Polytelis
Newbie
Newbie

Giulia Super 1300

wo feb 18, 2009 22:12

Guultje stond al een jaar of 6 stof te happen in een droge schuur. Hoog tijd om eens te gaan afbouwen.

17 oktober 2008, eerst maar vervoeren naar Staphorst.

Afbeelding
bakkie onderdelen

Afbeelding
Life in plastic.....

In Staphorst is Guultje voorlopig thuis. De carrosserie is al helemaal klaar, kwestie van op en afbouwen en ...
onderdelen schoonmaken, poetsen en vooral zoeken!

Afbeelding
Jij ook hier??

Afbeelding
Strak achterkantje, maar die hemel...

Afbeelding
Beetje rommel en onderdelen, en natuurlijk een mooi stukkie hemel..

Eerst maar even de hemelbekleding vervangen van onze Guul....

Afbeelding
Zo dat is al beter....

Mag ik u voorstellen, mijn hulp Noa....

Afbeelding
Effe de bodem checkke..

Afbeelding
Heb je geen last van.....

Omdat we de Guul dagelijks willen gebruiken hebben we alles van binnen en buiten getectyleerd.
Alle holle ruimten, de kofferbak de motorruimte etc.
Later bedacht ik me dat motorruimte toch altijd lekker warm is dus niet zo snel zou moeten roesten.
Misschien dat ik het weer weghaal, staat wel mooier.

Afbeelding
Kofferbak, de tank moet nog even mooi voordat die wordt geplaatst.

Motor geplaatst. Heeft natuurlijk ook ruim 6 jaar stilgestaan. Liep altijd mooi, maar je weet het nooit.
Blijft nog even een verrassing. Gaan we binnenkort wel beleven. Heb nog even getwijfeld om een 2 ltr.....
Natuurlijk de discussie aangegaan, dom natuurlijk ... maar het blijft orgineel zal ik maar zeggen....

Afbeelding
Het 1300 blok, mooi gedrapeerd in goudgeel tectyl.... Twijfel.

De bodem is ook helemaal in de tectyl gezet en is gelukkig keihard. Dus de carrosserie is helemaal klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is tot nu toe de stand van zaken vogelvlucht. Ik had al nieuwe rubbers op de deuren gemonteerd maar de binnenrubbers passen dus niet.
De deuren wijken uit, dus op het forum de tip gekregen de oude rubbers op de carrosserie te gebruiken en de nieuwe rubbers op de deuren.
Onderkant van het deurrubber moet ik wel weghalen, bedankt nog hiervoor.

De planning is eerst de techniek klaar te maken en dan het interieur. De stoelen, bank en deurpanelen waren al bekleed in mooi donkerrood leer.
De zwarte tapijtstukken zijn ook allemaal nieuw gemaakt en afgezet met zwart skai. De rubbermatten zijn weer als nieuw.
Dus het blijft handig als je broertje al meer dan 20 jaar het vak van autobekleder bedrijft..... Ik heb nog wel een paar stukkies skai van hem nodig.
Hij heeft natuurlijk ook voor ons de hemel geplaatst en geplakt want dat was anders niet goed gekomen. Dat is best een lastige klus.
Er zullen wel wat kleine onderdelen missen of kapot zijn, dus zal ik eerst alles inventariseren.

Afbeelding

tot zover het project Giulia Super 1300.

Tot updates....

groet Herman
Gehad: GTV Bertone 2.0 - Alfetta 1.8 - Giulia Super 1.3
Momenteel: Giulia Super 1.3 - 155 2.0

stof
Guru
Guru

RE: Giulia Super 1300

wo feb 18, 2009 22:28

Zo hey, goed bezig! Wordt een hele mooie zo te zien... ben jaloers op de hemeltje-plak-skills van je broer!

ga zo door en maak ons lekker met foto's af en toe! :thumbs:
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 18, 2009 22:39

HA!

