stilgelegen, maar beetje bij beetje wordt er weer aan gewerkt.
Ik heb helaas geen foto's van het moment dat ik haar net had, maar de foto's die ik afgelopen week gemaakt heb, wil ik jullie niet onthouden.
Voor de rest zal ik julie op de hoogte houden van de vorderingen en de problemen die er vast nog wel zullen komen.


De bodemplaat en het binnenscherm t.h.v. de voorste linkerkriksteun.
Afbeelding


Bijna helemaal gestript ( alleen de ramen, het dashboard en de kabelboom zitten er nog in ).
Afbeelding


Achterkant interieur.
Afbeelding


Reservewielbak.
Afbeelding


Voorkant interieur.
Afbeelding

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: ma dec 11, 2006 15:01
door KAS
Mooi project Stefan. Maar dat wist je al. :wink: Blijf posten. Leuk om te volgen.

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: ma dec 11, 2006 19:59
door roberto
Idd leuk project. :thumbs: Blijven posten, met foto's aub.

Succes.

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: zo dec 17, 2006 17:11
door Stefan
Gisteren nog even in de schuur geweest, maar niet zoveel aan de GTV-6 gewerkt.
Er moest eens even opgeruimd worden, maar ik heb gauw nog even 2 fotootjes genomen van het onderdeel waarmee mijn virus begon.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dan het betreffende onderdeel zoals deze uit de GTV komt ( een V6 3.0 uit een 75 ), maar ik bedoel natuurlijk het onderdeel over het algemeen ( 4 cilinder Nord , boxer of de V-6 ).

Nu het laswerk bijna klaar is, zit ik toch met een dilemma. Ik twijfel of ik de stootstrips op de flanken na het spuiten weer zal monteren of om ze eraf te laten. De strips zijn nog goed, maar een aantal van klemmetjes waren al gesneuveld.
Als ik ze er niet meer opzet, wat is dan de beste manier om de gaatjes in de flanken te dichten?

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: ma dec 18, 2006 23:34
door RG
Stefan,

heb je nog meer foto's van je laswerk?
Dit weekend heb ik de nodige interieurdelen en tapijt eruit gehaald (ziet er nu ongeveer net zo uit als op jouw 5e foto), aangezien er bij mijn krikpunten voor ook wat van die gaatjes zitten en daar moet deze winter toch echt wat aan gebeuren. Ik kan dus nog wel wat inspiratie gebruiken! :wink:

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: di dec 19, 2006 22:21
door Stefan
RG schreef:
heb je nog meer foto's van je laswerk?
Ik heb nog niet meer foto's van het laswerk.
Er is tot nu toe alleen aan de reservewielbak en aan het rechterachterwielkuip wat laswerk verricht.
De gaatjes bij mijn linkerkriksteun op de eerste foto moeten nog dichtgelast gaan worden en aan de bestuurderskant is de parrafan niet erg goed meer.
Dit laswerk zal waarschijnlijk volgende week gaan gebeuren.
Als dat gebeurd is, zal ik er wat foto's van plaatsen.

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: za dec 30, 2006 15:59
door Stefan
Vanochtend het laatste laswerk aan de GTV afgemaakt. Toch maar besloten om ook die dompelgaten in de bodem en kofferbak dicht te maken ( de rubbers die ik nog had, waren keihard en niet meer te redden ).

Afbeelding

Afbeelding


De eerste 2 weken van het nieuwe jaar zit ik voor mijn werk in het buitenland, maar dan gaan we weer vrolijk verder.

Voordat ze weer helemaal wordt opgebouwd, staan de volgende werkzaamheden nog op het programma:
* Alle ruiten + raamlijsten demonteren.
* Holle delen, onderkant en wielkasten tectyleren.
* Bodemplaat en kofferbak in de Hammerite zetten.
* Spuitklaar maken en spuiten ( hier zoek ik nog een goed adres voor, want dat kan ik niet zelf ).
* Draagarmen enz. schoonmaken en behandelen.
* Gele Koni's met Apex-veren monteren ( voor ongeveer 3,5 cm en achter ongeveer 3 cm verlagen ).

En dan kan ik weer eens aan opbouwen gaan denken.

Tot slot wens ik iedereen een spetterend Oud en Nieuw met het allerbeste voor 2007 !!!!!!!!!!!!!!!

Re: RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: za dec 30, 2006 20:49
door Alfa-Corazon
Tot slot wens ik iedereen een spetterend Oud en Nieuw met het allerbeste voor 2007 !!!!!!!!!!!!!!!
Hallo Stefan, mooi project en ook het allerbeste voor 2007.

PS: Als je zo doorgaat met deadliften, dan heb je halverwege 2007 geen krik meer nodig :idea:

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: za dec 30, 2006 23:21
door Stefan
Roy van Gortel schreef:
PS: Als je zo doorgaat met deadliften, dan heb je halverwege 2007 geen krik meer nodig
Sorry Roy, maar ik mis de clou even ( volgens mij tasten al deze feestdagen mijn denkvermogen aan ) :oops: .

Re: RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: zo dec 31, 2006 10:59
door Alfa-Corazon
Roy van Gortel schreef:
PS: Als je zo doorgaat met deadliften, dan heb je halverwege 2007 geen krik meer nodig
Sorry Roy, maar ik mis de clou even ( volgens mij tasten al deze feestdagen mijn denkvermogen aan ) :oops: .
Afbeelding
van 260 kg naar 280 kg?

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: zo dec 31, 2006 18:48
door Stefan
Oke Roy, nou zie ik wat je bedoeld.
Mijn medehuurder heeft een sportschool en heeft voordat ik erbij inkwam samen met nog een aantal krachtsporters deze ruimte ook als trainingsruimte voor het "zwaardere" werk gebruikt.
Nu gebruikt hij het alleen nog maar voor opslag van apparatuur en rommel.

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: wo feb 07, 2007 22:40
door Stefan
Zo, na alle drukte van de afgelopen maand ( uitbuiken, vakantie houden en de 90 APK klaarmaken 8) ) wordt het tijd om de GTV weer op te pakken.
In mijn "things to do"-lijstje heb ik gesproken over het opnieuw spuiten van de GTV.
Alleen nog de voor- en achterruit demonteren ( iemand een tip hoe ik dit het beste in mijn eentje kan doen? ) en dan kunnen de voorbereidingen beginnen.

Op dit moment zijn een aantal suggesties welkom:
Ik ben geen plaatwerker, maar wil toch wel wat zelf ( en eventueel met wat hulp ) doen.
Waarmee kan ik de body het beste kaalschuren en dan eventueel behandelen voordat deze verder strakgemaakt en gespoten kan worden.
Dit schuren en behandelen wil ik eigenlijk wel zelf doen.
Voor de verdere afwerking van de body zoek ik eigenlijk nog een goed adres.

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: do feb 08, 2007 10:34
door Neelis
Het kaalschuren gaat het beste met een staalborstel op de haakse slijper. Je hebt van die borstel met in elkaar gedraaide staaldraden.

Afbeelding

Wat je erna overheen kan spuiten is zinkspray tegen het roesten. Er zijn hier volgens mij mensen die geen fan zijn van zinkspray, maar ik heb er geen problemen mee. Het werkt goed tegen roest (er moet geen roest onder zitten).

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: do feb 08, 2007 12:11
door AlfettaOwner
Dr is nog een forum voor dit soort leuke projecten :wink:

RE: GTV-6 ( 3.0 V6 ) uit 1981

Geplaatst: do feb 08, 2007 18:43
door pe1ryx
behandelen met epoxy primer!