Animale Bianco
Full Member
Full Member

Mogelijk om hittebestendige lak te laten mengen ???

vr aug 22, 2008 20:52

De remklauwen mogen -net als de rest van de auto- een vers kleurtje. Geïnspireerd door deze foto vraag ik me af of het mogelijk is om ergens hittebestendige lak te laten mengen in de parelmoer kleur van mijn 166:

Afbeelding

Tevens jullie mening over de stijl van de velgrand, voor Stout Plan #2 :twisted:

Afbeelding

Meer fotos'van deze Ferrari
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Mogelijk om hittebestendige lak te laten mengen ???

vr aug 22, 2008 23:23

* heeft visioen van white wall tires *

Ode aan de wansmaak, zulke velgranden. Lijkt leuk, maar na een paar weken ben je er op uitgekeken en zou je willen dat je het niet gedaan had denk ik.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

NoFear Creations
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

vr aug 22, 2008 23:37

Ben ik het niet mee eens, vind dit egt zeer mooi..
Wit zwart is ook altijd een goede combinatie.

Als het goed is kan je bij de betere autolakken handel, hittebestendige verf in kleur laten mengen.
"Tijdelijk Alfa loos..."

Furrikain
Full Member
Full Member

za aug 23, 2008 00:06

:(

Ik moet yuri gelijk geven. En omdat mijn mening ook maar een mening is, even een objectieve constatatie er achteraan: het zit op een witte Ferrari; door Novitec onder handen genomen; met een streepjescode over de hele lengte van de wagen gestickerd.

Mijn barcode scanner flikkerde "kassa 4: nouveau riche pooierbak".

Om deze post toch nog min of meer on topic te houden: volgens mij wil je helemaal geen witte remklauwen ivm schoonmaken, en als je ze dan toch wil, gewoon hittebestendige witte lak uit het rek plukken, vijf keer remmen en je ziet het parelmoer effect van het alles toch niet meer.
Wit zwart is ook altijd een goede combinatie.
Afbeelding

;)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 24, 2008 16:26

Zwart wit is echt een prima combinatie inderdaad. Remtangen worden vanzelf bruin als je een keertje echt remt en je verft ze eerst wit.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma aug 25, 2008 00:10

Mening 1: alle aparte kleurtjes en kleurencombinaties zijn leuk voor maximaal 1 jaar... daarna zijn de dodelijk vervelend....

Mening 2: wit parelmoeren remklauwen????? Mening 2 is censored....

Mening 3: Die velgranden? Come on zeg!

Suggestie 1: Probeer ook eens hoogpolig zebratapijt op het dashboard... Past wel bij die velgranden :wink:

Maak er geen kermisattractie van joh... in a broader perspective.... behalve voor jou, is het voor de rest van de wereld "maar" een 10 (?) jaar oude alfa.... die novitec schreeuwt nog "IK HEB POEN EN DAT ZULLEN JULLIE WETEN OOK!"
Probeer je dat te imiteren met je 166.... dan schreeuw je "IK BEN EEN WANNBEE ZONDER POEN MAAR SCHREEUWEN KAN IK WEL HOOR EN DAT ZULLEN JULLIE WETEN OOK WANT KIJK MAAR EENS NAAR MIJN ZEBRATAPIJT!!"... anders kocht je wel die novitec...

Een subtiel verschil... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Animale Bianco
Full Member
Full Member

ma aug 25, 2008 07:52

De velgen blijven mat zwart, heb nog wat navraag gedaan, maar zowel profi spuiters als velgen reparateurs / bewerkers durven het niet goed aan. En het is zonde om de nieuwe wielen al te verknoeien voordat ze onder de wagen zitten.

Denk nog steeds dat remklauwen in kleur van mijn 166 heel mooi zouden kunnen zijn. Maar als de lak niet gemengd kan worden houdt het sowieso op, dan wordt het toch weer zwart zoals nu, of rood. Op zich ook mooi in combinatie met de zwarte velgen / zwarte spacers / zwart hart van de remschijven.
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Mogelijk om hittebestendige lak te laten mengen ???

ma aug 25, 2008 08:52

De velgen blijven mat zwart, heb nog wat navraag gedaan, maar zowel profi spuiters als velgen reparateurs / bewerkers durven het niet goed aan. En het is zonde om de nieuwe wielen al te verknoeien voordat ze onder de wagen zitten.

Denk nog steeds dat remklauwen in kleur van mijn 166 heel mooi zouden kunnen zijn. Maar als de lak niet gemengd kan worden houdt het sowieso op, dan wordt het toch weer zwart zoals nu, of rood. Op zich ook mooi in combinatie met de zwarte velgen / zwarte spacers / zwart hart van de remschijven.
De lak kan wel gemengd worden maar hij verkleurt van de hitte.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma aug 25, 2008 10:58

"Vroegah"... toen je poep nog met een lange oe schreef... hebben we wel "witte" VHT verf gebruikt op remklauwen en zelfs op de harten van de remschijven in het dragracen... en ondanks dat de remmen daar maar zeer kortstondig (hoewel wel heftig natuurlijk) gebruikt werden.... waren die delen binnen de kortste keren "cafe au lait" kleurig... GEEN gezicht dus.... nu zal ook die techniek best wel stappen voorwaarts gemaakt hebben maar ik denk dat de kern van het probleem blijft bestaan.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Roeltje 164

ma aug 25, 2008 11:36

gewoon polyurethaanverf laten mengen Tjeerd, alleen dan moet je ze wel verfen met de kwast.
In de dorpstraat in Zoetermeer zit een hele goede verfwinkel..

Ben benieuwd hoe je 166 eruit gaat zien.

Gelukkig dat smaken verschillen anders wordt het allemaal zo saai.... :wink:

Animale Bianco
Full Member
Full Member

ma aug 25, 2008 11:41

Is het dan dé verfwinkel in de Dorpsstraat, of zitten er meer? Ik werk daar zowat om de hoek, dus.

Roeltje 164

Re: RE: Mogelijk om hittebestendige lak te laten mengen ???

ma aug 25, 2008 12:07

Is het dan dé verfwinkel in de Dorpsstraat, of zitten er meer? Ik werk daar zowat om de hoek, dus.
Juist Tjeerd die verfwinkel, niet goedkoop wel de beste spullen, ik wist dat je daar vlakbij werkt vandaar..

gr Roel

Animale Bianco
Full Member
Full Member

ma aug 25, 2008 18:10

Hij dacht toch niet dat dat ging werken. Bij 100’C hield het volgens hem dan toch op met bestendig-zijn. "Je kan het eens met 6 of 7 lagen proberen" zei hij nog :lol: Dus waarschijnlijk toch alles zwart en de klauwen Brembo-rood.

Terug naar “Projecten”