Stond deze niet een tijdje tekoop op marktplaats?! De kleur en het rode leer komt me bekend voor namelijk.

Leek mij een heel erg leuke Super, heb toen ook met serieuse interesse gebelt maar uiteindelijk toch een andere kant op gegaan...

Veel plezier en succes met de auto, moet zeker lukken want het blijft veruit een van de leukste oldtimers die er zijn!!!!!!

En mocht je nog onderdelen nodig hebben.... heb nog aardig wat spul! :wink:

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

do feb 19, 2009 12:43

Wow Cool , het echte werk !!! =P~

Damn had ik mijn Giulia ook nog maar :P

Succes met het opbouwen , maar dat zal wel goed komen :thumbs:

Gr Hans

Sandertje P4

do feb 19, 2009 14:28

Über mooi schuurtje.... =P~

Succes met opbouwen. :thumbs:

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

do feb 19, 2009 14:39

Is dit niet bij Alfa Lusso?
Mooie giulia inderdaad.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

roel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do feb 19, 2009 15:37

Hoi Herman,

Nou die auto staat hier dichtbij, ik gok ook bij Alfa Lusso. Ben ik nog nooit geweest, wilde altijd al eens langsgaan.

Mooi project hoor! Ziet er goed uit, handig zo'n broer die het hemeltje "even" voor je erin hangt. (zit hij in de buurt van Staphorst?)
En die tectyl, tja ik zie het ook liever zonder (en anders zou ik zelf de heldere Dinitrol nemen).

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Harry Tijssen
Guru
Guru
Contacteer: Website

do feb 19, 2009 15:40

Dat wordt een prachtige Juul zeg. Die hemel is echt strak.
Wederom een mooi project om te blijven volgen.
Succes met de opbouw. Heb je nog een streefdatum?
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 19, 2009 18:21

Koel. Zonder het te weten stond ik laatst op een zaterdag over je schouder stiekem mee te kijken 8)

Succes!
''Drive tastefully''

Polytelis
Newbie
Newbie

do feb 19, 2009 20:28

Hé bedankt voor de leuke reacties.

Even wat antwoorden:
Ja de auto heeft op marktplaats gestaan, was van de oud directeur van de Alfa dealer uit Zwolle (woont nu in Gelderland Tricht).
Wij hadden de keus om onze andere Giulia te restaureren of deze af te bouwen. Het is dus deze geworden.
Er moest nog wel iets aan de bodem gelast worden maar voor de rest echt keihard. De bekleding was al gedaan maar dat hebben we eraf gehaald en de zittingen opnieuw gevuld.
De vulling was niet goed genoeg volgens de Zwolse hemelplakker. De onderdelen waren ook niet compleet en niet alles in mooie conditie, dit is op een paar kleine dingen na
vervangen, deels uit eigen voorraad zoals nieuwe bumpers, rubber matten, grille, verlichting, radioplaatje en nog wat klein spul. Gelukkig allemaal teruggevonden op zolder.
Al het andere is is netjes gepoetst, gepolijst en gesmeerd. Jullie kennen dat wel, gewoon op de eettafel lekker therapeutisch klungelen.

De auto staat nu bij Steven en Sergino (Smeding) van Alfa Lusso in Staphorst. Steven heeft al vaker aan Alfa's van mij gewerkt. Zij zijn een bedrijf begonnen in oude Alfa's.
Hij doet voor mij de techniek en ik loop in en uit om lekker te werken aan de Guul wanneer ik kan (alleen ontbreekt vaak de tijd, maar what's new?) Het zijn gewoon goeie leuke gasten, en dat vind ik belangrijk.
We hebben niet echt een deadline maar het is leuk als we voor de zomer erin kunnen rijden, het moet in ieder geval geen haastklus worden.
We bouwen de Guul op voor dagelijks gebruik daarom is alles getectyleerd.

Ik hoop de meeste vraagjes hiermee te beantwoorden.

