Guultje stond al een jaar of 6 stof te happen in een droge schuur. Hoog tijd om eens te gaan afbouwen.
17 oktober 2008, eerst maar vervoeren naar Staphorst.
bakkie onderdelen
Life in plastic.....
In Staphorst is Guultje voorlopig thuis. De carrosserie is al helemaal klaar, kwestie van op en afbouwen en ...
onderdelen schoonmaken, poetsen en vooral zoeken!
Jij ook hier??
Strak achterkantje, maar die hemel...
Beetje rommel en onderdelen, en natuurlijk een mooi stukkie hemel..
Eerst maar even de hemelbekleding vervangen van onze Guul....
Zo dat is al beter....
Mag ik u voorstellen, mijn hulp Noa....
Effe de bodem checkke..
Heb je geen last van.....
Omdat we de Guul dagelijks willen gebruiken hebben we alles van binnen en buiten getectyleerd.
Alle holle ruimten, de kofferbak de motorruimte etc.
Later bedacht ik me dat motorruimte toch altijd lekker warm is dus niet zo snel zou moeten roesten.
Misschien dat ik het weer weghaal, staat wel mooier.
Kofferbak, de tank moet nog even mooi voordat die wordt geplaatst.
Motor geplaatst. Heeft natuurlijk ook ruim 6 jaar stilgestaan. Liep altijd mooi, maar je weet het nooit.
Blijft nog even een verrassing. Gaan we binnenkort wel beleven. Heb nog even getwijfeld om een 2 ltr.....
Natuurlijk de discussie aangegaan, dom natuurlijk ... maar het blijft orgineel zal ik maar zeggen....
Het 1300 blok, mooi gedrapeerd in goudgeel tectyl.... Twijfel.
De bodem is ook helemaal in de tectyl gezet en is gelukkig keihard. Dus de carrosserie is helemaal klaar.
Dit is tot nu toe de stand van zaken vogelvlucht. Ik had al nieuwe rubbers op de deuren gemonteerd maar de binnenrubbers passen dus niet.
De deuren wijken uit, dus op het forum de tip gekregen de oude rubbers op de carrosserie te gebruiken en de nieuwe rubbers op de deuren.
Onderkant van het deurrubber moet ik wel weghalen, bedankt nog hiervoor.
De planning is eerst de techniek klaar te maken en dan het interieur. De stoelen, bank en deurpanelen waren al bekleed in mooi donkerrood leer.
De zwarte tapijtstukken zijn ook allemaal nieuw gemaakt en afgezet met zwart skai. De rubbermatten zijn weer als nieuw.
Dus het blijft handig als je broertje al meer dan 20 jaar het vak van autobekleder bedrijft..... Ik heb nog wel een paar stukkies skai van hem nodig.
Hij heeft natuurlijk ook voor ons de hemel geplaatst en geplakt want dat was anders niet goed gekomen. Dat is best een lastige klus.
Er zullen wel wat kleine onderdelen missen of kapot zijn, dus zal ik eerst alles inventariseren.
tot zover het project Giulia Super 1300.
Tot updates....
groet Herman