Pagina 1 van 6

75 Indy TS . Op naar 3 Liter

Geplaatst: ma feb 16, 2009 19:24
door indy
Omdat deze een beetje moe is

Afbeelding

Wordt het tijd voor wat anders. Ik had de keuze. Of de 1.8 reviseren of meteen voor een TS gaan. En het is een TS geworden. Bij Alfa Nord een blok en alle benodigdheden gehaald.
Eerst het blok een beetje schoongemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En morgen kan het ombouwen beginnen

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: ma feb 16, 2009 19:59
door veur t.s.
vergeet niet je accu naar de andere kant te verplaatsen.

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: ma feb 16, 2009 20:02
door indy
Bedankt voor de tip. Maar daar had ik al aan gedacht

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: di feb 17, 2009 19:16
door indy
Vandaag begonnen met het ombouwen. Eerst de motor eruit. Vervolgens alle puntlassen van de accubak uitboren. Niet te geloven met hoeveel puntlasjes dat bakje vast zit.

En nog een paar sfeerplaatjes

Afbeelding

Afbeelding

En morgen de acu bak aan de andere kant weer vastlassen. En de motor inbouwen.

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: di feb 17, 2009 19:31
door Mathijs
leuk project :wink: .... je zal zeker verschil merken met die TS :lol:

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: di feb 17, 2009 19:34
door indy
Daar hoop ik wel op :D

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: wo feb 18, 2009 00:01
door Alessandro
Nu je het blok los hebt (en hebt schoongemaakt) vernieuw je meteen even de krukaskeerringen en de stiftjes langs het achterste hoofdlager? :idea:
(wel een schuin kantje aan de bovenzijde van de stiften maken en een goede dot geschikte kit op de 'punt' aanbrengen, alvorens rectaal in te brengen. :lol: )

:wink:

Re: RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: wo feb 18, 2009 16:29
door indy
Nu je het blok los hebt (en hebt schoongemaakt) vernieuw je meteen even de krukaskeerringen en de stiftjes langs het achterste hoofdlager? :idea:
(wel een schuin kantje aan de bovenzijde van de stiften maken en een goede dot geschikte kit op de 'punt' aanbrengen, alvorens rectaal in te brengen. :lol: )

:wink:
Bedankt voor de tip! gelijk maar even gehaald en vervangen..
Had ik zelf nog niet aan gedacht :oops:

Verder het het blok er in gehangen. Dat ging een stuk sneller dan eruit :) . Foto,s komen nog.

Ook nog een nieuwe Donut besteld bij Alfa Nord. Was bij de dealer niet eens meer te krijgen :? . Vrijdag heeft hij het binnen. [-o< . Dus morgen alles zover aansluiten.

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: do feb 19, 2009 16:17
door indy
Zo vandaag weer verder gegaan. Met dit als resultaat

Afbeelding

Het meeste is nu wel gedaan. Morgen nieuwe donut en de uitlaat erop. En dan kunnen we weer rijden.

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: do feb 19, 2009 16:29
door bralfa
Je v-riem zal niet zo lang blijven zitten als je de stuurbekrachtigingspomp niet ff anders ophangt 8)

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: do feb 19, 2009 19:00
door indy
Haha nee idd. :D morgen kan ik die beugel en spanner tegelijk met de voorste donut ophalen.

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: do feb 19, 2009 19:09
door indy
Nog een paar sfeerplaatje. En nee luchtfilter raakt de bobine net niet

Afbeelding

Afbeelding

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: do feb 19, 2009 21:49
door Alessandro
Omdat ik het niet goed kan zien... vraag ik het maar gewoon: die LMM hangt toch niet alleen aan de slang he? :oops:

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: vr feb 20, 2009 16:13
door indy
Nee hij hangt aan een beugel die onder LMM door loopt. En zit vast waar eerst het filter van de carter ontluchting zat.

Nou zit ik alleen nog met een probleem. Aan de kabelboom zitten onder het dashboardkastje drie stekkers. Eentje past maar de andere twee passen niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke draden moet ik op elkaar aansluiten? Want de kleuren komen ook niet overeen. Of kan ik ergens een aansluit schema vinden?

RE: Van 1.8 naar 2.0 TS

Geplaatst: vr feb 20, 2009 16:43
door Andretti Molletti