751.8ie Imola naar 3.0 V6...en het GROMT!!!!
Geplaatst: za jan 01, 2005 17:21
Ik heb mijn 75 nu 5 jaar geleden gekocht als 1.8ie Imola. Na 2 jaar met de 1.8ie rond gereden te hebben, heb ik er een 2.0 Carburateur (uit een alfetta) blok ingelepeld. Wat aanpassingen aan motor gedaan waardoor er uiteindelijk ongeveer 150 pk geleverd werd bij ongeveer 7500 toeren. Dit was zeker leuk maar "the need for speed" werd groter..........
Toevallig kon ik een 3.0 V6 12v blok uit een 164 kopen voor weinig.
Ik besloot om die te gaan inbouwen. Nadat ik de 2 liter eruit gehaald had vond ik dat de 75 het wel verdiend had om een van nieuwe lak voorziene motorruimte te krijgen.
Ik heb momenteel de motorruimte kaal gemaakt waarbij ik eveneens een gedeelte van de motorruimte heb doorgelast. (de dwarsbalk en de zijbalken, daar waar de casterstangen aan zitten.)
omdat er een andere radiateur in moet en omdat ik ruimte wil creeren om een luchtinlaat voor het luchtfilter te bouwen, heb ik de plaat naast de radiateur ook wegegeslepen.
(zie foto)
de achteras is al gestraald en opnieuw gespoten. de versnellingsbak ook alleen ik ben nog op zoek naar een turbo of Twinspark versnellingsbak want die hebben een sper en mijn 1.8ie bak niet.
Ik heb het 3 liter blok uit elkaar gehaald en ben bezig om het te reviseren (zal nog wel even duren). Verder zijn er nog wat dingen afgebouwd. Zo is het bekrachtigde stuurhuis er uit en komt daar een onbekrachtigd exemplaar voor in de plaats.
hieronder staan wat foto's van de 75 en wat er momenteel aan gedaan wordt. 't is niet helemaal up to date maar wel bijna
mochten er nog forummers zijn met ideeen/opmerkingen en aandachtspunten dan hoor ik het graag...
Toevallig kon ik een 3.0 V6 12v blok uit een 164 kopen voor weinig.
Ik besloot om die te gaan inbouwen. Nadat ik de 2 liter eruit gehaald had vond ik dat de 75 het wel verdiend had om een van nieuwe lak voorziene motorruimte te krijgen.
Ik heb momenteel de motorruimte kaal gemaakt waarbij ik eveneens een gedeelte van de motorruimte heb doorgelast. (de dwarsbalk en de zijbalken, daar waar de casterstangen aan zitten.)
omdat er een andere radiateur in moet en omdat ik ruimte wil creeren om een luchtinlaat voor het luchtfilter te bouwen, heb ik de plaat naast de radiateur ook wegegeslepen.
(zie foto)
de achteras is al gestraald en opnieuw gespoten. de versnellingsbak ook alleen ik ben nog op zoek naar een turbo of Twinspark versnellingsbak want die hebben een sper en mijn 1.8ie bak niet.
Ik heb het 3 liter blok uit elkaar gehaald en ben bezig om het te reviseren (zal nog wel even duren). Verder zijn er nog wat dingen afgebouwd. Zo is het bekrachtigde stuurhuis er uit en komt daar een onbekrachtigd exemplaar voor in de plaats.
hieronder staan wat foto's van de 75 en wat er momenteel aan gedaan wordt. 't is niet helemaal up to date maar wel bijna
mochten er nog forummers zijn met ideeen/opmerkingen en aandachtspunten dan hoor ik het graag...