groot project 164 motor revisie en apk
Geplaatst: vr jan 12, 2007 21:29
hallo,
nou zoals jullie al wel weten is dat ik de 164 van Luc 33 heb gekocht
en heb deze dus opgehaald in groningen met de ambulance en bus....
vervolgens de auto binnen gezet en eens gaan kijken hoe het met de bella was na 2 jaar op stal te hebben gestaan.
en dat was best wat zal de eerste dingen ff noteren
-om te beginnen de auto een seen grote beurt geven olie filter injector reiniger boegi's alle filters en de riempjes
-vervolgens bleek de voorpijp op allebij de flexibele delen afgebroken te zijn deze heb ik via edgar 2e hans te pakken gekregen vervolgens draaide ik alle 4 de tapeinde van de spruit stukken af dus daar werd ik weer heel blij van dus dat werd boren voorste spruitstuk gedemonteerd en in de werk bank geboord en het achterse spruitstuk onder de auto gedaan( ) maar zit er weer onder en is dicht.
-toen maar eens gaan kijken naar de voor trein dit moesten zoiezo al 2 banden kosten want deze waren goed op daarna remmen los gemaakt alles gesmeerd en opgeschuurd en werkt weer na behoren toen bleek er ook wiellager speling te zijn dus eerst de centrale moer maar eens ververst en goed aan gedraaid en wat schetst de verbazing WEG wiellager speling mag ook wel eens meezitten.....
-toen nog maar ff terug onder de motorkap die ik eerst op mijn kop kreeg door versleten dempertjes( ) maar moest de hulp koppelingscilinder ook nog vervangen geen revisie setje dus een gloed nieuwe gemonteerd ook dit ging weer niet vanzelf na montage wou ik gaan ont luchten maar daar was ik snel mee klaar.... 2 slagen en een snoeihard pedaal eerste reactie is dat dit ook de bedoeling was maaarrrrrrrrrrrrr ik kon het pedaal zelfs niet meer met de voet intrappen ja de slang was kapot (dicht) dus deze ook nog maar vernieuwd voor de mensen die een beetje weten hoe een 164 in elkaar steekt kunnen begrijpen dat ik hier niet zo blij mee was expantie tankje uit gebouwd moest toch de koelvloeistof verversen en een sensor vernieuwen maar goe dkoppeling daarna ontlucht en werkt als een trein..
- toen de sensor voor de meter op het dashboard vernieuwd want ik had constand een waarde van boven de 120 graden dus dat was niet goed maar nu wel
-alles een beetje gereinigd onder de kap en terug gebouwd....
-toen de achter trein gangbaar maken en aandacht geven dit was zo als gewoonlijk allemaal vast gaan zitten dus veel WD40 en bewegen en het werkt weer
-vanaf de aankoop wist ik ook dat de greep van het bestuurders portier stuk was dus ff op de sloop een andertje gehaald en gespoten vervolgens gemonteerd (helskarwei) en ziet er weer netjes uit
-verlichting nageken
-radio er in
-versnellingspook zat los dus deze eruit gegooid en een momo pook die nog op het schap lag in de kleur van de koets gespoten en gemonteerd staat weer netjes....
-eindelijk een beetje rond en tijd voor de eerste proefrit..... deze kwam alleen snel aan een eind want de dynama had het begeven dus alles werd donker.
-en ik wist ook gelijk dat de bak er af kon want de koppeling slipte door in de 5e versnelling dus ff koppeling steken
de dynamo en koppeling word morgen gedaan en o ja de snelheids meter gaf ook rare waardes aan dus moet ik ook ff wisselen....
kort om genoeg aan te doen maar word weer een keurige 164 ik hou jullie op de hoogte
nou zoals jullie al wel weten is dat ik de 164 van Luc 33 heb gekocht
en heb deze dus opgehaald in groningen met de ambulance en bus....
vervolgens de auto binnen gezet en eens gaan kijken hoe het met de bella was na 2 jaar op stal te hebben gestaan.
en dat was best wat zal de eerste dingen ff noteren
-om te beginnen de auto een seen grote beurt geven olie filter injector reiniger boegi's alle filters en de riempjes
-vervolgens bleek de voorpijp op allebij de flexibele delen afgebroken te zijn deze heb ik via edgar 2e hans te pakken gekregen vervolgens draaide ik alle 4 de tapeinde van de spruit stukken af dus daar werd ik weer heel blij van dus dat werd boren voorste spruitstuk gedemonteerd en in de werk bank geboord en het achterse spruitstuk onder de auto gedaan( ) maar zit er weer onder en is dicht.
-toen maar eens gaan kijken naar de voor trein dit moesten zoiezo al 2 banden kosten want deze waren goed op daarna remmen los gemaakt alles gesmeerd en opgeschuurd en werkt weer na behoren toen bleek er ook wiellager speling te zijn dus eerst de centrale moer maar eens ververst en goed aan gedraaid en wat schetst de verbazing WEG wiellager speling mag ook wel eens meezitten.....
-toen nog maar ff terug onder de motorkap die ik eerst op mijn kop kreeg door versleten dempertjes( ) maar moest de hulp koppelingscilinder ook nog vervangen geen revisie setje dus een gloed nieuwe gemonteerd ook dit ging weer niet vanzelf na montage wou ik gaan ont luchten maar daar was ik snel mee klaar.... 2 slagen en een snoeihard pedaal eerste reactie is dat dit ook de bedoeling was maaarrrrrrrrrrrrr ik kon het pedaal zelfs niet meer met de voet intrappen ja de slang was kapot (dicht) dus deze ook nog maar vernieuwd voor de mensen die een beetje weten hoe een 164 in elkaar steekt kunnen begrijpen dat ik hier niet zo blij mee was expantie tankje uit gebouwd moest toch de koelvloeistof verversen en een sensor vernieuwen maar goe dkoppeling daarna ontlucht en werkt als een trein..
- toen de sensor voor de meter op het dashboard vernieuwd want ik had constand een waarde van boven de 120 graden dus dat was niet goed maar nu wel
-alles een beetje gereinigd onder de kap en terug gebouwd....
-toen de achter trein gangbaar maken en aandacht geven dit was zo als gewoonlijk allemaal vast gaan zitten dus veel WD40 en bewegen en het werkt weer
-vanaf de aankoop wist ik ook dat de greep van het bestuurders portier stuk was dus ff op de sloop een andertje gehaald en gespoten vervolgens gemonteerd (helskarwei) en ziet er weer netjes uit
-verlichting nageken
-radio er in
-versnellingspook zat los dus deze eruit gegooid en een momo pook die nog op het schap lag in de kleur van de koets gespoten en gemonteerd staat weer netjes....
-eindelijk een beetje rond en tijd voor de eerste proefrit..... deze kwam alleen snel aan een eind want de dynama had het begeven dus alles werd donker.
-en ik wist ook gelijk dat de bak er af kon want de koppeling slipte door in de 5e versnelling dus ff koppeling steken
de dynamo en koppeling word morgen gedaan en o ja de snelheids meter gaf ook rare waardes aan dus moet ik ook ff wisselen....
kort om genoeg aan te doen maar word weer een keurige 164 ik hou jullie op de hoogte