siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

Project Sieger 2: GT-T 1800 Junior

zo mar 02, 2008 22:47

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik verre van klaar ben met de auto, er een nieuwerwetse motor in zit, + wat andere gadgets post ik hem hier ook maar is!

Hele verhaal is hier te lezen: http://www.alfaspeed.nl/forum/viewtopic.php?t=1590

En een qoute van vandaag met probleempjes die eerst opgelost moeten worden:
Helaas guys. Geen bevrediging na deze week door sleutelen!!!

Oom kwam vanavond eten en ervoor de ontsteking afgesteld met de lamp op de streepjes. Nou looptie echt waardeloos, hokt en sputterd... Maar weer met de hand en op gevoel doen dus (liepie wel goed op!).... :?

Remmen gaat ook slecht, ik trap me rot... Dus een andere 75 (turbo??) bekrachtiger ergens vandaan halen, deze komt van een 75 zei die, maar of dat verschil maakt?

Koppeling gaat volgens oom te zwaar, maar de koppeling van de Super was ook zwaar voordat ik er een andere drukgroep in zette... Dusja, dat kijk ik nog ff aan...

Verder weinig te zeggen eigenlijk, heb door dat horten en stoten niet kunnen voelen wat de auto verder deed, was door het horten bijna aan een paar nep voortanden geholpen :shock: :P

Aldus, ik heb weer zat om over na te denken! Wie denkt mee?
Ook bleef de dumpvalve continu open staan, dus die is er ook weer vanaf. Wel raar ook..

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Project Sieger 2: GT-T 1800 Junior

zo mar 02, 2008 22:49

EDIT: Zit nu naar foto's van een 75 turbo ruimte te kijken, die rembekrachtiger is niet van een 75, maar van een normale 105. Dat gekke 'ding' tussen bekrachtiger en kopp. cilinder is wel van een 75, maar wat doetie? Remdrukverdeler zit ook onder de auto, achter....

Afbeelding
Afbeelding

EDIT2: Remvloeistof potje is ook anders bij deze....

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 02, 2008 23:28

Turbo heeft volgens mij gewoon een standaard 75 4 cilinder bekrachtiger, net als bv TS. V6 bekrachtiger is langer en smaller. rare ding met leidingen is idd remdruk verdeler, heb jij zo te horen dus dubbel...

Ontsteking komt schijnbaar nogal nauw bij een 75 Tb... :( Heeft ook een pingelsensor die wel eens te gevoelig zijn. :?

Bekrachtiger kun je trouwens testen door een paar keer op het pedaal te pompen zonder dat de motor loopt, vervolgens met het pedaal ingetrapt de motor starten. Pedaal moet nu iets zakken.

Probeer Turbomarc anders eens te Pb'en, die weet er vast wel meer van.

Groeten Remco.

P.s. dit is toch wel mijn favoriete Bertje... =P~
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Project Sieger 2: GT-T 1800 Junior

ma mar 03, 2008 06:48

Turbo heeft volgens mij gewoon een standaard 75 4 cilinder bekrachtiger, net als bv TS. V6 bekrachtiger is langer en smaller. rare ding met leidingen is idd remdruk verdeler, heb jij zo te horen dus dubbel... Dus eraf met het ding! Of die van onderen eraf.... Ik zal even kijken welke ik eraf kan halen zonder nieuwe leidingen te hoeven maken :roll: :?

Ontsteking komt schijnbaar nogal nauw bij een 75 Tb... :( Heeft ook een pingelsensor die wel eens te gevoelig zijn. :? Klopt, zoalstie nu loopt looptie dus slecht, ook de pingelsensor knippert (lamp op dashboard), maar toen ik hem met de hand afstelde heb ik het rode lampje niet gezien...... Das dus het gekste vind ik :?

Bekrachtiger kun je trouwens testen door een paar keer op het pedaal te pompen zonder dat de motor loopt, vervolgens met het pedaal ingetrapt de motor starten. Pedaal moet nu iets zakken. Gaan we doen!

