las in je verhaal dat je de wielbasis niet meer origineel hebt gehouden. dat is dus wel een probleem bij de RDW, daar kun je geen makkelijke herkeuring voor doen. gelukkig meten ze dat eigenlijk nooit na maar anders heb je dus een probleem. omkeuren naar v6 is mogelijk maar kan wel duur zijn. hangt ook van het bouwjaar van de auto af, ik meen dat voor bj '74 geen typegoedkeuring bestond en j dan heel makkelijk om kunt keuren. gewoon even de RDW over mailen, niet bellen want ze weten daar nooit iets en je hebt an ook geen bewijs dat ze het gezegd hebben!
Op het alfaBB staat iemand met een Spider met een 3.7 v6 24v
erin, hij gebruikt een gewone Spider bak en achteras. Maar ook daar moest veel aangepast worden. bovendien kun je voor het geld dat hij erin gestopt heeft onderhand een nieuwe spider kopen..
Vind het leuk om te zien dat iemand toch aan een echt ingrijpend project bezig is!
Heb je al een carterpan gevonden?
Het 164 inlaatsysteem is lager en beter voor je koppel en vermogen, kun je wel pas maken op jouw 75 v6 motor. alleen de injectoren kunnen een probleem opleveren omdat die anders zijn (de rail van een 75 past niet i.c.m. de 164 inlaatbuizen). Ook moet je de gasklep verplaatsen. hierbij even 2 foto's hoe je dat zou kunnen doen..de eerste met een 75 v6 inlaat en de tweede met een 75 TS inlaat.
Succes ermee!
de wielbasis is nagenoeg gelijk gebleven, moet ik nog even nameten, maar is niet aanzienlijk.
de auto is van 71, maar heb geen invoer papieren meer.
ik heb wel een los kenteken liggen, maar die is van 78 zo uit mijn hoofd.
ik gaat zowiezo de rdw contacten, ik wil hem toch wel graag op de weg krijgen.
carterpan heb ik, past alleen niet tov de oliepomp.
ik heb nu die balk zover ingeslepen dat de orginele carterpan er tussen past.
ik ga wel de balk aan de achterkant verstevigen.
ik denk dat ik toch de orginele inlaat gebruik.
ik maak die rubbers iets korter, zodat de motorkap dicht kan.
bedankt voor de info
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90