Earl
Geplaatst: za mar 07, 2009 14:24
Toch maar een project topicje van maken want door mijn immer weerbarstige houding tov Kraft durch Plastik is mijn kennis van de goddelijke transaxles natuurlijk gelijk aan nul en zullen er vele vragen komen....
Voor degenen die nog niet weten wie of wat Earl is, hier een plaatje...

Earl (een 1987 eerste serie Alfa Romeo Alfa 75 2.0 TS) is uiteraard vernoemd naar the godfather of plastic, Earl S. Tupper.
Het verhaal over hoe Earl in ons leven kwam kunt u HIER nalezen.
Earl heeft de eerste 22 jaren van zijn leven in Belgie mogen doorbrengen en is derhalve nog niet in het bezit van een Nederlands kenteken. Het verwerven van de begeerde gele platen is op zich nauwelijks meer een probleem te noemen maar daar er bij die procedure geen controle van de staat van het mechaniek meer plaatsvindt dient meteen aansluitend het voiture een APK-keuring te ondergaan en daar moeten toch nog wel wat handelingen voor verricht te worden.
Een klein lijstje:
De remmerij - ik ben er niet van onder de indruk en in bovengenoemd topic zijn al een aantal suggesties voorbij gekomen
De koppeling - slipt en het pedaal komt niet terug
Stuurhuis - heeft een forse lekkage
Voorste draagarmbussen - zijn niet helemaal fris meer
Dankzij een leen-donor (you have our gratitude!) liggen hier intussen gereviseerde voorste klauwen en twee onderste triangels...
Die triangels moeten moeten nog wel van verse bussen en fuseekogels voorzien worden en daar beginnen we dan ook mee... en de vragen ook....
Een paar plaatjes:


De fuseekogel...
Het moertje ging goed los... maar hoe verwijder je het geheel? Gepast geweld? Slaan? Persen? Verwarmen / koelen?
De draagarmbussen....


Eigenlijk dezelfde vraag... hoe krijg je dit uit elkaar zonder de boel te beschadigen?
Tips & truuks zijn meer dan welkom en worden met dankbaarheid in ontvangst genomen!
Edit:
Vond op de site van Prins Bredevoort deze tekening van de fuseekogel:

De verticale streepjes doen vermoeden dat het een klempassing is en de streepjes een vaag soort spiebaantjes zijn? Ergo... rammen?
Voor degenen die nog niet weten wie of wat Earl is, hier een plaatje...

Earl (een 1987 eerste serie Alfa Romeo Alfa 75 2.0 TS) is uiteraard vernoemd naar the godfather of plastic, Earl S. Tupper.
Het verhaal over hoe Earl in ons leven kwam kunt u HIER nalezen.
Earl heeft de eerste 22 jaren van zijn leven in Belgie mogen doorbrengen en is derhalve nog niet in het bezit van een Nederlands kenteken. Het verwerven van de begeerde gele platen is op zich nauwelijks meer een probleem te noemen maar daar er bij die procedure geen controle van de staat van het mechaniek meer plaatsvindt dient meteen aansluitend het voiture een APK-keuring te ondergaan en daar moeten toch nog wel wat handelingen voor verricht te worden.
Een klein lijstje:
De remmerij - ik ben er niet van onder de indruk en in bovengenoemd topic zijn al een aantal suggesties voorbij gekomen
De koppeling - slipt en het pedaal komt niet terug
Stuurhuis - heeft een forse lekkage
Voorste draagarmbussen - zijn niet helemaal fris meer
Dankzij een leen-donor (you have our gratitude!) liggen hier intussen gereviseerde voorste klauwen en twee onderste triangels...
Die triangels moeten moeten nog wel van verse bussen en fuseekogels voorzien worden en daar beginnen we dan ook mee... en de vragen ook....
Een paar plaatjes:


De fuseekogel...
Het moertje ging goed los... maar hoe verwijder je het geheel? Gepast geweld? Slaan? Persen? Verwarmen / koelen?
De draagarmbussen....


Eigenlijk dezelfde vraag... hoe krijg je dit uit elkaar zonder de boel te beschadigen?
Tips & truuks zijn meer dan welkom en worden met dankbaarheid in ontvangst genomen!
Edit:
Vond op de site van Prins Bredevoort deze tekening van de fuseekogel:

De verticale streepjes doen vermoeden dat het een klempassing is en de streepjes een vaag soort spiebaantjes zijn? Ergo... rammen?