Case closed.
Geplaatst: wo okt 03, 2007 15:53
Afgelopen vrijdagnacht is geheel onverwacht de laatste druk/zucht uit de Q geblazen. Bij het oprijden van de snelweg, is tijdens het opschakelen van de tweede naar de derde versnelling vol in de boost een metaal breek geluid gehoord en direct erna was het vermogen weg Een sparco stuurtje smaakt niet fijn zal ik maar zeggen Auto rijd op zich nog wel, maar er zit totaal geen gang meer in nu, een 45 km autotje is bijna sneller
Ben inmiddels al rustig aan het demonteren geslagen, om te zien wat er nu precies defect gegaan is. Voorzichtige inschatting is dat het turbineasje gebroken zou kunnen zijn. Arjan, dank voor je ondersteuning (op IRC).
Zo staat de Q er inmiddels bij in de garage:
En wat er af komt krijgt tijdelijk een goede opbergplaats
Ik ben nu dus op zoek naar een ander spruitstuk, want deze was ook al gescheurd en stond op de nominatie om vervangen te worden. Daarnaast zoek ik dus ook een andere turbo, een Garrett TB0357.
Dankzij zijn Homme gespeur al bezig met een alternatief, als dat lukt en door gaat zou ik wel eens heel snel weer kunnen rijden. Lukt dit niet, dan word de auto geschorst en ga ik eens goed nadenken wat ik ga doen. Dus suggesties zijn welkom
Vanavond hopelijk het koelsysteem ontdoen van koelvloeistof en de radiateur verwijderen. Dan kan ik eindelijk bij het spruitstuk en de turbo om deze te demonteren.
Dan word hopelijk ook de werkelijke oorzaak bekent wat er toch stuk gegaan is..... Zal mij benieuwen
Groetjes,
Marc
Ben inmiddels al rustig aan het demonteren geslagen, om te zien wat er nu precies defect gegaan is. Voorzichtige inschatting is dat het turbineasje gebroken zou kunnen zijn. Arjan, dank voor je ondersteuning (op IRC).
Zo staat de Q er inmiddels bij in de garage:
En wat er af komt krijgt tijdelijk een goede opbergplaats
Ik ben nu dus op zoek naar een ander spruitstuk, want deze was ook al gescheurd en stond op de nominatie om vervangen te worden. Daarnaast zoek ik dus ook een andere turbo, een Garrett TB0357.
Dankzij zijn Homme gespeur al bezig met een alternatief, als dat lukt en door gaat zou ik wel eens heel snel weer kunnen rijden. Lukt dit niet, dan word de auto geschorst en ga ik eens goed nadenken wat ik ga doen. Dus suggesties zijn welkom
Vanavond hopelijk het koelsysteem ontdoen van koelvloeistof en de radiateur verwijderen. Dan kan ik eindelijk bij het spruitstuk en de turbo om deze te demonteren.
Dan word hopelijk ook de werkelijke oorzaak bekent wat er toch stuk gegaan is..... Zal mij benieuwen
Groetjes,
Marc