delahayenator

alfetta 2.0

wo jan 31, 2007 22:18

Heb m'n Alfetta maar even naar de Projecten verhuisd want het even voorstellen Alfa virus...topic begon een beetje op een project te lijken.
Hieronder even het overzicht tot nu toe:
Na een tijdje te hebben rondgeneusd eind november een 2.0 Alfetta gekocht. De auto reed niet, motor liep wel (netjes zelfs voor 1,5 a 2 jaar stilstand) aan het electrisch systeem mankeerde het e.e.a. de carroserie heeft hier en daar wat werk maar valt erg mee, auto is verder hard! Interieur was erg vies. kon niet rijden met de auto omdat de remmen ooit zijn gereviseerd, maar nooit afgevuld/ontlucht koppeling idem dito, zitten wel nieuwe schijven en blokken onder, en nieuwe koppelingsplaat en drukgroep, ik heb stille hoop dat ook de hulpcylinder nog goed is.
Auto heeft lang stilgestaan dus schijven zijn goed roestig. Tevens is de auto achter verlaagd en zijn er nieuwe gele koni's rondom gemonteerd, en ziet de hele achterwielophanging er redelijk netjes uit. Aan de voorwielophanging is nog niets gebeurd, casterstangrubbers zijn heel slecht dus daar gaan ball-joints op, verder wordem alle bussen door pu vervangen.

De auto staat nu voor de deur, maar ik heb een garagebox met stroom alleen is die die later beschikbaar als aanvankelijk verwacht, maarja, ben alvast aan de klus gegaan met de electronica, het interieur, wat stripwerk zoals bumpers en trekhaak,alles wat zeg maar politiek verantwoord op straat sleutelbaar is.
Gedaan:
Electrisch systeem 100% werkend
Koplampen, achterlichten, knipperlichten vervangen(zat er allemaal nieuw bij)
75 TS meubilair gemonteerd met bijpassende vloerbedekking en AlfettaQO deurpanelen
Alle roestplekken met staalborstel op slijptol te lijf gegaan en gesprayed met roestneutralisator
Restanten van airco gedemonteerd zoals radiator + fan en wat leidingwerk

Afbeelding

Te doen:
Ik kan nu eigenlijk niet echt verder want ik wil eerst het remsysteem goed nalopen en waar nodig problemen verhelpen, koppeling idem dito, en zowieso de bodem goed schoonmaken en van een verse verflaag voorzien. Alle roestplekken aanpakken en in de primer, en effe tijdlijk aflakken met de spuitbus. Verder wil ik de transaxle en de voorwielophanging ook schoonmaken en van een niewe verflaag voorzien. Voor moet de auto ook nog wat lager. Kortom garagebox dus. Daarna apk en karren maar. Als er dan weer eens wat financiele ruimte is wordt ie nog keer opnieuw gespoten(zelfde kleur), en ooit een setje 15" ronal A1 of turbo.
Dat was em voor nu
Groeten, Sanne
Laatst gewijzigd door delahayenator op di mei 13, 2008 23:14, 6 keer totaal gewijzigd.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: alfetta 2.0

do feb 01, 2007 00:15

Verrek lijkt wel een kopie van de mijne..! Is die kleur ook maronno testa di moro 846 (oid..)? Zaten bij trouwens de zlefde wielen onder.
Leuk project, ik begrijp dat je t iets grondiger gaat aanpakken dan ondergetekende? :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

delahayenator

do feb 01, 2007 19:40

Hoi Frank,
Is i.d.d. de bedoeling om er een soort van restauratie van te maken, maar niet perse in originele staat, heb trouwens het originele interieur al weggekiept want dat zag er echt niet meer uit :lol: Echter ben ik toch ook wel op de budget toer, vandaar ook een sedan, die kosten gewoon een heel stuk minder (en zijn ook niet zo vaak overgespoten, kan je nog een beetje zien wat je koopt).
Vond 't dan ook wel grappig om te lezen hoe jij eenzelfde auto tot een soort bedrijfsvoertuig aan het omklussen bent, ik kijk regelmatig in je topic. De kleur is trouwens wel anders, die van mij is bruin/brons metallic, heb geen idee hoe deze in het Italiaans heet, kleurnummer heb ik nog niet opgezocht.
Groeten, Sanne

delahayenator

vr mar 16, 2007 21:22

Agelopen week is eindelijk de garagebox leeggehaald en heb ik de alfetta verhuisd, ook nog een mooi setje ronals gekocht van giuliettanero en deze gemonteerd om even bij te kwijlen :wink: maar ook om te meten hoever ik 'm voor kan laten zakken. Achter vind ik m' wel ok. tijdens het meten de banden uiteraard wel even opgepompt :lol: Daarna de box ingerold en de auto op assteunen gezet. kan er eindelijk "serieus" geklust worden. Remmen en koppeling in orde maken(weet niet wat daar precies mee aan de hand is i.i.g. ontluchten), rijden, kijken wat dat oplevert, evt. probs oplossen. Daarna body in orde maken(straal, las en spuitwerk, nl. wat gaatjes hier en daar, geen groot leed), wat kosmetische zaken als deurpanelen opnieuw bekleden, klein voorspoilertje monteren. Dan is ie voorlopig af, ga wat daagjes vrijnemen, en hoop er met een maand of twee in rond te rijden :banana:
Afbeelding
helaas een telefoonfoto

