Goed, heeft me wat moeite en ergernis gekost maar met de goede spullen en de juiste beschrijving is het echt kinderspel!
Stap 1:
Plaats de voorkant op steunen en verwijder voorwiel.
Stap 2:
Maak de schokdemper aan de onderkant los (twee moertjes) en maak stabilisator los van onderste draagarm (gaat wat makkelijker als je het de beugels aan de voorkant van de stabi ook losmaakt).
Stap 3:
Zorg dat je een kogeltrekker hebt (ik moest het exemplaar dat ik heb gekocht wat slijpen om hem om de fusee te kunnen klemmen). Krik de onderste draagarm iets op. Haal de splitpen weg en draai de moet van de fusse. Plaats de kogeltrekker op de onderste draagarm en draai de fusee los (gebeurde met een lichte knal bij mij)
Draai vervolgens de bovenste draagarm met remschijf schuin naar boven weg en plaats er een steun onder (anders komt ie net zo hard weer terug..)
Stap4:
Laat de kriksteun vieren zodat de onderste draagarm vrij in de lucht hangt. Alleen de torsiestaaf zorgt er nu voor dat de arm niet naar beneden klapt. Meet de afstand tussen de onderkant arm en vloer op. Er van uitgaande dat je de wagen wilt verlagen moet de afstand straks groter worden.
Stap 5:
Verwijder de dop aan het uiteinde van de torsiestaaf onder de wagen. Markeer de torsiestaaf eerst. Op de bus waar de torsie in zit zitten inkepingen, merk de torsiestaaf ter hoogte van deze inkeping. Plaats op een M10 bout met een fijne (1.25) draad! Geen standaard Gamma bout, kan uit ervaring vertellen dat dit niet pakt! een ring die groot genoeg is om het gat voor de torsie af te dekken, daarvoor eerst een moet uiteraard. Draai de bout in de torsie en trek die vervolgens door de moer te draaien naar achteren. Bij mij ging het vrij soepel, heb wel vooraf een paar keer goed met WD40 gespoten. Op zeker moment heb je een bus nodig om over de bout te zetten omdat de torsie tegen de rind loopt. Ik heb daar de houder van een splitpen voor gebruikt, gat was precies groot genoeg! De voorkant van de torsie komt het eerst los, de achterkant trek je er fan zo uit.
Stap 6: Zorg dat je de torsie nog een keer extra markeert, je zult overigens ahgi de af fabiek markering ook zien zitten. Bepaal nu hoeveel tandjes jewilt verlagen, 1 tandje is ca. 1,5 mm. Ik hehb7 tandjes gedaan. De linker torsie (van achteren gezien!) draai je rechtsom dus met de klok mee, de rechter linksom of tegen de klok in. Duw de torsie eerst achter op de juiste plaats en schijf hem er dan voor in (door met de krik de arm wat hoger of lager te zetten valt de torsie er vrij soepel in. ! Meet nu of de afstand tussen onderkant arm en vloer overeenkomstig de gewenst verlaging is gestegen!
Tik de torsie nu van achteraf weer terug."
Stap 7: Laat de fusee weer zakken in de bovenste draagarm (althans het "aanhangsel" dat daar aan vast zit, weet niet hoe dat heet?!) en tik van boven op de onderste arm om deze op de juiste plek te krijgen. Draai fusee vast en plaats splitpen. Maalk stabi weer vast en tot slot de schokdemper.
Wiel bevestigen en laten zakken, klaar is Kees! Denk dat je er een 1,5u per kant voor uit moet trekken, na de vierde keer lukte het me in een klein uurtje..