De sud stond daar al een jaar of 3 te wachten op betere tijden. herfst 2003 had ze namelijk een kleine schade rechtsvoor opgelopen en daarna was ze binnen gezet in afwachting van betere tijden.
De QO was en is nog in een zeer goede orginele staat en tot en met de hersft 2003 keurig onderhouden en met slechts 107.000km op de teller. Bekleding is nog zeer mooi en wat natuurlijk het belangrijkst is: op 2 plekjes na is de sud mooi hard!!! Geen overzetschermen o.i.d. gewoon echt een mooi hard orgineel nederlands exemplaar.
Na een wat onderhandelingen stond ze dan toch een paar maanden later bij mij thuis

Door het staan in de opslag was er een dikke laag stof op de sud gekomen en de lak zag er nogal dof uit.
Eerst maar eens gewassen en daarnaa even snel een klein poetsbeurtje om te kijken hoe goed de lak uiteindelijk nog was.
Gelukkig is de orginele lak nog prima

Van de zomer langzaam begonnen met het demonteren zodat de kleine schade rechtsvoor hersteld kan worden.
Morgen word ze opgehaald door de spuiter/plaatwerker en dan worden de voorschermen/motorkap/voorfront netjes gespoten.
Zal morgen even verse foto's maken, maar dit geeft alvast een idee :
stoffig en dof net opgehaald uit de opslag:

Ooit was er al een begin gemaakt met demonteren en helaas is de orginele rode motorkap verdwenen:

Een wereld van verschil:

Dit ziet er al een stuk beter uit:

Voorzijde gesrtipt. Nieuwe onderdelen zoals radiateur/koplampen liggen klaar.

Ondertussen zijn de bumpers ook weer helemaal netjes en voorzien netjes gespoten (bedankt voor de "handleiding" KAS)
De achterremmen zaten vast en het is nu even wachten op andere klauwen. Schijven laten afdraaien en dan de nieuwe blokes erin.
In het voorjaar zal ik de sud een grote beurt geven en kijken wat er nog voor dingetjes voor de apk naar boven komen.