Mijn basis is een Alfetta GTV van 1979, deze auto was voorzien van een Savali uitbouwset rondom, echter, ik heb besloten om de bumpers te laten vervallen daar ik dat veel mooier vind. Eveneens is de achterraamjalouzie verdwenen, maar de spatbordverbreders laat ik wel zitten, evenals(waarschijnlijk) de achterspoiler.
Ik heb verder nog de body van een gecrashte race (Alfa Romeo Challenge) GTV gekocht,
hier komt o.a. de kooi uit
(was gelast, maar verdiende geen schoonheidsprijs) en de ramen en deuren en torsie's gebruik ik er ook van.
Uiteraard had mijn GTV het nodige laswerk (vooral binnenschermen) maar helaas heb ik enkel foto's welke genomen zijn na het lassen.
Op de volgende foto zie je dat ik verstevigingsplaten heb gelast op de plaats waar normaal gesproken het castorrubber komt.
Hier komt uiteraard de 105 serie uniball op vast te zitten.
Verder ben ik van plan om een radiateur van een GTV6 te monteren, en heb ik daarvoor ook de nodige aanpassingen gedaan.
Op de volgende foto's zie je dat ik inmiddels de motorruimte gereed heb (ik heb hem gespoten in RAL3000, na hem uiteraard eerst volledig in de epoxyprimer gezet te hebben), en dat ik bezig ben het blok er in te laten zakken.
Als je goed kijkt zie je dat het interieur ook al gereed is.
Het blok dat je hier ziet heb ik overigens ondertussen verkocht. Ik wil er namelijk toch weer een turbo van maken.
Hieronder zie je mijn tractor-intercooler (liggend op een 4-persoons ronde tafel), alvorens ik hem op maat gemaakt heb.
Op de volgende foto zie je hoe deze intercooler er nu uitziet. Ik heb hem lager gemaakt, en de aan- en afvoeraansluitingen verplaatst.
Nu past hij exact in de neus van een Alfetta GTV.
Momenteel ben ik bezig met de buitenzijde van de auto. En aangezien ik dat deel voor deel doe, ben ik eerst bezig met motorkap en kofferdeksel.
De motorkap heeft een plaat carbon in het midden gekregen, deels uit gewichtsbesparing, en deels omdat me dat gewoon leuk lijkt om te zien.
Verder heb ik delen van het verstevigingsframe van de motorkap eruit geslepen, en het resterende geperforeerd d.m.v. een trekpons.
Meer foto's volgen...