Ik heb ook nog wat foootjes.

Afbeelding
Ander soort isolatie onder de hemelbekleing, ik heb altijd het idee dat op een of andere manier roet en vocht
in de orginele isolatiewol nestelt en dat dit lelijke vlekken geeft op de hemel.

Afbeelding
Van de zijkant genomen, ben echt tevreden. De vouwen zijn er inmiddels al bijna uit. Trekt helemaal strak als de Guul lekker gewassen in de zon staat.

Afbeelding
Aankomst Staphorst.

Afbeelding

Afbeelding
Zijkant van de Guul

Afbeelding
Kriksteun, en nee het bruine is geen roest dat is het restant van het isolatiemateriaal aan de binnenkant wat nog verder wordt verwijderd.
Ik wil over de hele bodem en de tunnel die anti-dreun bitumen erin plakken (Roel ik heb dit ook op je site gezien, waar heb je die vandaan?)

Afbeelding
En oude liefde zou niet roesten????
Was altijd een lekkere auto. Ik zal binnenkort wat oude foto's inscannen en plaatsen.
Op een van de laatste Alfadagen waar we waren (toen nog in Zandvoort) stondt de Guul trots te glimmen bij het Giuliaregister.
Een Nederlandse Italiaan keek verliefd naar onze Guul. En ik dus... vindt je het een mooie auto? En hij....
Eh, dit isse geenne autoow, dit isse eene Alfa!!!

Tot updates,

Groetjes Herman

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 19, 2009 20:41

leuk project blijf ik ook ff volgen :D
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Polytelis
Newbie
Newbie

Re: RE: Giulia Super 1300

do feb 19, 2009 20:42

Über mooi schuurtje.... =P~

Succes met opbouwen. :thumbs:
Ik zie dat je zelf ook lekker bezig bent!!!! Jij ook succes.

Groet Herman

Polytelis
Newbie
Newbie

do feb 19, 2009 20:44

Koel. Zonder het te weten stond ik laatst op een zaterdag over je schouder stiekem mee te kijken 8)

Succes!
Hé Jens,

Waren jullie dan de sporttas vergeten in de 75 te zetten?

groet Herman

Polytelis
Newbie
Newbie

do feb 19, 2009 20:53

HA!

Stond deze niet een tijdje tekoop op marktplaats?! De kleur en het rode leer komt me bekend voor namelijk.

Leek mij een heel erg leuke Super, heb toen ook met serieuse interesse gebelt maar uiteindelijk toch een andere kant op gegaan...

Veel plezier en succes met de auto, moet zeker lukken want het blijft veruit een van de leukste oldtimers die er zijn!!!!!!

En mocht je nog onderdelen nodig hebben.... heb nog aardig wat spul! :wink:
Op die onderdelen kom ik wel terug, Ik mis zeker nog wat kleine dingen!

groet Herman

Polytelis
Newbie
Newbie

do feb 19, 2009 21:02

Hoi Herman,

Nou die auto staat hier dichtbij, ik gok ook bij Alfa Lusso. Ben ik nog nooit geweest, wilde altijd al eens langsgaan.

Mooi project hoor! Ziet er goed uit, handig zo'n broer die het hemeltje "even" voor je erin hangt. (zit hij in de buurt van Staphorst?)
En die tectyl, tja ik zie het ook liever zonder (en anders zou ik zelf de heldere Dinitrol nemen).

Roel
Hoi Roel,

Mijn broertje woont ook in Zwolle dus dichtbij. Hij heeft die hemel alleen in 2 1/2 uur erin gehangen en geplakt!
En je mag weten, ik keek er als een berg tegenop. Trouwens je hebt een mooie site en mooie projecten.
Het lijkt wel Overhaulin. Gaaf. Waar heb je trouwens die antidreunmatten vandaan. Die wil ik ook in de Guul plakken en fohnen.

Groet Herman

Terug naar “Projecten”