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr mar 16, 2007 21:31

De TS stoelen zitten toch lager dan de alfetta-stoelen, hoe heb je dat opgelost?
En ......zit dat lekker in een Alfetta, de ergonomie wordt toch anders :roll:

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 16, 2007 22:54

staat gaaf sanne 8) , ronals onder een alfetta geweldig mooi, suc6 ermee, mooie wagen :wink:

mvg toni
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: alfetta 2.0

za mar 17, 2007 16:44

De TS stoelen zitten toch lager dan de alfetta-stoelen, hoe heb je dat opgelost?
Je kan er toch vulplaatjes onder doen? Dat doe ik zowiezo altijd al bij de voorkant van de bestuurdersstoel.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

za mar 17, 2007 17:03

Die wielen die eronder zaten vind ik erg mooi voor een klassieke Giulietta of Alfetta.

Met de Ronals wordt de auto moderner.

Mooi ding trouwens! :thumbs:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 17, 2007 17:16

Je kan er toch vulplaatjes onder doen? Dat doe ik zowiezo altijd al bij de voorkant van de bestuurdersstoel.

Idd maar het verschil in de stoelen is best veel.
Althans bij de QO tov de TS, ik schat dat de zitting zo een kleine 4 cm dikker is :-k

delahayenator

zo mar 18, 2007 10:34

Idd maar het verschil in de stoelen is best veel.
Althans bij de QO tov de TS, ik schat dat de zitting zo een kleine 4 cm dikker is :-k
IK heb gewoon de vulbussen van de origenele stoelen gebruikt, zit prima, eigenlijk beter zelfs, hou er wel van om laag in de auto te zitten, TS stoelen geven goede ondersteuning van de boven benen, ben ongeveer 1,95 maar zit er prima in.. Gisteren trouwens toch rotte kriksteun gevonden (correctie)linksvoor, schade aan dorpel lijkt mee te vallen.

jaben
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 19, 2007 21:30

Hoi Sanne,

Ziet er goed uit. Het gaat bij jou dus iets sneller dan mijn Alfetta project. Ik heb je een PB gestuurd ivm met de klauwen.Ik heb ooknog die blokjes/dingetjes voor de deurpanelen liggen.

Groet Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

delahayenator

zo apr 01, 2007 21:57

ben druk in de weer met de voorwielophanging, heb allerlei PU toestanden besteld, maar is al flinke klus om alles los te krijgen, hier even wat foto's en een vraag:
Wie weet welk type remtang dit is, en onder welke auto deze eigenlijk vandaan komt("gevonden onder de alfetta":
Afbeelding
Afbeelding
het lijkt girling, en voorzover ik kan ontdekken heeft Alfa girling tangen onder GTV6en gemonteerd, maar of dat deze zijn?
Heb ze overigens wel schoongemaakt, en gereviseerd met een ate stofhoezensetje wat prima past, maar heb ook verse blokken nodig, en de ate blokken zijn te klein. Komt nog een laagje zilvergrijze verf overheen ter bescherming
Afbeelding
Ook de casterstangen aangepast
Afbeelding
Ben nu bezig met boven/onderdraagarmen en torsiestaven/brug, foto's hiervan volgen. Daarna gaat de auto andersom in de box en komt het onderstel en remmen a/d achterkant aan de beurt. Heb al wel gezien dat de harrdyschijven en aandrijfassen er goed uitzien gelukkig, alles kan alleen wel een goede schoonmaakbeurt en een verfje hebben. remmen achter zitten vast, dus moeten ook. Alles gaat er zowieso onder vandaan om schoongemaakt/gestraald te worden.
Laatst gewijzigd door delahayenator op wo apr 04, 2007 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 01, 2007 22:00

latere alfetta's hadden net als de 90, dezelfde ATE klauwen als de 75 TS/V6/TB, maar dan zonder de spacer
dus setke TS blokken halen en klaar ben je
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

delahayenator

zo apr 01, 2007 23:12

Het zijn wel Ate klauwen ?

Maurizio
Guru
Guru

ma apr 02, 2007 08:40