Dan toch maar hier een topic over de (weder)opbouw van mijn 33 Q4 (ik kort de naam maar af).
Het gaat hier om een speciale uitvoering van de 33, een 4-wiel aangedreven 33, de Q4.
Deze auto liep ik een aantal jaren geleden tegen het lijf op Viva Italia, en bleek de ultieme 33 voor mij te zijn,, 4-wiel aangedreven, zilver (grigio Chiaro 676), SportWagon, fabrieksschuifdak, airconditioning, Recaro interieur, koplampsproieres, electrisch in hoogte verstelbare koplampen, en inmiddels ook voorzien van Ronal A1 en Zender zijskirts.
Van deze auto zijn er in deze kleur maar 2 als SW Q4 geleverd, specifiek voor de duitse douane. 1 jaar nadat ik deze auto voor het eerst zag, met toen in het kenteken mijn voorletter en mijn volledige geboortjejaar(!!) kreeg ik een telefoontje van de toenmalige eigenaar dat hij de motor kapot gereden had, en of ik interesse had. Via enkele omwegen is deze auto met opgeblazen motor in mijn bezit gekomen en sindsdien ben ik sporadisch aan het werk om deze auto weer rijklaar te krijgen en te verbeteren.
De auto is intussen voorzien van OMP remschijven, gegroefd, geperforeerd en geventileerd, icm Ferodo remblokken en ik heb de versnellingsbak gereviseerd.
Ook heb ik een 'gereviseerde' motor aangeschaft om te monteren. Deze motor is nu HET grote struikelblok van de auto.... er ziten nl nogal veel vraagtekens aan deze motor... en waarschijnlijk is het een miskoop (al was hij toch ook erg goedkoop...)
Waarom een miskoop? Zie oa. dit topic http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3046
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van alle ontwikkelingen rond de Q4 en zal zo nu en dan een fotootje gaan plaatsen.
Het doel is in ieder geval om de ultieme 33 op de weg te gaan zetten, in eerste instantie op injectie (voor de RDW), maar vervolgens op carbs (de complete set ligt klaar) en voorzien van Colombo & Bariani nokkenassen (zitten nu in de pijplijn).
Qua looks blijft het een decente auto, Zilvergrijs, een tikje verlaagd, maar razendsnel en met een goede dosis grip.
Mocht iemand nog een setje Koni geel hebben liggen dan hou ik mij aanbevolen.