Probeer Turbomarc anders eens te Pb'en, die weet er vast wel meer van.

Groeten Remco.

P.s. dit is toch wel mijn favoriete Bertje... =P Mijne ook, alsie goed gaat rijden........ Zit nog heeeeeeeel veel werk in :roll:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma mar 03, 2008 07:16

Remdrukbegrenzen achteras is specifiek voor type auto. Maw je moet de originele 105 begrenzen onder de auto gebruiken en de andere eraf kieperen. Of instelbare erop bouwen. (NB je wilt geen blokkerende achteras!)

Gr,
DJ

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma mar 03, 2008 12:14

Remdrukverdeler onder de auto is verwijderd.
Je hebt de verdeler en mastercylinder van een 75.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 04, 2008 18:59

bekrachtiger wordt een vervanger voor gezocht. Na paar keer trappen, ingetrapt houden en starten zakt het pedaal niet.....

Daarna gaan we weer verder met de tor.

@ Kai, heb je misschien foto's van hoe de pomp (met filter?) IN de tank is gemonteerd? Zit dit voor altijd dichtgelast of kan ik hem er nog uithalen? En de benzinepomp onder de auto had je vervangen voor een goede he? Ik ga ook eens een lange slang aansluiten met de meter in de auto zodat ik kan zien of de benzine druk weg valt....

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 04, 2008 20:35

Controleer eerst dat ventiel in de slang tussen de bekrachtiger en de inlaat nog even!

Heb ooit een v6 ingebouwd in een 75 Indy en toen ook de rembekrachtiger gewisseld. dacht altijd dat dat ding niet goed was want ik moest gruwelijk hard trappen om te vertragen, omdat het zo'n rotwerk is nooit vervangen :? ... Toen ik de motor later in een andere auto hing deden de remmen het ineens ook slecht terwijl ik er niks aan gedaan had :evil: . bleek het ventieltje op het inlaatspruitstuk dicht te zitten, had ik meegespoten met het spuiten van het inlaatspruitstuk... :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 05, 2008 16:58

Ventiel is goed.

Bekrachtiger is nu afgesloten en zowaar loopt de motor al netter, ook kaptie er niet mee als ik de rem in trap. Zo naar buiten ermee en dan aan de ontsteking draaien, we'll see!

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 05, 2008 17:22

KICKEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8) :lol:

Loopt bijna goed, wel erg gaaf hoor, zon loeiende turbo.... Tis niet zovan KABOEM, 3000 toeren, hier is veel koppel en druk je van de weg, turbo slaat best netjes in.... Tot nu toe dan.... :P

rz
Full Member
Full Member

wo mar 05, 2008 17:56

fantastisch project en mooi afgewerkt!
veel suc6 er mee.
heb ik vroeger ook in gedachten gehad in 1993 met mijn gt veloce bj1966.ik dacht dat de turbo niet zou passen in het motorkompartiment :(

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 05, 2008 18:21

past ook (bijna) niet..... :wink:

ik denk dat ik wel problemen ga krijgen dat de downpipe tegen het stuurhuis komt zo af en toe.... Moet geen gammel bakje worden, gewoon een strakke bak in afwerking en rijgedrag.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 05, 2008 23:10

Nog enkele foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nice though ^^

witte
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

zo mar 09, 2008 20:42

mooi ding Sieger !
ben benieuwd als die af is :P

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 09, 2008 21:22

Ik ook...... 8)

Ontsteking is opgelost, module was defect..... Die schijf onder de rotor zat los, vastgesoldeerd en alles ingebouwd en afgesteld.... top :)

Tegenvallertje was dat de bekrachtiger toch echt van een 105 serie was (koppelingsbevestiging!!!), heb nu dus een ouwe uit de schuur gehaalt en ga die er maar onder zetten. Zit ik weer met 2 van een 75 in mijn maag... Iemand? :?

Verder staat de kuipstoel er ook bijna in, interieur ligt er helemaal uit 8)

Terug naar “Projecten”