Goeienavond,
Heb toch maar besloten om de kleine veranderingen aan mijn 75 maar eens op een rijtje te gaan zetten. Was ik in eerste instantie eigenlijk niet van plan, maar dit soort liefhebberijen hebben, in mijn geval tenminste, de neiging om hier en daar wat uit de hand de lopen en toch meer te gaan omvatten dan gedacht.
In vergelijking met de wonderen die in een groot aantal project-topics worden verricht, stelt dat van mij niet zoveel voor, vandaar maar de naam 'mini-project'. Sinds de tijd dat ik lid ben van het forum (sinds september 2005) heb ik ongelofelijk veel geleerd over auto's in het algemeen en Alfa's in het bijzonder. Met alle tips en truces hier heb ik, als 'Newbie' veel problemen kunnen oplossen (of zelfs voorkomen) en veel meer van mijn Alfa's kunnen genieten dan menig niet-Alfist ooit voor mogelijk zou kunnen houden; wat mij betreft is dit forum daarbij onmisbaar................
Daarnaast is het ook gewoon leuk om dit allemaal op 'papier' te zetten en bij te houden en straks terug te lezen hoe je het voor elkaar hebt gekregen een mooie Alfa elke keer weer wat meer aan je persoonlijke smaak aan te passen en dat is voor mij de reden geweest om dit te doen........
Heb van mijn 75 al eens foto's geplaatst toen ik besloten had de auto te kopen in december vorig jaar ( http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight= ) en sindsdien ben ik hier en daar begonnen op wat kleine aanpassingen te doen.
De volgende zaken staan op mijn lijstje:
- 'Nieuwe' rode reflectorbalk vinden (CHECK) / monteren (CHECK)
- Nieuwe' raamkappen/windgeleiders vinden (CHECK: en inmiddels weer verkocht i.v.m. hardnekkige problemen met de elektrieke ramen)
- 'Nieuwe' witte knipperlichten monteren (CHECK)
- Achterlichten rood / rood vinden / monteren (CHECK)
- Leren versnellingspookje 33 Imola vinden / monteren (CHECK)
- V6-interieur (donkergrijs QV) vinden / monteren (CHECK)
- Hemeltje schuidak vinden (CHECK) / monteren (Z.S.M.)
- 14" Numerata-velgen scoren als wintervelgen (CHECK)
- 15" Ronal-velgen stralen & poedercoaten (T.Z.T.)
- 16" 164 Q4-velgen vinden (CHECK) / aanpassen, stralen & poedercoaten (CHECK)
- Pirelli P Zero Nero (205/45 R16) aanschaffen & monteren (CHECK)
- Ander luchtfiltersysteem (BMC DIA) vinden / monteren (CHECK)
- CSC-spruitstukken aanschaffen (CHECK) / monteren (CHECK)
- Dinitrol ML-roestbehandeling (CHECK)
- Casterkogels & powerflex-rubbers aanschaffen (CHECK) / monteren (CHECK)
- Carbon Lorraine RC5+ remblokset aanschaffen (Z.S.M.)
- Spporverbreders 12 incl. langere tapeinden aanschaffen (CHECK) / monteren (CHECK)
Op het gebied van onderstel en uitlaatsysteem is er door vorige eigenaar al het 1 en ander aangepast: (qua hardheid) instelbare SPAX-dempers, stuggere veren (merk niet bekend), CSC middendempervervanger en (80 mm enkele) einddemper van CSC.
Inmiddels zijn de 17' AZEV's er ook af (en verkocht), aangezien die voor mij persoonlijk net wat teveel van het goede waren. Verder is de verlaging van de auto gedeeltelijk ongedaan gemaakt om praktische redenen en ziet de auto er op dit moment zo uit:
Op korte termijn staat het volgende gepland:
- Winterbanden omzetten naar 14" Numerata (zitten nu om af-fabriek Speedlines)
- Nieuwe verchroomde wielmoeren ophalen (via www.velgrenovatie.com) en informeren naar nieuwe boutjes voor de Q4-velgen
- Afspraak maken om Ronals te laten stralen & poedercoaten (via www.wheelcare.nl)
- Aanvullend onderdeel nieuw luchtfilterset (BMC DIA) ophalen en set monteren
- Hemeltje schuifdak monteren
- Verder zoeken naar origineel V6 interieur (nu 1.8 I.E.)
- Casterkogels aanschaffen (via www.arparts.nl)
Zit op dit moment midden in een verhuizing, dus niet alle tijd van de wereld. Eerste geplande klus is het poetsen van de aangschafte Q4-velgen ter voorbereiding op het stralen & poedercoaten t.z.t.. Heb gelukkig een vriendinnetje die meer verstand heeft van autopoetsmiddelen (werkt bij Eenzet / 1Z) en das wel nodig want ze zien er nu (nog) zo uit:
Ben er op dit moment nog niet aan toe gekomen om van de rest van de plannen wat foto's te maken, maar dat volgt allemaal t.z.t.........................
Grtz,
Jos Cozijnsen